Intresse circuitmotor huren..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thnxs ook voor alle andere reacties super.........
wij zitten er ook aan te denken om een racepakket klaar te maken dus circuitfiets die klaar staat in de pitbox samen met de andere verhuurde fietsen op de voor/achterbok en met bandenwarmers erom...een kant&klaar project...en dat je dus lekker gezamelijk in de pitbox staat.
Ten eerste - gewoon een heel goed idee; de circuitdagen zijn niet aan te slepen .. dus dit sluit er prima op aan.

KawaZX-R geeft al een goed en reeël rekensommetje, echter gebaseerd op een nieuwe racebike. Gezien de hoge afschrijving daarvan (en onderdelenprijzen) zou ik zoiets niet kiezen om mee te starten. Liever twee 600 cc bikes van een jaar of 2-3 oud dan eentje die splinternieuw is. Dan kun je een veel gunstiger tarief aanhouden per racebike.
Ik zag ooit een 4 jaar oude CBR600R die voor 250 euro werd verhuurd (all-in maar excl. benzine).

De kant-en-klaar optie die je hierboven noemt klinkt zo'n beetje als wat ze in de autosport doen; de huurder komt op het circuit aan en wordt (evt. met gasten) in de watten gelegd, inclusief lunch enz ...
Zo'n VIP pakket werkt in de (duurdere) autosport maar ik zie het in het nuchtere motorwereldje niet zo snel succesvol worden. Maar wie weet ?
Je zou eens wat ideeën kunnen opdoen door in de autosport te kijken hoe ze het daar doen. Is vast wel via Google te vinden.
Hoe Bleekemolen RacePlanet zo'n hele serie Porsche GT3's, Lambo's, Aston Martins kostendekkend kan verhuren is mij een raadsel - die hebben toch een mega-afschrijving ? Maar ze doen het al een paar jaar.

Je doelgroep zal toch met name de beginnende circuitrijder zijn, dan zou ik zeggen;
- begin met een betrouwbare ex-racer waar makkelijk onderdelen voor te krijgen zijn
- huurprijs is rijklaar (excl. benzine) rond de 200-250 euro
- zet de bike op banden waarmee max. 1-2 races zijn gereden (volop te krijgen)
- wil iemand op nieuwe banden rijden; 100 euro meerprijs
- had MSL niet een dagverzekering als je in groep 1 blijft ? Voila; verzekerd tegen schade!
- sowieso een borg vragen van min. 500-650 euro i.v.m. onvoorziene schade

Als je daarbij een stukje advies over afstellen van vering enz. kunt doen, of zelfs een soort 1 op 1 coaching als aanvulling op een TOMS cursus, dan mag het ook iets meer kosten.

Maar een R1 gaan verhuren :N dat is vragen om brokkenpiloten !
Tenzij je van motor-origami houdt ... ;)

Oja, lees deze nog eens; Circuitmotor verhuur
en probeer je niet te ergeren aan de oerdomme negatieve reakties ...

Tip; monteer op de racebike 1 of 2 bulletcams en biedt de huurder de mogelijkheid om na de circuitdag zijn eigen circuitbeelden op DVD te kunnen kopen; ka-tjsingggg !! $$$$ *D

Veel succes !
 
prachtig idee!

Aantal dingetjes:


1. Denk ook eens aan een lichtere fiets!
yamaha TZR125? Kosten geen drol, onderdelen ook niet. Slijtage nihil. Aan het eind van het een seizoen een nieuw zuigertje erin.. klaar.

Ik zou er wel wat in zien. Met een groepje vrienden, ieder een TZR...

Is maar een idee natuurlijk. ;)

2. Zoek eens een yamaha-dealer die zijn naam op de kuipen wil hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat racers verhuren zeker iets is voor beginnende circuitrijders, ik denk dus ook (net als anderen al gezegd hebben) dat zij je doelgroep zijn.
Ik zou het in eerste instantie dan ook beperken tot 600cc, een recente 600cc heeft volgens mij vermogen en stuurkwaliteit genoeg voor een beginner om eens een paar keer goed aan het circuitrijden te ruiken om te bepalen of het wat voor ze is.
Dan kunnen ze erna, liefst bij of via jou , een eigen fietsie kopen ;)
Met goede 2e handse banden kan een beginner ook prima uit de voeten en zo hou jij de kosten weer wat lager, ik zou dus alleen nieuwe banden omleggen op verzoek en als er voor bijbetaald word.

Persoonlijk zou ik als ik nu ermou zou beginnen maximaal iets van €300 neer willen tellen voor een complete circuitdag (4 of 5 sessies inclusief motor+benzine).
Qua prijs zit je dan denk wel vast aan Zandvoort en Zolder ?
De circuitdag zelf kost ook wat dus dan blijft er uitgaande van €300 ongeveer €175-€200 voor de daadwerkelijke verhuur van de motor+benzine over, weet niet of je daarme kan uitkomen ?
Op Honda Ron Haslam Race School verhuren ze CBR’s;
GBP 269,- CBR600RR voor 3 sessies, wel incl instructie !
GBP369,- CBR100RR voor 4 sessies, wel incl instructie !

V.w.b schade en afkoop, De instelling van “het is hobby en we zijn er toch” is natuurlijk te prijzen maar als het hele gebeuren na een paar schadegevallen qua kosten helemaal boven je hoofd uitgroeit schiet je er uiteindelijk ook niks mee op.
Er vanuit gaande dat je toch minimaal een beetje gelijk wilt spelen en liefst wat verdient zou ik denken aan een vrij hoge borg te stellen die deels afkoopbaar is ?
Bijv. minimaal €1500 borg afkoopbaar voor een paar tienen tot de helft (€750) of zo ?
Een klassiek schuivertje met wat kuipschade+clipon+steppie/pookie vang je met €750 waarschijnlijk aardig op en van de afgekochte borg bouw je per verhuur een extra buffertje op voor een klapper die de €1500 ruim te boven gaat...
De “maximale prijs” voor de huurder voor een circuitdag met schade is dan (na afkoop ER) ongeveer €1000.
Afwegend naar het alternatief van je mooie en dure straatmotor af te raggen op het circuit en hem eventueel onverzekerd aardig op te frommelen zou dat voor mij zo’n beetje de grens van het financieel aceptabele zijn om.
Gebeurt er dan echt een heel lullig klein dingetje en de zaken gaan lekker kan je iemand altijd nog matsen en het tegen kostprijs oplossen i.p.v. voor €750 en zo een beetje goodwil kweken zodat ze nog eens terugkomen.

Ik zou me ook nog wel even heel goed verdiepen in de aansprakelijkheidskant van het verhaal !
Je wilt natuurlijk niet dat iemand straks jou aan gaat klagen en claimt dat de door jou verhuurde motor technisch niet in orde was en dat dat de reden is van zijn valpartij en blijvende arbeidsongeschiktheid....
Misschien gaan werken met een soort checklist en zo samen met de klant de motor even nalopen op de belangrijkste technische punten aan het begin van de dag en daarna een soort clausule laten tekenen dat de gehuurde motor ok is bevonden en ze afzien van claims t.o.v jou als er wat gebeurt net zoals de bekende circuitorganisaties dat doen ?

Nou, dat waren zo ff een paar van mijn ideeën over je plan, ik hoop dat het wat word, succes ermee !
 
en stel ik zou ereen huren. 5 sessies gezien over een gehele dag.
2de sessie leer ik de motor toch wat beter kennen.
3de sessie loopt ie in de soep.
4de en 5de kan ik dan niet meer rijden

ik betaal voor een heledag racen. Maar de motor is stuk. krijg ik dan een andere of sta ik dan met lege handen en het eigen risico kwijt ?
sta je daar
 
Ik vind het een goed idee. ( maar ik zou toch met mijn eigen fiets gaan met een circuitverzekering.)

