Intruder stottert in lage toeren

5 sep 2019
172
31
Oldemarkt
Hoi iedereen,

Allereerst een goede avond en fijn weekend iedereen!

Ik bezit een Suzuki Intruder 750 uit 1990.
Er is iets waar ik tegen aanloop en ik weet niet zo goed waar ik het beste kan beginnen met zoeken.

Wanneer de motor koud is, start die wat moeilijk, met de choke erop ook, maar starten doet die wel.
Als ik dan vervolgens weg wil rijden is het bij de lagere toerentallen dat hij soms een tik geluid maakt, het lijkt een beetje op een geluid wat een relais maakt. Het geluid lijkt zich bij het blok te bevinden. Ik zie geen lampen knipperen o.i.d. wanneer dit zich voor doet.

Bij dit tik geluid schokt/stottert hij ook wat, als ik dan koppeling weer wat intrek en deze in een hoger toerental weer op laat komen is er niks aan de hand. Het probleem bevind zich dus echt alleen in de lage toeren, in elke versnelling.

Heeft er iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
 
indringers hebben een kut synchroon mechanisme en dat staat vaak verrot afgesteld.

De tik die je noemt klinkt mij eerder als een vonk buiten de verbrandings kamer. Dus even in het donker goed kijken of je het ergens bij bougie dop kabel bobine ziet mini onweren
 
indringers hebben een kut synchroon mechanisme en dat staat vaak verrot afgesteld.

De tik die je noemt klinkt mij eerder als een vonk buiten de verbrandings kamer. Dus even in het donker goed kijken of je het ergens bij bougie dop kabel bobine ziet mini onweren

Bedankt Zot!

Dat synchroon mechanisme he, hoe is die af te stellen?

verder zal ik het eens even bekijken in de avond, nu niet, ben namelijk aan het werk tot laat en zodra ik terug kom is het te laat voor half open pijpen haha
 
Kleppen stellen, carburateurs na lopen , inderdaad kijken of er nergens een vonk over springt, volgens mij hebben die Honda's 2 bougies per cilinder.
Gewoon alles nalopen, motor is van 1990, weet niet of je hem al lang hebt, anders breng die motor weg voor een grote beurt incl kleppen stellen enz.

Kan jij dit jaar weer lekker genieten van je motor. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan