intimidatie door andere badge-clubs

Status
Niet open voor verdere reacties.
20 okt 2001
3
0
omg.nijmegen
Hierbij vraag ik jullie mening omtrent een zaak wat betreft imtimiedatie door een andere badge-club die eisen gaat stellen tegenover een merkenclub.Zij verzoeken ons toch dringend en met druk om opgenaaide badges die in hun zgn.mc-kleuren te verwijderen. Dit alles te doen,zoniet dan worden we \"vogelvrij\" verklaard.Persoonlijk vindt ik dat dit alles nogal kinderachtig en ben dan ook niet van plan hieraan gehoor te geven evenals vele bij mijn motorclub.Graag hoor ik de reacties zowel positief als negatief.Verder veel motorplezier toegewenst.
 
Je bedoelt dat we ongeoorloofd kleuren dragen van verschillende clubs? Ik heb verder totaal geen hinderlijke intimidatie-incidenten ervaren, dus voor mij is het nog wat vreemd wat je eigenlijk bedoeld.. :?
 
Hierbij vraag ik jullie mening omtrent een zaak wat betreft imtimiedatie door een andere badge-club die eisen gaat stellen tegenover een merkenclub.Zij verzoeken ons toch dringend en met druk om opgenaaide badges die in hun zgn.mc-kleuren te verwijderen. Dit alles te doen,zoniet dan worden we \"vogelvrij\" verklaard.
kinderachtig?
dit is gewoon bedreiging... aangifte doen... tenzij je de angels tegen het been hebt geschopt, dan kun je beter dimme :)

badges.... eigenlijk wel een zielig gedoe...
 
wat is zo\'n badge gedoe precies?
Gewoon \"colors\" ofwat?
Aangeven tenzij je een ECHT ruig groepje op de teentjes hebt getrapt :-)
 
Laatst bewerkt:
Een antwoord op vragen: een badge-club is een mc-club(indit geval Shadow Club Nederland) die een eigen logo heeft en bedreigt wordt door \"Satu Darah\".Dit is ook een mc die ons verplicht( met nadruk) om onze badges te ontdoen op straffe van eerder genoemde.Hun kleuren(geel en zwart) eisen zij op. :(
 
Los van het feit dat ik het verhaal een beetje ongeloofwaardig vind klinken mijn mening:

Dit is ook een mc die ons verplicht( met nadruk) om onze badges te ontdoen op straffe van eerder genoemde.Hun kleuren(geel en zwart) eisen zij op. :(
Ik snap een paar dingen niet.

Waarom kunnen/mogen zij zeggen wat jullie moeten doen en laten? Rust er enige vorm van copyright op hun outfits o.i.d.?

Wat bedoel je eigenlijk met \'vogelvrij verklaren\'? Dat de volgende keer als jij gespot wordt met \'hun\' outfit je een pistolen Paultje achter je aan krijgt? Dan zou ik iig zeker aangifte doen. Dat valt namelijk onder de noemer \'criminaliteit\' en heeft geen aars met motoren te maken.

Je zou het ook professioneel (als grote mensen) kunnen aanpakken doot er een rechtzaak van te maken.
 
Satuh Darah betekent: \"1 bloed\' en is ooit begonnen als een Molukse motorgang, maar nu zijn er ook \"blanken\" die lid kunnen worden. Ze staan op zo\'n beetje dezelfde hoogte als de Hell\'s Angels en ik denk dat je er gewoon slim aan doet je colors te veranderen. Politie kan hier niets tegen uitrichten, zomin als tegen activiteiten van de Angels. Ik had ooit een banner op mij rug met FTW in wit met rode letter ( Angel colors ) en die heb ik er onder bedreiging weer af laten halen door een prospect, terwijl de rest eromheen stond.

vreemde woorden lijstje voor Pooh: :z
-banner: zo\'n lint of band achterop een leren vest met tekst erop geborduurd :)
-FTW: Fuck the world= neuk de wereld ;)
-prospect: iemand die nog graag lid wil worden dus allerlei kutklusjes uit moet voeren om punten te scoren *D
-kutklusjes: vervelende opdrachten :r
-scoren: verzamelen ;)
 
Laatst bewerkt:
Een antwoord op vragen: een badge-club is een mc-club(indit geval Shadow Club Nederland) die een eigen logo heeft en bedreigt wordt door \"Satu Darah\".Dit is ook een mc die ons verplicht( met nadruk) om onze badges te ontdoen op straffe van eerder genoemde.Hun kleuren(geel en zwart) eisen zij op. :(

Zit er geen logo in die kleuren dan verwerkt? Want als men verschillende logo\'s draagt, dan is dat toch nie zo\'n probleem :?
 
Man wat ingewikkeld... mc-clubs? Wat zijn dat? Iets met betrekking tot het merk of zo?

Volgens mij heb je deze \'concurentie\' alleen onder choppers / customs? Ik heb er geen last van, ik draag geen badge. Gelukkig...

Maar ff dit, hoe lang heb je daar dan last van? Sinds kort die badge gaan dragen of zo? Als je er toch niks aan kunt doen, verander dan je kleuren... Is net zoiets als een auto behangen met Ajax-shirtjes in Rotterdam parkeren... (ik ben absoluut geen voetbal fan, maar dit is wel een goed voorbeeld :r ).

