dr. Kawa
MF veteraan
Ten eerste - gewoon een heel goed idee; de circuitdagen zijn niet aan te slepen .. dus dit sluit er prima op aan.Thnxs ook voor alle andere reacties super.........
wij zitten er ook aan te denken om een racepakket klaar te maken dus circuitfiets die klaar staat in de pitbox samen met de andere verhuurde fietsen op de voor/achterbok en met bandenwarmers erom...een kant&klaar project...en dat je dus lekker gezamelijk in de pitbox staat.
KawaZX-R geeft al een goed en reeël rekensommetje, echter gebaseerd op een nieuwe racebike. Gezien de hoge afschrijving daarvan (en onderdelenprijzen) zou ik zoiets niet kiezen om mee te starten. Liever twee 600 cc bikes van een jaar of 2-3 oud dan eentje die splinternieuw is. Dan kun je een veel gunstiger tarief aanhouden per racebike.
Ik zag ooit een 4 jaar oude CBR600R die voor 250 euro werd verhuurd (all-in maar excl. benzine).
De kant-en-klaar optie die je hierboven noemt klinkt zo'n beetje als wat ze in de autosport doen; de huurder komt op het circuit aan en wordt (evt. met gasten) in de watten gelegd, inclusief lunch enz ...
Zo'n VIP pakket werkt in de (duurdere) autosport maar ik zie het in het nuchtere motorwereldje niet zo snel succesvol worden. Maar wie weet ?
Je zou eens wat ideeën kunnen opdoen door in de autosport te kijken hoe ze het daar doen. Is vast wel via Google te vinden.
Hoe Bleekemolen RacePlanet zo'n hele serie Porsche GT3's, Lambo's, Aston Martins kostendekkend kan verhuren is mij een raadsel - die hebben toch een mega-afschrijving ? Maar ze doen het al een paar jaar.
Je doelgroep zal toch met name de beginnende circuitrijder zijn, dan zou ik zeggen;
- begin met een betrouwbare ex-racer waar makkelijk onderdelen voor te krijgen zijn
- huurprijs is rijklaar (excl. benzine) rond de 200-250 euro
- zet de bike op banden waarmee max. 1-2 races zijn gereden (volop te krijgen)
- wil iemand op nieuwe banden rijden; 100 euro meerprijs
- had MSL niet een dagverzekering als je in groep 1 blijft ? Voila; verzekerd tegen schade!
- sowieso een borg vragen van min. 500-650 euro i.v.m. onvoorziene schade
Als je daarbij een stukje advies over afstellen van vering enz. kunt doen, of zelfs een soort 1 op 1 coaching als aanvulling op een TOMS cursus, dan mag het ook iets meer kosten.
Maar een R1 gaan verhuren dat is vragen om brokkenpiloten !
Tenzij je van motor-origami houdt ...
Oja, lees deze nog eens; Circuitmotor verhuur
en probeer je niet te ergeren aan de oerdomme negatieve reakties ...
Tip; monteer op de racebike 1 of 2 bulletcams en biedt de huurder de mogelijkheid om na de circuitdag zijn eigen circuitbeelden op DVD te kunnen kopen; ka-tjsingggg !! $$$$
Veel succes !