Intruder topic (deeltje II)

ricoremains

MF'er
6 mei 2019
32
8
Ik kom er net achter dat de snelheidsmeter van de C800 mechanisch is. Is dit normaal bij deze motoren?

Mijn huidige probleem is namelijk dat die van mijn VS800 12% afwijkt van de daadwerkelijke snelheid (te hoog, dus ik rij 88 als de teller 100 aangeeft), en hier wil ik graag vanaf.

Martell

Moderator
Crew
Donateur
2 jul 2006
82.612
1.673
45
Turnhout
Bezoek site
Ik kom er net achter dat de snelheidsmeter van de C800 mechanisch is. Is dit normaal bij deze motoren?

Mijn huidige probleem is namelijk dat die van mijn VS800 12% afwijkt van de daadwerkelijke snelheid (te hoog, dus ik rij 88 als de teller 100 aangeeft), en hier wil ik graag vanaf.
Heb je de juiste bandenmaat?

ricoremains

MF'er
6 mei 2019
32
8
Ik heb afgelopen vrijdag een sissybar op mijn Intruder C800 laten zetten, alleen staat deze te ver naar achteren waardoor dit voor mijn vriendin niet comfortabel zit. De sissybar is naar voren te schuiven door de schroeven waarmee deze vast zit losser te draaien en de sissybar een paar cm naar voren te schuiven. Nu vroeg ik me af of bij iemand bekend is hoe de "GRIP,FRAME HANDLE" van CMSNL zijn categorie "FRAME BRACE" vast zit. Zit hier nog een bout achter die de schroef aantrekt, of worden deze schroeven op een andere manier vast getrokken? Ik kan op de exploded view van CMSNL niet duidelijk zien hoe dit zit.

Komend weekend gaan we een tourrit maken en dan wil ik graag dat mijn vriendin comfortabel achterop kan zitten waardoor ik zelf ook een stuk geruster op de motor zit. Bij voorbaat dank!

Erwin van Putten

Die hard MF'er
22 aug 2011
492
146
Lemelerveld
Beste Intruder kenners.

Ik heb even een vraagje, sinds kort heb ik een Intruder 800 hier staan, hier heeft al iemand anders aan gewerkt die laten we zeggen... minder technisch begaafd was.
De motor heeft hiervoor een jaar of 6 stil gestaan. De carburateurs zouden in de afgelopen 2 maanden schoon gemaakt zijn, de bougies vervangen en ik heb er al nieuwe benzine in zitten.

Nu hebben we hem praktisch aan de loop, maar hij ploft en knalt uit de uitlaat, valt weg bij weinig of vol gas en beide bougies zijn gitzwart.
Eigenlijk zijn we ten einde raad, gezien het voor zover wij kunnen traceren om een ontstekingsprobleem moet gaan.
- De Bougies zijn zo goed als nieuw. Slaan alleen roetzwart uit.
- Bougiedoppen doorgemeten, ik ben de waardes kwijt, maar vrijwel identiek.
- Bobine's en bobine-bougiekabel doorgemeten, vallen keurig binnen het Hayes werkplaatshandboek.
- Pick-up coil doorgemeten 112 ohm tussen de blauwe en groene draad, geen contact met het frame.

Heeft iemand misschien een foto van onder zijn zadel hoe de draden op de bobines horen te zitten? Hierover is het Hayes werkplaatshandboek niet echt duidelijk.

Alvast bedankt!

Roi Raw

VS800GLP
31 mrt 2019
50
103
43
Den Haag
nou ben ik geen expert, maar volgens mij zouden de bougies koffie bruin moeten zijn. Misschien staat ie te rijk? of een vuil luchtfilter?

ricoremains

MF'er
6 mei 2019
32
8
Weet iemand waar je engine guard chaps voor een Suzuki C800 uit 2006 kunt krijgen hier in Nederland.

Daarnaast vroeg ik me af of er iemand is die een batwing (eventueel van Memphis Shades) op zijn/haar C800 heeft en welk windscherm diegene erop gemonteerd heeft (+ lengte van die persoon). Ik wil deze graag bestellen maar wil niet de foute lengte bestellen en zitten met een te laag windscherm.

Alvast bedankt!