Zorg er echter wel voor dat je marketing goed is, iedereen roept nu ooowww, 200 euro is geen probleem, maar 80 euro meer uitgeven om op een veiliger circuit dan zandvoort te gaan rijden vinden de meesten al veel te veel.

Waarschijnlijk is dat je doelgroep ook niet, maar toch "food for thought".
 
anders ff met mark praten, die krijgt ook nog wel eens motoren terug die op zandvoort/assen hebben gereden vertelde hij een tijdje geleden, heb je in ieder geval een richtlijn :)
 
Ik heb hier eens over nagedacht.

Benzine moet je sowieso de mensen zelf laten betalen. Scheelt een gigantische rompslomp. Aangezien je zelf toch op het circuit bent, kan je de mensen bij jouzelf laten tanken. Weet je tegelijk zeker dat je de motor altijd vol hebt.

Je hoeft niet iedereen op splinternieuwe banden te laten starten. Als op een gegeven moment de banden op zijn, kan je ze zelf ter plaatse wisselen.

Er zal gegarandeerd schade worden gereden met de motoren. Echter, ik denk dat in de meeste gevallen de schade beperkt zal blijven tot kuipschade in combinatie met wat kromme hendeltjes en pedaaltjes. Een borg annex eigen risico van, zeg, 750 euro moet je een eind mee komen.

Als je met je eigen motor een circuitdag doet, ben je ongeveer 400 euro kwijt aan de circuitdag plus ongeveer een halve set banden plus benzine. Laat je de mensen 500 euro betalen voor een hele dag. Is wel geld, maar als je maar 2x per jaar een circuitdag rijdt is dat goedkoper dan zelf een circuitmotor erop nahouden.

En onder de streep zóu je er wat aan kúnnen verdienen (het rekenwerk laat ik liever een jouzelf over)

Dat zou míjn suggestie zijn :)
 
Op het moment wordt door het CRT een suzuki SV 650 aangeboden. Hier betaal je € 250,- per dag voor exclusief inschrijving. Het eigen risico is € 1000,- Bij schade wordt het bedrag gekort op het eigen risico. Bij een hogere schade wordt deze doorberekend aan de berijder.
Op zich ook wel logisch. Als je op je eigen motor schade rijdt moet je ook gewoon alles dokken. De meeste reacties die hier staan zijn geplaatst door mensen die zelf een circuitmotor hebben. Deze kijken er heel anders naar dan iemand zonder circuitmotor.
voor een goede r6 mag je toch wel mini maal € 250,- exclusief benzine per dag vragen. De eigenrisico regeling zoals bij het CRT lijkt me heel normaal.
zie http://www.knmvcup.nl/upl...0SV_Cupmotor_01-06-09.pdf
 
Regenbanden. d0h.
:')


Vind het ook een super idee! *O*
Verder ben ik het zeer met Fazermeneer eens, wat betreft de aansprakelijkheid! Dat moet je echt goed regelen... Er hoeft maar één LEO te zijn die zichzelf gehandicapt rijdt en jou er aansprakelijk voor stelt, dan kun je heel je leven voor die LEO werken!

Als het allemaal doorgaat kom ik zeker bij jullie eens een 600tje proberen! Ook al heb ik zelf een RS250 racer, wil ik wel eens weten wat ik op een 600tje kan... :]
 
Ik vind t een superstrak plan opzich :Y want ik hoor namelijk bij die doelgroep waar jij het over hebt :P.

De huur zou ik niet te duur maken.. iets van 10 euro per sessie ofzo.. Maar de borg moet je op 200 balle per dag leggen ofzo. Dat als er gecrashed wordt dat jij er 100 of 150 euro van af kan snoepen.. of als iemand m "expres" de prak in rijdt.. gewoon de 200 balle houdt.

En dan alles tuurlijk exclusief benzine want dat moet je rijder zelf maar dokken... en iets van 25 euro vaste kosten erbij doen voor onderhoud etc :Y
 
Ik vind t een superstrak plan opzich :Y want ik hoor namelijk bij die doelgroep waar jij het over hebt :P.

