Intruder topic (deeltje II)

Standaard koppelings-veren zijn vaak te slap, waardoor de koppeling gaat slippen.
Dat merk je vooral in de hogere versnellingen 3 en hoger, met hard optrekken.

Dat is wel makkelijk op te lossen met sterkere veren.
 
Standaard koppelings-veren zijn vaak te slap, waardoor de koppeling gaat slippen.
Dat merk je vooral in de hogere versnellingen 3 en hoger, met hard optrekken.

Dat is wel makkelijk op te lossen met sterkere veren.
Dat lijkt mij idd niet de moeilijkste mod..

Edit:
Vandaag dus wezen kijken. hier en daar wat kleine plekjes (oa corrosie op voorbuitenpoot), open pijpen zitten er al op, een recht stuurtje en aftermarket spiegeltjes ook. Daarnaast past m'n vriendin er ook prima op, best belangrijk 👍
Mocht alleen geen rondje doen, was te vies weer en hij wilde het risico niet nemen dat hij dan weer een halve dag staat te poetsen als we 'm niet meenemen. Dus ik zei al als we wel een rondje mogen rijden en we nemen van je over dan hoef je ook niet meer te poetsen. ;)
Maar aan de andere kan begrijp ik zijn standpunt ook wel, dus als het wat droger weer is contacten we even om alsnog een rondje te doen. Ik ga natuurlijk geen motor kopen die niet gelopen heeft (stond binnen) en zonder proefrit te doen. wordt vervolgd..

Edit: weer een dag later..
Opgebeld zou mooi weer zijn vandaag en vanmiddag wezen rijden. Jammer genoeg hadden ze er niet bij nagedacht even voldoende benzine in de tank te doen, dus kwam 20 km verderop stil te staan. Gebeld en kwamen met busje een lading benzine brengen. Ritje verder afgereden en eigenlijk maar 1 minpuntje tegengekomen. Stuurschakelaars zitten beetje verdraaid omdat er een verlaagd (recht) stuur op zit. Anders raken ze de tank bij volledige uitslag. dus dat is iets waar we wel wat op gaan verzinnen. waarschijnlijk iets hoger stuur erop ofzo. Hebben 'm dus maar meegenomen.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon de normale dingen, zijn dinosaurussen.
Vraag wel even of de koppelingsveren versterkt zijn, verder algehele staat.
Schakelen klakt, dat je niet schrikt :)
 
Nog even een foto geschoten voor de deur van de dealer, benzine kraan lijkt wat te lekken, mag hij mooi oplossen.. lag al mooi pasje onder na een dag.
DSC_0059_kl.jpg
 
Op de RDW site kun je het kenteken checken, dan weet je zeker of hij nog ergens rond rijd.. ;)
Maar neem aan dat je het iets preciezer wilt weten, dan kun je idd beter even op de site of FB van de IOCH vragen.
 
Hi everybody :D.
Nieuw hier en sinds afgelopen juni in het bezit gekomen van een VS800.
tempImageVtm7RJ.jpg

Zo was hij toen ik hem kocht. Op de foto lijkt het altijd iets meer als in real life, zo was de lak niet 100% en het chroom op sommige plekken minder of aangetast, maar het is geen nieuwe en daar kies je voor :D.
Heb de motor voor een mooi prijs gekocht en lekker gaan sturen. Was weer ff wennen, had een goede 1,5 jaar niet meer gereden en daarvoor een GSX600F gehad, dus moest eigenlijk weer helemaal opnieuw opstappen haha. Maar wat een heerlijke fiets! Laat zich makkelijk sturen, is snel maar vooral heerlijk om mee te Touren. En dan wordt het weer wat minder... Dus begin je met een beetje opleuken. Dat opleuken begon met het mat zwart maken van de kilometerteller behuizing en dat ding waar de koplamp op gemonteerd wordt (waar de voorpoten ook doorlopen, geen idee hoe je dat noemt ). En dan al snel besloten om de motor te wrappen. Paar filmpjes gekeken op Youtube en dan denk je al snel: "das niet zo moeilijk, da ken ik ok". Na de poging om het voorspatbord mat blauw te wrappen, besloten om hem toch maar af te schuren en te spuiten :'). Dat wrappen is niet makkelijk hahaha. Nu heb ik hem bijna helemaal metallic zwart (frame heb ik origineel Bordeaux rood gelaten), moet alleen nog het achterspatbord spuiten.
tempImageCYMGTr.jpg

