Intruder loopt op 1 cilinder..

mik77

MF'er
15 aug 2005
157
0
Gouda
Ik heb te horen gekrgen dat mijn Intruder VS700 op 1 cilinder loopt, maar ik heb wel uitstoot uit beide uitlaten. Momenteel ligt hij half uitelkaar en weet ik niet meer wat het probleem zou kunnen zijn. Bougie vonkt gewoon. Iemand een ideetje??
 
Nee, heb net heel die motor uit elkaar gehad en alles vervangen en vernieuwd.
Het zou kunnen liggen aan de synchronisatie van mijn caborateurs. Alleen weet ik eerlijk gezegt niet goed hoe dat werkt.
 
Op het moment dat ik em vol open trek komt mijn tweede (achterse) cilinder er wel bij, dus kapot is ie niet....
 
Nee, heb net heel die motor uit elkaar gehad en alles vervangen en vernieuwd.
Het zou kunnen liggen aan de synchronisatie van mijn caborateurs. Alleen weet ik eerlijk gezegt niet goed hoe dat werkt.

als je niet weet hoe de synchronisatie van je carburateurs werkt, vraag ik me af of het dan wel verstandig is om je hele motor zelf te halen en weer te monteren
 
Alles is tot nu toe goed gelukt en hebben hem meermalen uit elkaar gehad en weer goed lopend gekregen. Tot zover dus geen vuiltje aan de lucht. Alleen het enige waar wij beide geen ervaring mee hebben is het synchroniseren van caborateurs en dus hopen wij op wat hulp van het forum.
 
Mijn liep ook eens op 1 cilinder, bougie allebei vervangen en deed het weer 8-)

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/398979/3a3446cf0515f910fd7a69be94f5a2ad (100_0524.jpg)​
 
Jongens ff serieus, ik heb net voor 700,- euries nieuwe onderdelen in mijn fiets gestopt en zit een beetje met mijn handen in het haar... Is er iemand die iets zinnigs te melden heeft over mijn vraag?
 
Bougies reeds vervangen, geen verbetering dus is ook het probleem niet.
 
Zelfde probleem gehad met een 700
De achterste deed af en toe mee
en een biggerBANG vanuit de uitlaat
was dus verre van ideaal
De achterste cab gedemoteerd en uit de vlotterbak rotzooi weg gehaald alles schoon geblazen met een nieuwe pakking erbij
Laten afstellen bij de motorhandel
Daarna met een bigsmile weg rijden *D

Zet je de motor bv op winter stalling gooi ff wat spul in de volle tank
krijg je geen residu in je cabs
zwart flesje gele dop ook bij die motorhandel :Y

succes met je project

MK66
 
Zelfde probleem gehad met een 700
De achterste deed af en toe mee
en een biggerBANG vanuit de uitlaat
was dus verre van ideaal
De achterste cab gedemoteerd en uit de vlotterbak rotzooi weg gehaald alles schoon geblazen met een nieuwe pakking erbij
Laten afstellen bij de motorhandel
Daarna met een bigsmile weg rijden *D

Zet je de motor bv op winter stalling gooi ff wat spul in de volle tank
krijg je geen residu in je cabs
zwart flesje gele dop ook bij die motorhandel :Y

succes met je project

MK66


MotorPower II heeft dat :) of de MotoPower III voor langduriger stalling :)
 
wat heb je allemaal vervangen?

loopt ie staionatonair oo kal op een cil?
zo ja, moet t redelijk makkelijk te vinden zijn,
eerst eens testen of ie een vonk krijgt. (gewoon ff bougie er uit, in de dop doen, en dat tegen frame of blok houden, starten en kijken of ie vonkt)
zo ja ligt t ergens in de carburatie waarschijnlijk,
zo nee, zit t probleem in de ontsteking, bougie/bougiekap/kabel/bobine
 
Hoe zit 't met je accu..... als 'tie niet meer helemaal goed is (te hoge inwendige weerstand), dan start 'tie nog wel, maar tijdens het rijden gaat tie op 1 cilinder lopen, kom je in de hogere toeren dat wordt de laadstroom hoger en dan komt de 2e cilinder er wel bij......

Óf de bougiekabels......

En ja, (bijdehandjes) dit kan wel degelijk het probleem zijn.....
 
Dank u, dank u daar heb ik tenminste iets aan. Accu is goed evenals de bougie dus zal het probleem inderdaad bij de caborateurs liggen. Maandag weer verder om de caborateurs eens goed te bekijken. Heeft iemand nog tips over het synchroniseren van de caborateurs?
 
Dank u, dank u daar heb ik tenminste iets aan. Accu is goed evenals de bougie dus zal het probleem inderdaad bij de caborateurs liggen. Maandag weer verder om de caborateurs eens goed te bekijken. Heeft iemand nog tips over het synchroniseren van de caborateurs?

hoe heb je vastgesteld dat je accu en je bougies nog goed zijn?

overigens vind ik t een beetje vreemd dat met een slechte accu de ene cilinder wel zou vonken en de andere niet
 
He mike.
Bij motozoon kun je een setje bestellen om hem synchroon te stellen.
met gebruiksaanwijzing.
En anders ff wegbrengen dan weet je zeker dat ie weer goed is.
gr thor })
 
Vandaag de caborateurs schoongemaakt, zat inderdaad vuil in. Koud (eerste minuut) liep ie voor geen meter, viel zelfs twee keer met horten en stoten uit. Daarna weer gestart en plots liep ie weer als een zonnetje!!! Ik heb beide bougiekappen los getrokken en zowel de voorste als de achterse cilinder liep netjes door.
Jammer genoeg duurde dit nog geen kilometer toen was het weer uit met de pret en viel hij weer sputterend uit.
Ik zag dat mijn chokekabel "gebroken" was zou dit het probleem kunnen zijn??
 
hoe heb je vastgesteld dat je accu en je bougies nog goed zijn?

overigens vind ik t een beetje vreemd dat met een slechte accu de ene cilinder wel zou vonken en de andere niet

Dat probleem kún je krijgen met electronische onsteking, hoeft niet.
Kan wel.....

Veel voorkomend probleem bij Kwakazakie VN 1500 en dat soort types.
 
Vandaag de caborateurs schoongemaakt, zat inderdaad vuil in. Koud (eerste minuut) liep ie voor geen meter, viel zelfs twee keer met horten en stoten uit. Daarna weer gestart en plots liep ie weer als een zonnetje!!! Ik heb beide bougiekappen los getrokken en zowel de voorste als de achterse cilinder liep netjes door.
Jammer genoeg duurde dit nog geen kilometer toen was het weer uit met de pret en viel hij weer sputterend uit.
Ik zag dat mijn chokekabel "gebroken" was zou dit het probleem kunnen zijn??


Ik zou idd ook even de stekkers etc nalopen en die grote stekker bij je cdi
 
Uiteindelijk was het toch gewoon niet goed afgestelde caborateurs die de problemen gaven. Ik heb em uiteindelijk toch naar een garage moeten brengen want ik heb de mogelijkheid (en kennis) niet om deze te synchroniseren. Maar een leuk adresje gevonden in de omgeving van Gouda echt een aanrader trouwens!(www.paulsmotoren.nl)en hij loopt weer als een zonnetje!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan