Intruder topic (deeltje II)

[afbeelding]
Hij is klaar voor zo ver als dat kan


He Xtreme R hoe had je trouwens je spatbord aan de achterbrug zelf bevestigd..??

Ben nu ook zo ver en zit te denken aan popnagels / blindklinkmoer / slangenklemmen.. ben er dus nog niet helemaal uit.

Al vast bedankt.. icon_duimomhoog.gif

BB1CBD75DC.jpg


506FD3E6D0.jpg
 
nee nul,nul verstand van carburatie en tegendruk en flow

houdt ik even in gedachten .
zal van het weekend is langs me maat gaan, even het een en ander voorleggen .
of hij kan wat ik wil, en of ie tijd heeft binnenkort .

Zo te zien op de foto liggen er al een paar andere buizen onder.
Als je ze korter wilt dan kan daar de zaag misschien in?
Een paar dempers erin haalt inderdaad het scherpe geluid eruit.
Zelf heb ik de straightshots met dempers.
Mooie fiets; die M800
2ee23c6bdf48714555132b068fc49161.jpg
 
Zo te zien op de foto liggen er al een paar andere buizen onder.
Als je ze korter wilt dan kan daar de zaag misschien in?
Een paar dempers erin haalt inderdaad het scherpe geluid eruit.
Zelf heb ik de straightshots met dempers.
Mooie fiets; die M800
[afbeelding]

er liggen highway hawks onder, zover als ik weet .
maak ze maken een party pokke herrie, en er zitten dempers in, vast gepopt.
ben vorige week een stuk wezen rijden, een van de eerste keren, n65 naar tilburg en dan de snelweg op een stuk .
is niet te doen, dacht da ik doof was, toen ik aankwam .

zijn dat vance en haines uitlaten, die korte?

niet goed gekeken .
 
Laatst bewerkt:
Vance &Hines straightshots inderdaad.
Zonder dempers ook net iets te hard en te schel maar met dempers vind ik het een prima geluid. Niet té gek.
Ik heb ze ooit 2e hands kunnen aanschaffen. Nieuw is het een hele uitgave.
 
Zo na een half jaartje van sleutelen, zoeken naar nieuwe oarts, vooral de extra dik uitgevoerde valbeugels waren slecht te vinden, erachter komen dat verchromen weer duurder is geworden dan het al was maar iedere cent waard is.

Talloze nieuwe onderdelen gefabriceerd, leve de draaibank en het tig las apparaat van een goede vriend.

Gedeeltelijk de kabelboom vervangen, nieuwe ophanging voor de koffers gemaakt, ophanging voor de claxon gemaakt (139 decibel....) heel veel onderdelen gemonteerd gecontroleerd en laten vervangen, wielen laten poedercoaten, en nog heel veel meer heb wat fotos bijgevoegd ik hoor wel wat jullie er van vinden.

Groetjes Roland.

full
 
Meerdere fotos in 1x uploaden werkt niet echt lekker
foto was zoals de fiets er voorheen uitzag.
zo ziet ie er nu uit..
full
 
Hallo! Ik ben nieuw in dit topic, op zoek naar mijn volgende motorfiets en ik de richting van een intruder aan het kijken.

Ik ben van sport naar Tour motoren gegaan en heb t idee dat ik nu toe ben aan iets nieuws, een leuke chopper!

Een niet al te zware maar ook geen uitvoering die 'niet vooruit te branden is'. Helaas nog nooit op een chopper met V-blok gereden, dus geen idee wat te verwachten.

De 800cc wordt aangeduid met ongeveer 35 kw. Dit komt op mij over als betrekkelijk weinig, 't geeft me een beetje de indruk van een beginners motor. Klopt die gedachte of heb ik t mis?
 
Hallo! Ik ben nieuw in dit topic, op zoek naar mijn volgende motorfiets en ik de richting van een intruder aan het kijken.

Ik ben van sport naar Tour motoren gegaan en heb t idee dat ik nu toe ben aan iets nieuws, een leuke chopper!

Een niet al te zware maar ook geen uitvoering die 'niet vooruit te branden is'. Helaas nog nooit op een chopper met V-blok gereden, dus geen idee wat te verwachten.

De 800cc wordt aangeduid met ongeveer 35 kw. Dit komt op mij over als betrekkelijk weinig, 't geeft me een beetje de indruk van een beginners motor. Klopt die gedachte of heb ik t mis?

ik heb hem 2 maanden geleden gekocht, en nog niet veel gereden.
nee het is geen snelle fiets, maar moet je in dit segment ook niet zoeken denk ik.
of je moet voor een M1800 gaan ofzo, ik denk dat een 1000 of 1100 niet heel veel meer biedt.
 
ik heb hem 2 maanden geleden gekocht, en nog niet veel gereden.
nee het is geen snelle fiets, maar moet je in dit segment ook niet zoeken denk ik.
of je moet voor een M1800 gaan ofzo, ik denk dat een 1000 of 1100 niet heel veel meer biedt.


:z zijn al weer vijf maanden voorbij.
 
