Intruder topic (deeltje II)

We hebben inmiddels een stuurtje gekocht voor de VS800.
Blijkt alleen tijden monteren dat de kabeldoorvoer anders is.

Op de oude zat er een gleuf precies in het midden. De nieuwe precies waar de klemmen zitten.
Weet iemand of we op de 800 andere stuurklemmen kunnen krijgen of heeft misschien iemand een stuurje danwel klemmen te ruil?
Zijn die RISERS niet hol? Bij mijn 1400 waren die hol en heb ik langs daar de kabel laten komen.
 
Ik zoek een hoog stuur, nu lees ik de hele tijd over de "ape bar". Maar ik ken er geen beeld bij krijgen. Heeft iemand toevallig een foto als reverentie ?
 
Zijn die RISERS niet hol? Bij mijn 1400 waren die hol en heb ik langs daar de kabel laten komen.
Nope, bij dit model niet.

Bovenste komt dr af, onderste hebben we nu liggen.
IMG_20211119_151837.jpg
IMG_20211119_151820.jpg
 
Ik heb een Suzuki VS1400 en ben zoekende naar de vereiste bandenspanning van mijn twee Metzeler ME880 banden?

-140/70 R18 67H
-280/35 VR18 TL (84V) Achterwiel, M/C
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Suzuki VS1400 en ben zoekende naar de vereiste bandenspanning van mijn twee Metzeler ME880 banden?

-140/70 R18 67H
-280/35 VR18 TL (84V) Achterwiel, M/C
uitgevoerd met custom wielen dan ofzo?

standaard voor en achter 2 bar en achter 2.25 bar voor duo, echter wel met deze bandenmaten
Front tire size110/90-19 M/C 62H
Rear tire size170/80–15 M/C 77H

zie pagina 29/512 in deze manual
 
uitgevoerd met custom wielen dan ofzo?

standaard voor en achter 2 bar en achter 2.25 bar voor duo, echter wel met deze bandenmaten
Front tire size110/90-19 M/C 62H
Rear tire size170/80–15 M/C 77H

zie pagina 29/512 in deze manual
Klopt hij is aangepast met custom wielen. Daardoor ben ik ook zoekende naar een geschikte spanning. Kan ik dezelfde spanning aanhouden als die van de manual?
 
Ik denk dat een bandenspanning tussen de 2 en 2,5 bar redelijk normaal is, echter bij lage banden ga je vaak met spanning omhoog. Dus zou ik voor op 2 bar doen en achter op 2,5. Anders even nagaan waar ze dergelijke custom wielen leveren, daar kunnen ze vast ook vertellen wat de juiste bandenspanning is.
 
Afgelopen weekend is de riser ineens met pensioen gegaan. Ik dacht dat ik ergens ooit had gelezen dat dit stuur (window) een origineel stuur was op de intruder op een bepaald type/ uitvoering. Helaas kan ik nergens het stuur of de risers hiervoor vinden. Hebben jullie hier een idee van? Ik zou graag dezelfde hoogte en breedte willen alleen krijg ik niet de juiste maat riser te vinden...

*Oh en iemand een idee om de kabelboom onder het zadel wat meer ruimte te geven? Spatbord is ingekort en de -CDI?- moet er natuurlijk bij. Aangezien dit een hobby, knutselmotor is rijd ik er alleen mee als het lekker weer is. Zal het kwaad kunnen om zonder (achter)filterhuis te rijden en dus luchtfilter open. Dit om ruimte vrij te maken, nadeel: er worden wat dingen op bevestigd. Iemand die met mij mee kan denken?

thanks!

20211204_105617.jpg

20211204_141755.jpg

20211204_141809.jpg
20211204_140906.jpg

20211204_140915.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Rw1
Filterhuis kun je eventueel vervangen voor een schuim of "power" filter.
Wel voor en achter hetzelfde doen.

Met een schuimfilter valt het effect relatief mee, maar met een powerfilter gaat de motor flink arm lopen.
Wat je ook zou kunnen doen is het een en ander in je luchtfilter box te stoppen.
 
Filterhuis kun je eventueel vervangen voor een schuim of "power" filter.
Wel voor en achter hetzelfde doen.

Met een schuimfilter valt het effect relatief mee, maar met een powerfilter gaat de motor flink arm lopen.
Wat je ook zou kunnen doen is het een en ander in je luchtfilter box te stoppen.
Creatieve oplossing om het een en ander in de box te stoppen. Zal dit niet een nadeel zijn voor de airflow?
Buiten de ruimte krijg ik de box met geen mogelijkheid terug door alle kabels.|(

*Luchtifilter huis weghalen is dus niet goed/optimaal?
 
Luchtfilter huis weghalen is zeker niet goed.

Helemaal weg zorgt dat je motor veel te arm loopt en alle zand/stof je motor in getrokken wordt.
Haal je alleen de achterste weg veranderd het vacuüm en daarmee het mengsel naar de cilinder daarmee ook iets. Asynchroon beroerd lopen als resultaat.

Beide voorzien van een schuim filter zal iets beter resultaat geven, maar die moet je reinigen en onderhouden.
Powerfilters hoe je niet te onderhouden, maar alles kleiner dan een kiezelsteen trek je nog steeds naar binnen.

Ik weet niet welke uitvoering dit is, maar de Intruder 800 heeft een ruime achterste luchtfilterbox. Als je hem daarin tegen de achterkant zou kunnen passen moet het goed gaan mits je er niet te veel vochtige lucht in trekt.
 
Iemand die mij aan dit kan helpen? Het gaat om nummer 6. Die is door gebroken aan één kant en is helaas niet te bestellen. Ander idee, soortgelijke Risers op nummer 10 als dit mogelijk is. Hoogt van het stuur is nu namelijk perfect.

1638888146318.png
 
Iemand die mij aan dit kan helpen? Het gaat om nummer 6. Die is door gebroken aan één kant en is helaas niet te bestellen. Ander idee, soortgelijke Risers op nummer 10 als dit mogelijk is. Hoogt van het stuur is nu namelijk perfect.

Bekijk bijlage 1701824
Ik denk dat ze waarschijnlijk redelijk universeel zijn, vermoedelijk 22mm stuur.. Anders eens bij boonstraparts.com of japparts.nl proberen.
Toevallig kijk ik ook net nog even op ebay en zie ik deze, mogelijk dezelfde als wat je nu hebt.
 
Hierbij meld ik me aan
Sinds 2 weken deze beauty
Uitlaat inmiddels al vervangen voor een cobra speedster long uitvoering geloof ik hahaha
 

Bijlagen

  • EDE3E398-BE36-43C6-A1EB-82FEE6D5D067.jpeg
    EDE3E398-BE36-43C6-A1EB-82FEE6D5D067.jpeg
    455,3 KB · Weergaven: 26
  • 77A825B5-7358-428B-B353-A1C68653840B.jpeg
    77A825B5-7358-428B-B353-A1C68653840B.jpeg
    168,3 KB · Weergaven: 25
  • BC236AB9-B0DC-4063-A428-BB340384426B.jpeg
    BC236AB9-B0DC-4063-A428-BB340384426B.jpeg
    349,2 KB · Weergaven: 24
Afgelopen weekend is de riser ineens met pensioen gegaan. Ik dacht dat ik ergens ooit had gelezen dat dit stuur (window) een origineel stuur was op de intruder op een bepaald type/ uitvoering. Helaas kan ik nergens het stuur of de risers hiervoor vinden. Hebben jullie hier een idee van? Ik zou graag dezelfde hoogte en breedte willen alleen krijg ik niet de juiste maat riser te vinden...

*Oh en iemand een idee om de kabelboom onder het zadel wat meer ruimte te geven? Spatbord is ingekort en de -CDI?- moet er natuurlijk bij. Aangezien dit een hobby, knutselmotor is rijd ik er alleen mee als het lekker weer is. Zal het kwaad kunnen om zonder (achter)filterhuis te rijden en dus luchtfilter open. Dit om ruimte vrij te maken, nadeel: er worden wat dingen op bevestigd. Iemand die met mij mee kan denken?

thanks!

Bekijk bijlage 1701484
Bekijk bijlage 1701485
Bekijk bijlage 1701486Bekijk bijlage 1701487
Bekijk bijlage 1701488
Mooi bike aan het worden! Zoals hierboven al is aangegeven is de bestaande luchtfilterbox uitwisselen voor een open spons of powerfilter een mogelijke optie. Zou wel voor een goed merk kiezen om erop te kunnen vertrouwen, K&N etc. De motor gaat er idd arme op lopen maar dat is op te lossen door de sproeiers uit te wisselen voor groteren en het stationeer lucht mengels aan te passen. Is geen raket wetenschap maar je bent er wel even mee bezig om de juiste afstelling te vinden. Echter is veel al eens gedaan en ik durf te wedden dat je met wat speurwerk op internet wel iets kunt vinden over sproeier keuzen bij dit type motor dat een goede uitgang basis kan zijn om op verder te borduren.

Wat betreft de rissers zou je kunnen kijken bij CMSnl is niet goedkoop maar vaak hebben ze het wel. Anders eens kijken voor Harley aftermarket delen, de constructie komt redelijk overeen en er heel veel te koop op dit gebied.
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met het plaatsen van de 'Turnout' uitlaten op de vs 750? Past mooi over de uitlaatbocht heen alleen past de demper niet vanwege de accuback... :(

Wil de originele auspuff ook vermijden aangezien deze zijn beste tijd wel heeft gehad (En degene hieronder er wel erg sexy uitzien).

1640014439768.png
 
:W:W
Sinds afgelopen zomer eigenaresse van een vs700gl uit '86 waar ik nog het een en ander aan wil fixen en aanpassen. Hopelijk kan ik hier een beetje op weg geholpen worden!
 
Ik wil graag het luchtfilterhuis van de achterste carburateur vervangen en naar de rechter zijkant verplaatsen. Voor het huis plaats genoeg maar helaas om de slang van de carb daar naartoe te krijgen stukken minder. Heeft iemand hier al eens een oplossing voor gemaakt/bedacht? Gaat om een VS750 uit 88.

Al vast bedankt.

271239123_2000072630154609_5165432916439123562_n.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan