intruder 1400 probleem

r6ley

Die hard MF'er
24 mrt 2008
359
0
Venray
Ik reed gistern naar mijn werk met mijn intruder.
De dagen er voor heb ik 350 km gereden en geen probleem
gisteren reed ik naar het werk het 1ste kleiene stuk met choke er op
Toen ik eenmaal onderweg was de straat uit begon hij wat te stotteren als ik gas gaf alsof hij zich verslikte en begon wat te knallen uit de uitlaat ik de choke er af en toen ging het weer snel genoeg weg iemand een idee??
Heb 1 week geleden wel de tank leeg gereden helaas meestal hoef ik pas bij 160km te tanken nu was hij al op 125 leeg maar heb ook veel kleine stukken gereden.
Maar het lijkt me sterk dat er vuil in de carbs is gekomen want heb daarna 350km gereden 2 tanks en geen problemen gehad.
Heb net voor de winter al en klein probleem gehad dat hij bij het terugschakelen wel eens af sloeg maar kon hem meteen weer starten en verder rijden
 
Ik denk dat je het zelf al zegt: choke eraf en probleem was snel genoeg weg. Waarschijnlijk was je mengsel dus te rijk...
Ik weet niet hoe jouw fiets rijdt natuurlijk, maar zelf gebruik ik de choke voor het starten en het wegrijden. Zodra ik de oprit af ben doe ik de choke eraf, en blijf ik met 'handgas' het toerental regelen. Zodra ik de weg op kan draaien, is de motor 'warm genoeg' om zonder choke e.d. stationair te lopen.

Kortom: choke er wat eerder af doen.....

Bij het terug schakelen en dan afslaan: kan zijn dat je stationairtoerental wat te laag heeft gestaan.
 
Gewoon starten met choke, en even wachten met wegrijden. Zodra hij stationair zónder choke loopt, opstappen en wegrijden. Dan eens zien of hij weer afslaat of niet... lijtk me de kortste klap om daar achter te komen! :)
 
Heb net voor de winter al en klein probleem gehad dat hij bij het terugschakelen wel eens af sloeg maar kon hem meteen weer starten en verder rijden

Bij het terug schakelen en dan afslaan: kan zijn dat je stationairtoerental wat te laag heeft gestaan.

Zeker mogelijk, als het dat niet is,

is je koppeling misschien niet goed afgesteld, waardoor je als de koppeling in hebt de koppeling een beetje pakt.
Makkelijk te testen; zet je motor in versnelling, houd de koppeling in kijk of je de motor net zo makkelijk vooruit kund duwen als wanneer hij in zn vrij staat.
 
Gewoon starten met choke, en even wachten met wegrijden. Zodra hij stationair zónder choke loopt, opstappen en wegrijden. Dan eens zien of hij weer afslaat of niet... lijtk me de kortste klap om daar achter te komen! :)


Hmm.

Ik doe:


Sleutel in contact, nog niet omdraaien.

Choke open zetten.
Drie keer gas geven met de rechterhand.
Sleutel op contact.
Startknop indrukken.
Opstappen.
Choke uit, motor draaiend houden met gashandel.
En rustig wegrijden.

Zo werkt het eigenlijk altijd :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan