Intruder 800 opknappen

Martine

MF'er
27 apr 2003
112
0
Dordrecht
Ik heb vandaag besloten om voorlopig mijn Suzuki Intruder 800 te houden en daarmee deze eens grondig onder handen te nemen. Nu heb ik een paar vragen (de benamingen zullen niet goed zijn, ben niet technisch en probeer het daarom zoveel mogelijk te omschrijven):
Hoe krijg ik roestplekken zo veel mogelijk weg op onbereikbare/moeilijk bereikbare plaatsen, zoals bijv. de buizen die door de cylinders gaan aan de achterzijkanten van de motor?
Hoe houd ik de spaken zoveel mogelijk roestvrij en hoe maak ik ze roestvrij? Ik heb ze van het voorjaar allemaal zo goed mogelijk gepoetst, maar nu zit er alweer roest op...
Kan ik mijn wielen ook laten vervangen door bijv. speciaal behandelde wielen die niet (zo snel) gaan roesten?

Graag jullie advies en alvast bedankt!

Martine/Viratine
 
Hoe houd ik de spaken zoveel mogelijk roestvrij en hoe maak ik ze roestvrij? Ik heb ze van het voorjaar allemaal zo goed mogelijk gepoetst, maar nu zit er alweer roest op...

Tja ik poets mn motor bijna iedere week ook als ie nat en smerig is/wordt van de regen en zo, maar daar hoef je geen rocket scientist voor te zijn met een pot chroom polish kom je al een heel eind en beschadigd chroom op poetsen met een balletje opgefrommeld allu folie, maar als het chroom aangevreten door de roest is, dan geldt ook hier weg is weg.

en om heel eerlijk te zijn als je er niet zo heel veel kaas van gegeten hebt is een motor onder handen nemen misschien een minder goed idee, maar aan de andere kant iedereen is zo een keer begonnen, ben een half jaar geleden ook op mijn plaat gegaan en de linkerzijde van mn motor was helemaal afgesleten, sinds vorige week is mn fiets weer klaar (zie foto)

wens je veel sleutel plezier en post eens een paar fotos kunnen we misschien helpen met tips en zo....suc6 Roland.

full
 
De spaken kun je het beste schoon houden met chroom poets .zijn ze erg verroest gebruik dan heel fijne staalwol met zeeperin dan schuurd het niet zo hard maar haalt wel de roest weg anders kun je oon eenschuursponsje gebruiken met een beetje jiff.succes ermee
 
Het vergt een beetje handigheid.

Maar in mijn intruder heb ik gewoon nieuwe rvs spaken gezet.
Kosten waren drie jaar geleden iets van 35 euro per wiel.
Een weekend ervoor gaan zitten, met spaaksleutel, en heb er nog steeds profijt van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan