Introductietekst nieuw MF-lid

Kreun

Die hard MF'er
27 mei 2021
618
1.031
Krimpenerwaard en Leudal
Af en toe zie ik wel eens mensen die zich aanmelden en meteen beginnen met een gerichte vraag. Zelf vond ik het heel fijn dat ik eerst even op het motor-forum rond heb kunnen kijken. Wel leek het me netjes om mezelf te introduceren voor ik actief mee ging discussiëren of vragen ging stellen. Uit de reacties van anderen op zo’n nieuw lid zonder introductie maak ik op dat er meer zijn die dat op prijs stellen.

Is er wel eens overwogen om meer op zo’n introductie aan te sturen of het zelfs te verplichten? De drempel om mee te doen hoeft voor mij niet onnodig hoog gemaakt te worden. Maar mij lijkt een of twee zinnen over wie je bent en wat je met motorfietsen hebt ook geen hoge prijs voor een actief lidmaatschap.

Edit: Deze post en een aantal reacties hierop waren nu de aanleiding maar ik heb het ook bij eerdere posts gelezen en liep al langer rond met het idee dat er meer op aangestuurd kan worden. Maar ik vraag me vooral af of dit niet al eerder is overwogen en waarom wel of niet hiervoor wordt gekozen.
 
Welkom op MF.

ow wacht, je zit hier al een tijdje.:+

Nieuwkomers komen hier vaak binnen omdat ze met een probleem zitten en meteen een vraag stellen en daar het liefst direct antwoord op willen hebben.
Vandaar ook dat sommige (best wel veel) nooit meer terug komen na het stellen van een vraag.

Maar voorstellen etc is wel netjes, en sommige doen dat terwijl ze meteen hun vraag stellen.

En zo niet, dan is er altijd wel iemand die “welkom op MF” plaatst.O-)
 
De link van je edit werkt niet.

En, ja soms willen mensen gewoon meeloeren en af en toe eens een vraag stellen zonder meteen de identiteit te delen.. Mij maakt het niet uit, en ik zou er ook niet echt een boodschap aan hebben om mij te MOETEN voorstellen voor het aanmelden op een forum.
Zelfde voor het stellen van een vraag, ben je meteen to the point en raak je geholpen, mooi!
Kom je nooit meer terug en blijft een antwoord uit, ja, jammer, maar echt last er van hebben doen we ook niet.
 
 
voor zover ik toen gezien heb resulteerde dat in een heleboel lege OP's met alleen de oningevulde template, of de vraag er half doorheen gekalkt _O-
 
Af en toe zie ik wel eens mensen die zich aanmelden en meteen beginnen met een gerichte vraag. Zelf vond ik het heel fijn dat ik eerst even op het motor-forum rond heb kunnen kijken. Wel leek het me netjes om mezelf te introduceren voor ik actief mee ging discussiëren of vragen ging stellen. Uit de reacties van anderen op zo’n nieuw lid zonder introductie maak ik op dat er meer zijn die dat op prijs stellen.

Is er wel eens overwogen om meer op zo’n introductie aan te sturen of het zelfs te verplichten? De drempel om mee te doen hoeft voor mij niet onnodig hoog gemaakt te worden. Maar mij lijkt een of twee zinnen over wie je bent en wat je met motorfietsen hebt ook geen hoge prijs voor een actief lidmaatschap.

Edit: Deze post en een aantal reacties hierop waren nu de aanleiding maar ik heb het ook bij eerdere posts gelezen en liep al langer rond met het idee dat er meer op aangestuurd kan worden. Maar ik vraag me vooral af of dit niet al eerder is overwogen en waarom wel of niet hiervoor wordt gekozen.
Ik heb het eens op een andere manier gevraagd maar het schijn zo'n doorn in het oog te zijn dat het zo moet blijven...

Die rookies die een kwartier na hun eerste post nooit meer terug komen....

 
Terug
Bovenaan Onderaan