De huur zou ik niet te duur maken.. iets van 10 euro per sessie ofzo.. Maar de borg moet je op 200 balle per dag leggen ofzo. Dat als er gecrashed wordt dat jij er 100 of 150 euro van af kan snoepen.. of als iemand m "expres" de prak in rijdt.. gewoon de 200 balle houdt.

En dan alles tuurlijk exclusief benzine want dat moet je rijder zelf maar dokken... en iets van 25 euro vaste kosten erbij doen voor onderhoud etc :Y
Dat kan toch nooit uit man... :z
 
Ik vind t een superstrak plan opzich :Y want ik hoor namelijk bij die doelgroep waar jij het over hebt :P.

De huur zou ik niet te duur maken.. iets van 10 euro per sessie ofzo.. Maar de borg moet je op 200 balle per dag leggen ofzo. Dat als er gecrashed wordt dat jij er 100 of 150 euro van af kan snoepen.. of als iemand m "expres" de prak in rijdt.. gewoon de 200 balle houdt.

En dan alles tuurlijk exclusief benzine want dat moet je rijder zelf maar dokken... en iets van 25 euro vaste kosten erbij doen voor onderhoud etc :Y


haha 25 euro voor onderhoud _O-
 
10 per sessie, dan huur ik een fiets voor de hele jaar, want dat is goedkoper dan zelf eentje onderhouden.
 
Ik vind t een superstrak plan opzich :Y want ik hoor namelijk bij die doelgroep waar jij het over hebt :P.

De huur zou ik niet te duur maken.. iets van 10 euro per sessie ofzo.. Maar de borg moet je op 200 balle per dag leggen ofzo. Dat als er gecrashed wordt dat jij er 100 of 150 euro van af kan snoepen.. of als iemand m "expres" de prak in rijdt.. gewoon de 200 balle houdt.

En dan alles tuurlijk exclusief benzine want dat moet je rijder zelf maar dokken... en iets van 25 euro vaste kosten erbij doen voor onderhoud etc :Y
voor 50 euro schade opknappen??
 
Goed idee :Y

Ik zou alleen wel eerst de doelgroep bepalen want iemand uit groep 1 heeft hele andere wensen (ik denk geen want die komen meestal net kijken) dan iemand uit groep 4.

Stel ik zou een motor bij je huren vind ik een prijs van rond de 200 euro acceptabel (ex benzine).
Eigen risico rond de 750-1000 euro (circuitkappen en spuiten kom je daar makkelijk mee weg).

Ga ik een paar kolen op het vuur leggen want ik vind banden wel degelijk belangrijk, ik rij op dit moment een 2.02 op Zandvoort en dan hoef ik geen MPP's of banden die al 2 circuitdagen erop zitten want je hebt aanzienlijk minder grip (en dus minder lol).
Dus voor dat geld zou ik wel banden willen hebben waar ik een dag op kan knallen :)

Maar misschien is groep 4 niet interessant voor jou, kan me namelijk niet voorstellen dat ik de enige ben die er zo over denkt.
Dan loopt het kosten/baten verhaal behoorlijk scheef want groep 4 mannen kunnen een achterband in 1 dag (5 sessies) op rijden..............

Ja, ik rij gewoon met mijn straatfiets op het circuit.
 
pssst... ik weet dat ik hier in de verkeerde sectie zit :+

Misschien is Supermoto's verhuren een idee... Rij zelf vanaf begin dit seizoen een circuit-sm, en hoor toch regelmatig iemand zeggen 'ja, dat zou ik nu best eens willen proberen, maar ik heb er de fiets niet voor'.

Voordelen t.o.v. sportfietsen is in eerste instantie al het 'schade-verhaal'. Schade blijft ook bij grotere klappers vaak beperkt vanwege de protectie die er op zit en het gebrek aan kuipwerk. Ten tweede zijn de circuitdagen een stukje goedkoper zodat die drempel iig al minder laag is. Waar je wél donders goed op zou moeten letten is het onderhoud wat bij de échte sm's redelijk uit de klauwen loopt.







't is maar een idee... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan