Intruder anders afstellen.?

23 apr 2008
2
0
Hallo.

Weet iemand of je een suzuki intruder 800 anders kunt afstellen of met andere tandwielen, zodat hij langzamer optrekt en minder snel in toeren is.?? de motor is met kadan aandrijving.

Ben benieuwd naar een antwoord.
 
Je vraagstelling is niet echt duidelijk, wat wil je? langzamer optrekken is meestal een logisch gevolg van een hogere topsnelheid. Zoals bijvoorbeeld wanneer je je tandwiel verhouding zou wijzigen. Aangezien je einoverbrenging cardan is is dit geen optie.

k zou willen voorstellen om eens een dynorun te gaan maken, dan krijg je in ieder geval een goed beeld van de huidige afstelling. Als daaruit blijkt dat je maximum koppel pas hoog in de toeren beschikbaar is, kun je aan hen vragen wat een verstandige aanpassing is.

Wat ik een beetje uit je verhaal proef is dat je, vermogen over het hele toeren gebied wat gelijkmatiger wilt verdelen. Dat word spelen met gasnaalden vermoed ik (maar correct me if i'm wrong)

Gr. OotB
 
Dat meen je niet.? waar moet ik aan denken dan, en wat moet er dan allemaal veranderd worden.?
Overbrengingsverhouding van je cardan, of overbrengingsverhouding van je primaire tandwielstelsel, of van je versnellingsbak.
Misschien als je geluk hebt is de cardan van een VX800 een optie, maar ik weet zo ff niet of die overbrengingsverhouding zoveel anders is, hij heeft namenlijk een groter achterwiel wat ook bijdraagt aan een ander "verzet"
Tandwielen op maat laten maken is iig redelijk kostbaar..........
 
Hallo.

Weet iemand of je een suzuki intruder 800 anders kunt afstellen of met andere tandwielen, zodat hij langzamer optrekt en minder snel in toeren is.?? de motor is met kadan aandrijving.

Ben benieuwd naar een antwoord.

Waarschijnlijk is dat bedrag zo groot dat je misschien beter deze kan verkopen. en een 1400 ervoor weer kopen.

die trekt sneller op, en rijdt veel rustiger in toeren. (doordat ie meer koppel heeft kan die lager in toeren blijven bij eenzelfde snelheid)
 
Terug
Bovenaan Onderaan