Je hebt geen verstand van carburatie en tegendruk en flow. Maak je er dus maar niet te druk over :)

In beginsel krijg je een 4 takt niet stuk, door enkel een andere uitlaat te plaatsen. Wel kun je te maken krijgen met wat noodzakelijk afstelwerk, zodat de motor wat beter gaat lopen.

Qua uitlaat en schotje;

Holle pijp.
Schotje er in. Over ong 50% van het binnen oppervlakte. Schuin. tegen de luchtstroom in.

Of je laat ze open, en stopt er iets van een universele dB killer in. Volgens mij heb ik nog een set nieuwe dB killer liggen. Mag je dan voor weinig overnemen. Kun je daar een beetje in zagen...

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Martell heb je die db killers nog liggen .
hoelang zijn ze en wat moet je er voor hebben .

gaan aan de pijp beginnen en wordt een turndown , zoals HH ze ooit heeft gemaakt.
dus mogen niet te lang zijn .

Jij kwam met de tip om er een klep/plaatje te grote van de halve pijp erin te zetten, tegen de luchtstroom in .
die wou ik halverwege zetten, en dan aan het einde de DB killers .

heb ik nog een vraag aan degene die wil reageren, en het wel snapt.
de uitlaat begint aan het spruitstuk met 52 m buitenmaats 45 mm binnen maat .
gaat na 7 centimere over naar een buiten maat van 35 mm .
moet ik die 35 mm buitenmaat aan houden , of kan ik daar een dikkere van maken bijvoorbeeld 45 mm buitenmaats .
 
Martell heb je die db killers nog liggen .
hoelang zijn ze en wat moet je er voor hebben .

gaan aan de pijp beginnen en wordt een turndown , zoals HH ze ooit heeft gemaakt.
dus mogen niet te lang zijn .

Jij kwam met de tip om er een klep/plaatje te grote van de halve pijp erin te zetten, tegen de luchtstroom in .
die wou ik halverwege zetten, en dan aan het einde de DB killers .

heb ik nog een vraag aan degene die wil reageren, en het wel snapt.
de uitlaat begint aan het spruitstuk met 52 m buitenmaats 45 mm binnen maat .
gaat na 7 centimere over naar een buiten maat van 35 mm .
moet ik die 35 mm buitenmaat aan houden , of kan ik daar een dikkere van maken bijvoorbeeld 45 mm buitenmaats .
Ik zal ff meten.

Dat schotje schuin tegen de richting in, is ook al een dB killer.

En je kunt je hele uitlaat van één diameter maken.
 
Zijn dikke joekels, uit de einddempers van een Road King:
full
 
das mooi .
worden het dus zo dik mogelijke .

das wel een heel gedetailleerde opsomming van maten .
gaat niet passen doorsnee van 85 mm .
 
das mooi .
worden het dus zo dik mogelijke .

das wel een heel gedetailleerde opsomming van maten .
gaat niet passen doorsnee van 85 mm .
Dat zijn idd de montage flensen. De daadwerkelijke killer is een stuk dunner. Stukkie is er zo afgeslepen :)
 
ik heb hem 2 maanden geleden gekocht, en nog niet veel gereden.
nee het is geen snelle fiets, maar moet je in dit segment ook niet zoeken denk ik.
of je moet voor een M1800 gaan ofzo, ik denk dat een 1000 of 1100 niet heel veel meer biedt.

Uiteraard zoek ik ook niet naar een snelle motor, anders was ik niet de chopper-kant op aan het kijken ;)

Woont er iemand in Amsterdam met een Intruder of iemand kent met zo'n ding? Dan kan ik misschien samen met hem/haar een rondje om de motor lopen. Je moet ergens beginnen!
 
Dat zijn idd de montage flensen. De daadwerkelijke killer is een stuk dunner. Stukkie is er zo afgeslepen :)

stukkie eraf is zo gebeurd .
maar ga een pijp van 45 of 48 gebruiken,das wat me maat heeft liggen .
de killers zelf is al 45 dik, jammer gaat nie lukken .
 
Hallo allemaal,
Vorig jaar heeft mijn vrouw zichzelf te goed gedaan aan een VS800 die haar prima bevalt. Dit type motor is echt haar ding. Wel zit ze nu te denken om een stuur te plaatsen die wat rechter is. Zoals het nu is, kan je zien in de foto's.

20150508_154105.jpg

20150508_154113.jpg


Wellicht wil ze er dan ook highway steps op hebben, maar zo ver is het nog niet.

Zijn er bepaalde modellen sturen die zonder aanpassingen (leidingen, bedrading e.d.) te plaatsen zijn?
 
aangezien je nu een vrij hoog stuur hebt zijn je kabels e.d. al vrij lang dus denk dat een rechter/breder stuur wel past en anders 1 kant alles losmaken en meten hoe breed je kan gaan, zou het iets te breed zijn kan je altijd overwegen om een stukje van het stuur af te halen (inkorten dus)

Veel Plezier...
 
Terug
Bovenaan Onderaan