En dan begin je aan de uitlaat te denken...Dempers zwart is wel mooi... bochten inpakken.... hhmmm...
Ondertussen tegen een setje spiegels aangelopen en die er ook meteen opgezet:
tempImageo56IaN.jpg

Dit is tot nu toe de verandering. Als ik de motor "klaar" heb ga ik ff een paar mooie foto's maken die ook recht doen aan de motort.
Wat ik nog moet doen: Achterspatbord spuiten.
Wat ik nog wil doen: Luchtfilter aan de zijkant, voorpoten mooier maken.

Die grote vlek onder motor is inderdaad olie... Ben een keer de bijvul dop verloren (vraag me niet hoe) dus er is lekker olie op het blok gekomen en dat is er natuurlijk afgelopen.
 
Hi everybody :D.
Nieuw hier en sinds afgelopen juni in het bezit gekomen van een VS800. Bekijk bijlage 1583076
Zo was hij toen ik hem kocht. Op de foto lijkt het altijd iets meer als in real life, zo was de lak niet 100% en het chroom op sommige plekken minder of aangetast, maar het is geen nieuwe en daar kies je voor :D.
Heb de motor voor een mooi prijs gekocht en lekker gaan sturen. Was weer ff wennen, had een goede 1,5 jaar niet meer gereden en daarvoor een GSX600F gehad, dus moest eigenlijk weer helemaal opnieuw opstappen haha. Maar wat een heerlijke fiets! Laat zich makkelijk sturen, is snel maar vooral heerlijk om mee te Touren. En dan wordt het weer wat minder... Dus begin je met een beetje opleuken. Dat opleuken begon met het mat zwart maken van de kilometerteller behuizing en dat ding waar de koplamp op gemonteerd wordt (waar de voorpoten ook doorlopen, geen idee hoe je dat noemt ). En dan al snel besloten om de motor te wrappen. Paar filmpjes gekeken op Youtube en dan denk je al snel: "das niet zo moeilijk, da ken ik ok". Na de poging om het voorspatbord mat blauw te wrappen, besloten om hem toch maar af te schuren en te spuiten :'). Dat wrappen is niet makkelijk hahaha. Nu heb ik hem bijna helemaal metallic zwart (frame heb ik origineel Bordeaux rood gelaten), moet alleen nog het achterspatbord spuiten.
Bekijk bijlage 1583081
En dan begin je aan de uitlaat te denken...Dempers zwart is wel mooi... bochten inpakken.... hhmmm...
Ondertussen tegen een setje spiegels aangelopen en die er ook meteen opgezet:
Bekijk bijlage 1583082
Dit is tot nu toe de verandering. Als ik de motor "klaar" heb ga ik ff een paar mooie foto's maken die ook recht doen aan de motort.
Wat ik nog moet doen: Achterspatbord spuiten.
Wat ik nog wil doen: Luchtfilter aan de zijkant, voorpoten mooier maken.

Die grote vlek onder motor is inderdaad olie... Ben een keer de bijvul dop verloren (vraag me niet hoe) dus er is lekker olie op het blok gekomen en dat is er natuurlijk afgelopen.
Ik zie dat ik niet de enige ben :), je hebt al een hoop gedaan ! Goed bezig !
 
Hi everybody :D.
Nieuw hier en sinds afgelopen juni in het bezit gekomen van een VS800. Bekijk bijlage 1583076
Zo was hij toen ik hem kocht. Op de foto lijkt het altijd iets meer als in real life, zo was de lak niet 100% en het chroom op sommige plekken minder of aangetast, maar het is geen nieuwe en daar kies je voor :D.
Heb de motor voor een mooi prijs gekocht en lekker gaan sturen. Was weer ff wennen, had een goede 1,5 jaar niet meer gereden en daarvoor een GSX600F gehad, dus moest eigenlijk weer helemaal opnieuw opstappen haha. Maar wat een heerlijke fiets! Laat zich makkelijk sturen, is snel maar vooral heerlijk om mee te Touren. En dan wordt het weer wat minder... Dus begin je met een beetje opleuken. Dat opleuken begon met het mat zwart maken van de kilometerteller behuizing en dat ding waar de koplamp op gemonteerd wordt (waar de voorpoten ook doorlopen, geen idee hoe je dat noemt ). En dan al snel besloten om de motor te wrappen. Paar filmpjes gekeken op Youtube en dan denk je al snel: "das niet zo moeilijk, da ken ik ok". Na de poging om het voorspatbord mat blauw te wrappen, besloten om hem toch maar af te schuren en te spuiten :'). Dat wrappen is niet makkelijk hahaha. Nu heb ik hem bijna helemaal metallic zwart (frame heb ik origineel Bordeaux rood gelaten), moet alleen nog het achterspatbord spuiten.
Bekijk bijlage 1583081
En dan begin je aan de uitlaat te denken...Dempers zwart is wel mooi... bochten inpakken.... hhmmm...
Ondertussen tegen een setje spiegels aangelopen en die er ook meteen opgezet:
Bekijk bijlage 1583082
Dit is tot nu toe de verandering. Als ik de motor "klaar" heb ga ik ff een paar mooie foto's maken die ook recht doen aan de motort.
Wat ik nog moet doen: Achterspatbord spuiten.
Wat ik nog wil doen: Luchtfilter aan de zijkant, voorpoten mooier maken.

Die grote vlek onder motor is inderdaad olie... Ben een keer de bijvul dop verloren (vraag me niet hoe) dus er is lekker olie op het blok gekomen en dat is er natuurlijk afgelopen.
Altijd leuk en inspirerend.. ik zeg goed bezig.. :]
 
Luchtfilterbox van de M800 een beetje aangepast (voor de looks...) Zat al een K&N filter in. Krijgt hierdoor niet meer lucht want de flens van de ring en het raster sluit aan op het deksel van de K&N. Trekt dus geen(of heel weinig) extra lucht de filterbox in (en hij liep als de brandweer met dat gat er in...😃).
 

Bijlagen

  • 2A3B1DD7-8EFC-40CA-B03A-83EE9003AC6A.jpeg
    2A3B1DD7-8EFC-40CA-B03A-83EE9003AC6A.jpeg
    469,8 KB · Weergaven: 12
  • 3E11E4C5-FDB3-4F76-9FA5-EF975F1B0530.jpeg
    3E11E4C5-FDB3-4F76-9FA5-EF975F1B0530.jpeg
    179,8 KB · Weergaven: 12
  • F6DD9B51-63FC-4026-8A36-54C2983261AA.jpeg
    F6DD9B51-63FC-4026-8A36-54C2983261AA.jpeg
    163,7 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Hellooo allen,

Ik ben Ashwin uit het mooie oosten. En kom gelijk ff met de deur in huis vallen 😅
Vandaag deze intruder gekocht. Alleen wou ik de accu eruit halen maar kwam ik er achter dat doordat die verlaagd is ik er met geen mogelijkheid bij de polen kan komen. Iemand enig idee of als ik het achterwiel eruit haal er dan wel bij kan komen? Of word het zo'n simpel ogend klusje toch wegbrengen naar de monteur. 😖
 

Bijlagen

  • IMG_20210116_132844.jpg
    IMG_20210116_132844.jpg
    386,5 KB · Weergaven: 18
  • IMG_20210116_132823.jpg
    IMG_20210116_132823.jpg
    554,6 KB · Weergaven: 18
Oef beetje late reactie, maar inmiddels geklaard?
Tis niet zo moeilijk maar je moet het idd even weten.
 
Hellooo allen,

Ik ben Ashwin uit het mooie oosten. En kom gelijk ff met de deur in huis vallen 😅
Vandaag deze intruder gekocht. Alleen wou ik de accu eruit halen maar kwam ik er achter dat doordat die verlaagd is ik er met geen mogelijkheid bij de polen kan komen. Iemand enig idee of als ik het achterwiel eruit haal er dan wel bij kan komen? Of word het zo'n simpel ogend klusje toch wegbrengen naar de monteur. 😖
Achterkant moet omhoog.
 
All,

Ik heb deze Intruder 1400 voor een bekende uit het dorp in leven gebracht na 7 jaar stil staan. Deze man kan niet meer motorrijden en moet hem van de hand doen. Met een nieuwe accu en verse olie + oliefilter loopt hij nu weer, maar er loopt bij het starten direct benzine uit de achterste carb en daardoor over de accu. Ik heb er even naar gekeken, maar je moet zoveel weghalen voor je bij de carb komt, daar ga ik niet aan beginnen.

Heeft iemand hier in het topic interesse in een project? Het schijnt een USA/Canada versie te zijn met een 4-bak (kan dat kloppen?). De flinke zaagselstoflaag is er ondertussen wel vanaf trouwens :) Hij wilt er graag € 1650,- voor hebben en staat (geschorst) in Eerbeek, tussen Apeldoorn en Arnhem.

2021-03-14,16.48.46.jpg
2021-03-14,16.49.01.jpg
2021-03-14,16.49.13.jpg
2021-03-14,16.49.27.jpg
2021-03-14,16.49.33.jpg
2021-03-14,16.50.12.jpg
2021-03-14,16.50.22.jpg
2021-03-14,16.51.21.jpg
 
All,

Ik heb deze Intruder 1400 voor een bekende uit het dorp in leven gebracht na 7 jaar stil staan. Deze man kan niet meer motorrijden en moet hem van de hand doen. Met een nieuwe accu en verse olie + oliefilter loopt hij nu weer, maar er loopt bij het starten direct benzine uit de achterste carb en daardoor over de accu. Ik heb er even naar gekeken, maar je moet zoveel weghalen voor je bij de carb komt, daar ga ik niet aan beginnen.

Heeft iemand hier in het topic interesse in een project? Het schijnt een USA/Canada versie te zijn met een 4-bak (kan dat kloppen?). De flinke zaagselstoflaag is er ondertussen wel vanaf trouwens :) Hij wilt er graag € 1650,- voor hebben en staat (geschorst) in Eerbeek, tussen Apeldoorn en Arnhem.

Bekijk bijlage 1634542Bekijk bijlage 1634543Bekijk bijlage 1634544Bekijk bijlage 1634545Bekijk bijlage 1634546Bekijk bijlage 1634547Bekijk bijlage 1634548Bekijk bijlage 1634549
Ik heb een Amerikaanse intruder gehad en daar zat het achterlicht in het spatbord en er niet boven op.
 
Ik heb een Amerikaanse intruder gehad en daar zat het achterlicht in het spatbord en er niet boven op.
Hmm. Ik ben even wezen kijken maar bij de vs800 van mij zit het achterlicht er wel bovenop. Ik moet wel zeggen dat het spatbord van die 1400 er anders uitziet als die van mij. 🤔
 
Volgens mij is de plaatsing van het achterlicht ook afhankelijk van het bouwjaar.

Leuke machine, jammer genoeg (nog) geen plaats voor een extra motorfiets. prijs is volgens mij ook niet verkeerd.
 
All,

Ik heb deze Intruder 1400 voor een bekende uit het dorp in leven gebracht na 7 jaar stil staan. Deze man kan niet meer motorrijden en moet hem van de hand doen. Met een nieuwe accu en verse olie + oliefilter loopt hij nu weer, maar er loopt bij het starten direct benzine uit de achterste carb en daardoor over de accu. Ik heb er even naar gekeken, maar je moet zoveel weghalen voor je bij de carb komt, daar ga ik niet aan beginnen.

Heeft iemand hier in het topic interesse in een project? Het schijnt een USA/Canada versie te zijn met een 4-bak (kan dat kloppen?). De flinke zaagselstoflaag is er ondertussen wel vanaf trouwens :) Hij wilt er graag € 1650,- voor hebben en staat (geschorst) in Eerbeek, tussen Apeldoorn en Arnhem.

Bekijk bijlage 1634542Bekijk bijlage 1634543Bekijk bijlage 1634544Bekijk bijlage 1634545Bekijk bijlage 1634546Bekijk bijlage 1634547Bekijk bijlage 1634548Bekijk bijlage 1634549
Anerikaan heeft mph teller, running lights en reflectoren aan de zijkant. Vaak op vorkpoot en achterspatbord.

Dit is geen amerikaan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan