Intruder beginnersvraagje

Hoi allen,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een soes intruder 750 van '91, met onderhand al wat kleine 'opties', zoals highway bar, chroom radiator cover, andere uitlaten, verlengde chromen voetsteunen voor de passagier.

Onderhand heb ik ook een sidemount besteld, en tevens een setje kleine pinkertjes gekocht, daar ik dat toch mooier vond (uiteraard weer met chroom look).

En hier komt dan ook gelijk de beginners vraag...

Hoe moet ik die daar nu opsmurfen?

Vanachter:
De stock pinkers zitten met zo'n 'verborgen' schroefje eronder vast, en het kabeltje doorknippen en wat solderen zou me ook nog wel lukken, maar de pinkers standaard zitten dus met een schroefje onderaan vast (in het stukje dat tegelijkertijd de sissybar bevat, en dat zou dus nogal wat afbreekwerk worden dunkt me), terwijl mijn nieuwe pinkertjes dus dunner zijn en met het boutje-moertje systeem werken (uitleggen is niet mijn sterkste kant). Dus de pinker opzich heeft een lang boutje, waar ik dan een moertje op kan draaien om het vast te zetten (met een ronddelletje ofzo)

Voorkant:
Moet ik nu echt die armpjes over de voorvork halen (en alles erboven dus loskrijgen) vooraleer ik de pinkertjes hier zou kunnen steken? En wat gebeurd er met mijn voorvork als ik al die drie 'dikke' boutjes zou losdraaien?

Uit bovenstaande kan men vrij eenvoudig besluiten dat ik een totale n00b ven op dit vlak, en dat ik ook niet bepaald over veel l€f, 2 rechter handen of materiaal beschik. ;)

Dus als er mensen zijn met een intruder 750 (800) die hun pinkers reeds veranderd hebben, graag een tipje van hen hoe zij dit gedaan hebben, of welke pinkers zij hiervoor aankochten

Ik heb wel al gezien dat thunderbikes adapter stukjes maakt om van smalle pinkertjes een plaatje-schroefje systeem te kunnen maken volgens mij, maar ik weet niet of dat dus de juiste oplossing is, vandaar mijn vraag.
(thunderbike partnr ter informatie: 41-99-500)

full


Alvast bedankt voor de interesse
 
Laatst bewerkt:
Mot je zelf weten, maar de 750 versie is van een zo oud bouwjaar dat pinkers heel niet verplicht zijn, 94 en jonger moeten pinkers opzitten

Hier mijn EX VS 750 sinds 14 dgn

DSC00132.JPG


Voor uitleg hoe verbouw , zie forum wat gekoppeld is aan onderstaande link.
Ga morgen weg, ben er dinsdag pas weer
 
Hoi,

Bedankt voor de informatie,
ik wist inderdaad niet dat dat niet verplicht was op mijn fiets, maar vond het voor mijn eigen toch veiliger er pinkers op te laten staan. Maar toch bedankt voor de tip.

Mooie moto overigens, en zéér interessante link die je vermelde.

Heb (nu de vriendin toch naar haar tupperware dinkie is) de handen maar eens uit de mouwen gestoken, de sissy bar eraf gedraaid, teneinde zo eens te goei te kunnen kijken hoe ik de pinkers zou kunnen bevestigen.

Dus wat heb ik gedaan (voor de mensen met hetzelfde probleem):

Onder het achterspatbord zitten aan weerszijden 2 schroeven, (een maat 10 en een maat 12), deze heb ik los gedraaid. De 10 is gewoon een lange bout, kan gewoon losgedraaid worden, voor de 12 moet men het chroom kapje wegnemen aan de buitenzijde en de moer aan de binnekant tegenhouden.

Zo kan men de sissybar tot op de zadel leggen en de originele pinkers op het gemakje los draaien, en doorknijpen waar men het gemakkelijkste acht. Ik heb de pinker ook halverwege losgedraaid, zodoende dat ik hem kon doorpitsen waar hij al gesplit was (dit met het oog op het later terug standaard zetten). Daar heb ik dan de kabel van de highway hawk pinkers bevestigd. de bout van de nieuwe pinkers is eigenlijk een ietsje te kort, daardoor moet men de moer van de nieuwe pinkers eigenlijk achterstevoren erop draaien, waardoor de dunste kant naar binnen komt ipv naar buiten. Zo draait men dan de pinkers vast (bvb draaien met de pinkers zelf). Waarna men de kabels onder de bijrijderszadel wegsteekt en de sissybar terugvast zet.

Zo heb ik dat althans gedaan.

(Weet iemand overigens de werkplaatshandleiding in pdf vorm staan voor een intruder 750?, alvast bedankt, dit spaart me een hoop zoekwerk binnekort...)

Hoop dat iemand er wat aan heeft.

(weet iemand overigens wat het resultaat is van het trachten los te draaien van het bovenste deel van de voorvork? komt de voorvork dan volledig los en krijgt men die dan niet meer samen, of zit dit met 'interne' schroeven nog eens vast? Dit met het oog op de vervanging van de voorste knipperlichten)

Groeten Stefan V.


ps:
http://www.custom-wizard.com/acatalog/Custom_Wizard_Menu_Mini_Diamond_248.html
van deze heb ik dus nu de 'long sterns' erop gezet.
 
Hoi.. interessant stukje..

Ik heb dezelfde Intruder die jij ook hebt, alleen de 800 uitvoering.
Ik zit ook al vanaf het eerste moment dat ik 'm heb (nog niet zo lang) iets voor die lelijke "pinkers" te bedenken...

Ik geloof dat die standaart pinkers van b.v. HighwayHawk niet zomaar op 'n Intruder passen.

En van de voorste pinkers kan ik je het volgende mee-delen (dit is namelijk hetzelfde systeem van de Suzukie Savage die ik ook nog bezit (kopen..? O-) ) en helemaal uitelkaar heb gehad.

Wil je die voorste pinkers er netjes afhalen dan zal de voorvork eruit moeten.
(wiel eruit (mag je ook aan mij geven, ik zoek er nog een ;) ), spatbord eraf..( kan ik zelfs ook nog goed gebruiken.. :9 )

(ik heb er ff een fototje bijgeplakt voor de (on)duidelijkheid.. :P )

1: inbusboutjes los van de onderste kroonplaat, 2: de klemmetjes van de pinkers losdraaien, en dan 3: die 2 grote verchroomde moeren boven op de voorvork losmaken, (pas op kan wat spanning op zitten als ze loskomen, en er kan olie uit komen lopen zonder die moeren erop..) en dan een beetje wrikken en dan kun je zo de voorpoten eruit halen, en de pinkers loskoppelen.

Als je dit teveel werk lijkt, kun je ook de botte boer methode gebruiken, mits je die pinkers nooit meer wilt teugzetten, en dat is dat je de klemmen voor van de pinkers waarmee ze om de voorvoork vast zitten , losdraaien en dan proberen die klemmen los te breken, alhoewel ik bang ben dat dan ook je voorvork mischien krassen oploopt..

Ik ben ook niet zo'n ster in uitleggen, maar hopelijk snap je 't zo een beetje..

full



Succes..
 
Terug
Bovenaan Onderaan