Ik hou er in ieder geval niet van, en vind het kinderachtig. Gewoon niet onderscheiden door middel van een bepaalde herkenning, krijg je groepen, krijg je gezeik!
 
Zal wel aan mij liggen maar ik vind het ongelooflijk dat een stel volwassen mensen zich zo kinderachtig kunnen gedragen... |(
 
:^

Maar ik heb de Angels ook ontmoet in Santa Pod met het dragracen... geen lieve jongetjes :P
 
Volgens mij was er toch een levendige discussie omtrent MF-stickers....

Je gaat die stickers toch niet vergelijken met een hele \"levensstijl\"?

hehehe, plakkertjes van MF zijn natuurlijk iets heel anders dan een badge-club met codes en regels... Het is onderscheiding van de \"rest\" op het laagste niveau.

We hebben niks gemeenschappelijk, of we moeten er een \"MF Internet MC\" van maken. |( :)
Met printerkabels om je nek enzo... :+
 
Je gaat die stickers toch niet vergelijken met een hele \"levensstijl\"?

hehehe, plakkertjes van MF zijn natuurlijk iets heel anders dan een badge-club met codes en regels... Het is onderscheiding van de \"rest\" op het laagste niveau.

We hebben niks gemeenschappelijk, of we moeten er een \"MF Internet MC\" van maken. |( :)
Met printerkabels om je nek enzo... :+

Ik wil daarmee aangeven dat de mens nu eenmaal graag ergens bij wil horen en zich daarmee wil identificeren. Het is een natuurlijk gedrag waar op zich niets mis mee is. Een groep geeft je een gevoel van veiligheid en geborgenheid. Dit natuurlijk ingebakken gedrag uit zich in eenvoudige dingen zoals een MF-sticker, tot het hulden in de \"colors\" van wat voor club/stam dan ook. Om het club/stam gevoel te verstevigen krijg je dit soort excessen zoals het uitdagen van andere clubs/stammen. Dit geeft een sterkere binding en is goed voor het \"wij\" gevoel binnen een groep.

Hoe je het ook wil zien het plakken van een MF sticker is in zekere zin precies hetzelfde....
 
Hoe je het ook wil zien het plakken van een MF sticker is in zekere zin precies hetzelfde....

Je hebt helemaal gelijk, zelfde oorsprong...

Maar ik blijf volhouden dat opa en oma die een sticker op hun caravan plakken van \"hun\" camping.

De motorrijders die de sticker plakken van \"hun\" forum.

is toch totaal niet te vergelijken met die problemen waarom dit topic gestart is?

heh... niemand wil strax die sticker! :)
 
zie daarom mijn eerste reactie...

wees de wijste, wat hier als belachelijk en primitief wordt afgedaan heeft voor anderen een geheel andere betekenis.
 
Het blijft vreemd. Meer in het algemeen blijf ik het vreemd vinden dat er groepen mensen het noodzakelijk vinden om nieuwelingen te ontgroenen (studentenverenigingen hebben hier ook een handje van).

Helemaal apart vind ik het dat er groepen zijn die het noodzakelijk vinden over te gaan tot intimidatie en bedreiging vanwege iets dergelijks. Waarom niet gewoon de historie uitzoeken en eventueel een kort geding aanspannen wegens inbreuk op het merkenrecht (verwarring mogelijk) ofzo :?

Prima dat er verenigingen bestaan maar dit gaat me net een stapje te ver.

Aan de andere weet iedereen wel dat je niet bijdehand moet gaan lopen doen tegen de Angels of aanverwante / soortgelijke verenigingen.
 
Een antwoord op vragen: een badge-club is een mc-club(indit geval Shadow Club Nederland) die een eigen logo heeft en bedreigt wordt door \"Satu Darah\".Dit is ook een mc

Beste shadowtrucker-peer,

Shadow Club Nederland is geen MC. Het is verstandig om je dan ook niet zo te noemen.
Luister naar Nitromax (hij heeft er volgens mij verstand van) en verander je logo. Noem je club SC in plaats van MC.
In Nederland doen de Harley-clubs dat ook. Ze heten dan HDC. In duitsland heb je veel clubs die zich MF (motorfreunde) noemen in plaats van MC.

Je moet in deze wereld gewoon je club geen MC noemen en er een plaats of land bij zetten, want dan krijg je gedonder. Je kan het wel proberen, maar dan moet je ook je mannetje staan tegenover de MC die dat gebied beheerst. In jullie geval is dat Satudarah, en ik persoonlijk zou daar geen ruzie mee willen.

In Nederland hebben we altijd te maken met de Hell\'s Angels. Alle MC\'s in Nederland vallen daaronder. Eigenlijk is dat maar goed ook, want als er tegenstanders van hun in Nederland zouden zitten dan kreeg je weer oorlog tussen de MC\'s zoals gebeurt in skandinavie.

Succes met het kiezen van een nieuw logo, en schilder dit op je jas of hou het op een t-shirt. Doe geen opnaaiemblemen op je hesje.

Groeten,
 
Hmm...ben ik zo koppig en opstandig, of jullie zo makkelijk te overhalen? Fuck them...doe en draag wat je wilt...zou ik doen...ik laat me door nix en niemand bedreigen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan