Intruder topic (deeltje II)

Goedenavond Intruders :').

Even via deze weg maar........ Het gaat om een vervangingsdemper de "Cobra 3163TSSC two sided slash cut" die mijn vriend wil aanschaffen voor zijn Intruder VS800 GL met 41 KW {56 PK} en motorcode S503 uit 2005 [op kenteken gezet dan].
Hij heeft namelijk standaard aan weerszijden een demper welke hij wil blijven behouden vandaar dat zijn keus op de deze Cobra demper is gevallen.

Deze demper zou (volgens onze zoektocht) op zijn motor moeten passen en ook volgens Cobra USA 🇺🇸 maar volgens de MOTOR NR1 zaak van niet. Nu beginnen we dus te twijfelen, zijn hun abuis of ik?

De vraag aan jullie is......tromgeroffel , wie van jullie rijdt er ook mee en op welke uitvoering?

Op YT ziet ik wel een VS800GL ook met een "slash cut two sided" rijden.

Ik hoor graag of iemand mij hiermee kan helpen.
 
Bender al uit... de machine komt uit 1995....... dus past wel dit type! Foutje maar bedankt voor het meedenken.
 
Hallo Intruder rijders..
Iemand heeft me twee weken geleden vanachter aangereden toen ik voor het stoplicht stond te wachten.. Om een lang verhaal kort te maken: mijn Dragstar 1100 Classic is total loss. Ik denk er nu over om een Intruder te kopen. Ik had heel lang geleden een VS 1400. Die beviel toen best wel. Ik twijfel nu een beetje tussen een C1800 (plm. 2008) of een VL1500 (ook plm 2008). Zijn er mensen die me iets meer over beide motoren kunnen vertellen? Vooral de plussen en de minnen? Alvast bedankt

Vervolg:
Na bedolven te zijn onder een zee van tips heb ik de keuze gemaakt. Het is geen intruder geworden. Maar ik ben bang dat dit niemand zal interesseren.'(
 
Laatst bewerkt:
Hallo intruder rijders,

Hierbij een afbeelding van mijn pas aangeschafte VS 1400.
Schijnt een ombouw van Brouwer Nijkerk te zijn.
Ik zoek nog een paar nette chromen motorblok deksels, iemand nog tips?
VS 1400.jpg
 
Allen !

Ik zoek naar white wall banden voor mijn VS800. Weet iemand zo snel waar ik deze kan vinden ??
 
Hallo,
Ik rij een VX800 en heb een vraag over kleppen stellen. Aangezien het motorblok van de VX gebaseerd is op die van de Intruder stel ik mijn vraag hier:). Kleppen moeten gesteld worden op de compressieslag, maar hoe kan ik zien welke de compressieslag is. Kan iemand mij dat uitleggen?
Alvast bedankt.:)
 
Als je interesse hebt, heb ik wel een HowTo kleppen stellen voor je.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Ik heb sinds zondag een Intruder 1400 uit 92. Door de voorgaande eigenaars al aardig verbouwd. Nu viel het me op dat er achter de achterste cilinder iets gemonteerd zit wat ik niet kan thuis brengen. Zie hieronder. Wat is dit?
IMG_20220722_151240.jpg

Sommige Intruders hebben dit niet.
IMG_20220722_151352.jpg
 
Goedemiddag,

Ik heb sinds zondag een Intruder 1400 uit 92. Door de voorgaande eigenaars al aardig verbouwd. Nu viel het me op dat er achter de achterste cilinder iets gemonteerd zit wat ik niet kan thuis brengen. Zie hieronder. Wat is dit?
Bekijk bijlage 1785416

Sommige Intruders hebben dit niet.
Bekijk bijlage 1785417
Ik ben niet zeker, maar dacht dat te maken heeft met Amerikaans of een Europees model.
Ik heb ooit een Amerikaanse gehad (ondertussen een 20-tal jaar geleden) en het daar mee te maken.
 
Dag Mannen,

Ik heb een motorfiets van mijn schoonvader gekregen, een intruder 750 uit 85. Hij heeft hem in 91 gekocht, en op naam gezet. Laatste 13 jaar niet gereden. Kwam uit canada/amerika.

Is het de moeite om zo een fiets op te knappen? Of is het meer wat voor onderdelen?
Op zich is het een leuk winter project denk ik. Maar gaat al gauw 800 euro inzitten aan onderdelen. Maar ook overal vliegroest.
Ik ben zelf meer van de Honda, rij momenteel een nighthawk s (cb700). uit 86
Ik kan zelf wel sleutelen, beurtjes geven etc doe ik altijd al. Ben revisie monteur van beroep bij een machinebouw bedrijf.
IMG-20220731-WA0004.jpg
IMG-20220731-WA0001.jpg
IMG-20220731-WA0003.jpg



Als ik het zie zitten, dan zal ik een topic aanmaken.
Thanks
 
Persoonlijk vind ik een Intruder een stuk beter rijden dan een Nighthawk, ziet er ook nog eens beter uit, maar dat is natuurlijk smaak. Gewoon schone benzine erin & een volle accu aansluiten, kijken of hij start.
 
Bij Bakker Motors in Zaandam staat een werkelijk schitterende custom 1800.
De ombouw van dit ding heeft alleen al €30.000,- gekost. Vorige eigenaar heeft er sinds de ombouw nog geen 8000k gereden.

KLIK

Suzuki-Intruder-1800-Custom-8.jpg
 
Zou die gekregen Intruder eerst eens afspuiten, vloeistoffen wisselen, accu testen,carb doorblazen, en eens kijken of die start
 
  • Leuk
Waarderingen: Aze
Dag Mannen,

Ik heb een motorfiets van mijn schoonvader gekregen, een intruder 750 uit 85. Hij heeft hem in 91 gekocht, en op naam gezet. Laatste 13 jaar niet gereden. Kwam uit canada/amerika.

Is het de moeite om zo een fiets op te knappen? Of is het meer wat voor onderdelen?
Op zich is het een leuk winter project denk ik. Maar gaat al gauw 800 euro inzitten aan onderdelen. Maar ook overal vliegroest.
Ik ben zelf meer van de Honda, rij momenteel een nighthawk s (cb700). uit 86
Ik kan zelf wel sleutelen, beurtjes geven etc doe ik altijd al. Ben revisie monteur van beroep bij een machinebouw bedrijf.
Bekijk bijlage 1789308Bekijk bijlage 1789309Bekijk bijlage 1789310


Als ik het zie zitten, dan zal ik een topic aanmaken.
Thanks
Heeee.... die lijkt op die van mij. Zie topics Intruder VS700 lopend houden en Intruder VS700 verbouwen of niet?

Als reactie op jouw post: ik krijg hem telkens wel weer lopend, dus als ik jou was zou ik er lekker mee aan de slag gaan!
 
Hey allen, ik denk dat hier ook wel wat IOCH'ers zitten, dus dacht ik vraag het hier even:

Ik was ooit lid van de IOCH, maar ben daar op gegeven moment weg gegaan (beetje geruisloos vertrokken, wat alles te maken had met mijn prive leven). We zijn inmiddels heel wat jaren verder en het begint toch weer een beetje te kriebelen, en ben weer op zoek naar een Intruder. Ik dacht laat ik ook weer eens hoi zeggen op het IOCH forum, maar ik zie dat er een vernieuwde website is waar ik niet meer met mijn oude gegevens in kan loggen, en het forum lijkt ook behoorlijk inactief te zijn. Ligt dat aan het website onderhoud, of is het IOCH forum tegenwoordig gewoon niet meer zo actief?
 
Hey allen, ik denk dat hier ook wel wat IOCH'ers zitten, dus dacht ik vraag het hier even:

Ik was ooit lid van de IOCH, maar ben daar op gegeven moment weg gegaan (beetje geruisloos vertrokken, wat alles te maken had met mijn prive leven). We zijn inmiddels heel wat jaren verder en het begint toch weer een beetje te kriebelen, en ben weer op zoek naar een Intruder. Ik dacht laat ik ook weer eens hoi zeggen op het IOCH forum, maar ik zie dat er een vernieuwde website is waar ik niet meer met mijn oude gegevens in kan loggen, en het forum lijkt ook behoorlijk inactief te zijn. Ligt dat aan het website onderhoud, of is het IOCH forum tegenwoordig gewoon niet meer zo actief?
Toen wij met onze Intruder bezig waren was het daar al nagenoeg dood.
 
Terug
Bovenaan Onderaan