intruder 1400 reviseren

REDICE

MF'er
13 dec 2012
35
0
LANGDORP
hallo,

ben bezig mijn intruder 1400 van 93 volledig te strippen en volledig te reviseren.
ik stoot echter al onmiddellijk op probleem met carburators, namelijk: dat krijg je nooit meer in elkaar achteraf, de sychronisatie, afstelling en noem maar op.
heeft er misschien iemand een werkboek online hiervoor? of enige tips? ben al paar dagen aant surfen op internet maar vind niet echt het nodige.
alvast bedankt
 
hey Hulzie, nogmaals proberen hetzelfde bericht te sturen...
heb jij enig idee waar ik aan zo nieuw mogelijke electrische onderdelen voor de intruder kan geraken, zoals bobijnen, benzinepomp,condensators,gelijkrichter e.d.?
eigenlijk zowat alles wat vernieuwd kan worden, ook dingen zoals benzine en olieleidingen.
ben van plan zoveel mogelijk te vernieuwen dus :-)
enne nogmaals bedankt voor dat online handboek, heeft me al een eind verder geholpen trouwens
alvast bedankt
 
Dat spul halen we gewoon van ebay.de af, maar ook bij ene Patrick uit Belgie kom zeer veel weg, verder gewoon "binnen de club is zeer veel te vinden" maar ook Brouwer Nijkerk heeft veel, er is genoeg aan te komen.
Goedkoop kan Ebay zijn, en die belg is zeker niet duur.
 
hallo Hulzie,
nee stuk is het niet, de motor reed nog goed, maar geregeld sprong er eens een koplamp en één keer was men regulator stuk gegaan. heb hem nu volledig gestript en ja, die onderdelen werken nog wel maar zien er echt uit alsof ze hun beste tijd wel gehad hebben.
daarom dacht ik, nu ik toch bezig ben...
enne die Patrick van welke streek is die want ben zelf ook van belgie dan kan ik mss eens contact opnemen met hem.
ga nu binnenkort beginnen met de kabelboom kabel per kabel te vernieuwen, wat een monnikenwerkje gaat worden denk ik :-) enige tips?
alvast bedankt
 
hallo Hulzie,
nee stuk is het niet, de motor reed nog goed, maar geregeld sprong er eens een koplamp en één keer was men regulator stuk gegaan. heb hem nu volledig gestript en ja, die onderdelen werken nog wel maar zien er echt uit alsof ze hun beste tijd wel gehad hebben.
daarom dacht ik, nu ik toch bezig ben...
enne die Patrick van welke streek is die want ben zelf ook van belgie dan kan ik mss eens contact opnemen met hem.
ga nu binnenkort beginnen met de kabelboom kabel per kabel te vernieuwen, wat een monnikenwerkje gaat worden denk ik :-) enige tips?
alvast bedankt

Mijn tip; pak het anders aan.
Vervang wat nodig is.

Enkel defecte gloeilampjes en een sr, is geen reden voor alles vervangen.
Sterker nog, door je slechte sr zijn wss de lampjes gesprongen.
 
Nieuwe onderdelen koop je bij dealer, motorzaak of webshop.

Tweedehands heeft natuurlijk geen zin, want dan vervang je enkel een werkend gebruikt onderdeel voor een ander werkend gebruikt onderdeel.
 
thanks voor de tip Martell,
heb gisteren nog van iemand gehoord dat ik het best zo kan laten als het werkte, het ziet er dan wel oud en versleten uit maar dan poets ik het gewoon zo goed mogelijk op en de kabels wikkel ik dan wel in met speciale tape.

- één bevestigingsbout van de motor op het frame, de laatste natuurlijk, zit muurvast, al twee dagen getrokken in ontroester maar komt geen beetje beweging in, losslijpen of geduld hebben?

-trouwens iemand ervaringen met een polyester benzinetank?

alvast bedankt voor de tips,
respect,

joeri
 
Ik heb een hagelnieuw SP regelaar uit USA laten komen met wat andere rommel mee, voor 86 euro omgerekend, die dingen moet je niet in Ned kopen, maar niet 1 stuks nieuw in usa i.v.m. verpakking en invoer rechten, invoer met oude auto onderdelen maakt dat invoer recht vrij
 
Ik heb een hagelnieuw SP regelaar uit USA laten komen met wat andere rommel mee, voor 86 euro omgerekend, die dingen moet je niet in Ned kopen, maar niet 1 stuks nieuw in usa i.v.m. verpakking en invoer rechten, invoer met oude auto onderdelen maakt dat invoer recht vrij

Nee hoor, je ontduikt daarmee invoerheffing.

Maar het effect is ongeveer hetzelfde ;)
 
thanks voor dat adres hulzie.

@aze: voorvork en wielen is van gsxr, vindt het wel lekker vet staan zo dus die blijven :-)
 
next problem:

één van de bevestigingsbouten van het blok aan de kader, onderaan het oliefilter zit muur muurvast, al drie dagen op zen zijkant laten intrekken met stevige ontroester, maar geen beweging in te krijgen, kan het kwaad als ik die afslijp en de motor achteraf met één bout minder vaststaat of is deze echt wel nodig, normaal staat hij op vier plaatsen vast, maar dan één minder of is dit echt af te raden?

of enige andere losmaaktips, heb het aluminium errond ook al warmgestookt maar hielp ook niet

alvast bedankt
 
Zou hem daar wel weer vastzetten, en mocht hij niet loskomen dan uitboren, even met verschillend oplopende dikten uitboren waarbij de laatste linksdraaiend is. Meestal komt het restant dan wel los. Zo niet dan tevens even nieuwe draad tappen.
 
Laatst bewerkt:
Zou hem daar wel weer vastzetten, en mocht hij niet loskomen dan uitboren, even met verschillend oplopende dikten uitboren waarbij de laatste linksdraaiend is. Meestal komt het restant dan wel los. Zo niet dan tevens even nieuwe draad tappen.

Psies: oude bout er uit.

En er is altijd wel een nieuwe oplossing om het alsnog weet fatsoenlijk te kunnen monteren.
 
En er is altijd wel een nieuwe oplossing om het alsnog weet fatsoenlijk te kunnen monteren.

300px-Duct-tape.jpg


}) }) 8-) *:) 8-) }) })
 
Op die manier die invoer rechten ontduiken lukt mij al jaren prima, en scheelt mooi wat monaten.

Je bedoeld toch niet de steppenbalk die vast zit? Die kan n.l., geborgd zitten met clips
 
@ hulzie: neen de steppenbalk is het niet, het is een bevestigingsbout van de motor die dwars onder het blok doorloopt, niet geborgd. zit er gewoon al 20 jaar in en is als het ware "vastgegroeid" met het aluminium van het blok.
als hij er morgen na de vierde dag en nacht trekken in anti-roest niet uitkomt, gaat de slijpschijf erdoor. geeft wel wat meer werk achteraf maar op deze manier verlies ik zeker zoveel tijd.
toch bedankt voor de tips
 
Terug
Bovenaan Onderaan