Intruder topic (deeltje II)

Waarschijnlijk je nokas...is een kwaaltje bij de 700...
in de voorste cilinder zit maar een heel klein oliekanaaltje die heel makkelijk verstopt raakt...
waarschijnlijk is dit een keer gebeurd...

over olie word nog wel eens gediscussieerd maar ik gebruik half synthetisch
 
Wat bedoel je met zonde? Dat die omgevallen is? Gelulkig is die stilstaand omgevallen dus niet heel veel aan de hand. Dat is allemaal alweer gefikst hoor. En veel plezier heb ik der al zeker van. Bedankt. .👍

Met zonde bedoel ik dat het zonde is dat ie omgevallen is, maar dan vind ik een kromme schijf en remklauw wel een behoorlijke schade die kunnen wel iets hebben, ben in het verleden wel eens met het schijfrem slot er op weggereden en toen heel elegant op mn muil gegaan in het winkelcentrum voor een vol terras , loopt je ego wel een deukje op hoor hehe maar niets krom of zo, denk dat de v orige eigenaar gewoon vette pech had, heb je alles vervangen ?
 
Doggy. Bedankt voor je reactie. Van de winter maar het blok er ff uit dan. Gaan we dat eens bekijken.

Aircooled.

Het waren 2 aparte dingen zeg maar. Eerst is op de snelweg de schijf rood gloeiend geweest en daardoor dus flink krom getrokken, alle rubbers in de klauw gesmolten en het chrome plaatje eraf gevallen. (In kan zelf niet begrijpen waarom je dat niet merkt, maar goed niet iedereen heeft blijkbaar gevoel wat je motor doet) en daarna is die thuis nog eens omgevallen en toen was die er klaar mee en verkocht hem. Wat weer gunstig voor mijn was, haha.

Alles is vervangen ja. Andere schijf en remklauw.

Hier kan je zien dat Het hart van de schijf niet meer gelijk is als het remvlak.

En zo zag de klauw eruit.
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een vrij recente C1500 en die tikt ook, als techneut irriteert me dit mateloos want je gaat er extra op letten, nu let ik er ook op bij andere intruders en hoor dit heel vaak, dus heb me er maar bij neergelegd dat dit er bij "hoort".

full
 
Oh.. nee ik ga me er zeker niet bij neerleggen. Knap ik me motor op en als ik hem start hoor je een tik. Dat stoort me echt wel.
Van de winter haal ik het blok er onder uit en haal ik de kop los. Kan ik gelijk me blok netjes spuiten. ☺
 
Hey bedankt Aze.

Waar komt dat getik dan vandaan als die gebroken is? dat snap ik ff niet. als ik luister met een schroevendraaier aan me oor, hoor ik duidelijk dat het bij de uitlaatkleppen vandaan komt. ( die richting)
 
Zonder kettingspanner loopt je ketting niet lekker over het tandwiel van de nokkenas. Tis net als bij een fiets met een slap ketting.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Vorige week mijn rijbewijs gehaald. Na diverse proefritten op BMW's kreeg ik een smile van ee prachtige intruder. Wat een heerlijke ontspannen fiets, wat een uitstraling....

Blij als een kind deze fiets nu in mijn bezit. Mijn eerste berichtje op motor-forum, maar zal komende tijd nog wel vaker wat posten denk ik :)

full
 
Kan iemand hier iets uit op maken?
ik heb een tik in de voorste cilinder zitten. ik heb al kleppen gesteld, of de motor warm of koud is het is gewoon altijd aanwezig.
Zou het iets met olie te maken kunnen hebben?
kan iemand mij vertellen wat de beste olie is die ik kan gebruiken.


alvast bedankt.
Was dit voor kleppenstellen ook?

En zie ik nou een 230V aardedraad :?
 
Vorige week mijn rijbewijs gehaald. Na diverse proefritten op BMW's kreeg ik een smile van ee prachtige intruder. Wat een heerlijke ontspannen fiets, wat een uitstraling....

Blij als een kind deze fiets nu in mijn bezit. Mijn eerste berichtje op motor-forum, maar zal komende tijd nog wel vaker wat posten denk ik :)

[afbeelding]
welkom!
 
Vorige week mijn rijbewijs gehaald. Na diverse proefritten op BMW's kreeg ik een smile van ee prachtige intruder. Wat een heerlijke ontspannen fiets, wat een uitstraling....

Blij als een kind deze fiets nu in mijn bezit. Mijn eerste berichtje op motor-forum, maar zal komende tijd nog wel vaker wat posten denk ik :)

[afbeelding]


dubbel gefeliciteerd . hele mooie fiets, veel plezier ermee .
 
dubbel gefeliciteerd . hele mooie fiets, veel plezier ermee .

Thanks :) Gaat zeker goedkomen!

Vraagje: ik ben nieuw in de motorscene, en heb inmiddels begrepen dat poetsen een essentieel onderdeel is van het motoreigenaarschap. Dus even een paar vragen:

Welke spullen gebruiken jullie voor het onderhoud van chroom, het schoonmaken van het motorblok en het zadelleer?

Daarnaast zoek ik nog een handigheidje om de insectenzooi van mijn schermpje af te poetsen. Er ook veel moeren en bouten over de motor verspreid waar ik enorm bang voor ben dat juist die gaan roesten. Is daar nog iets tegen te doen?

Alvast bedankt voor de tips!
 
Theedoek in heet water, over het scherm leggen, nog een keer nat maken wrijven met theedoek met heet water .
droog maken met droge theedoek .
zo doe ik het bij me helm, heb geen scherm .

motor goed afspoelen met de tuinslang, emmer warm water met een zachte spons en auto shampo wassen .
drogen met een een zeem . klaar is ie
bouten en moeren roesten niet, bij mij niet in ieder geval .
en ik was en droog hem na elke rit, als ik thuis kom . :Y
 
Thanks :) Gaat zeker goedkomen!

Vraagje: ik ben nieuw in de motorscene, en heb inmiddels begrepen dat poetsen een essentieel onderdeel is van het motoreigenaarschap. Dus even een paar vragen:

Welke spullen gebruiken jullie voor het onderhoud van chroom, het schoonmaken van het motorblok en het zadelleer?

Daarnaast zoek ik nog een handigheidje om de insectenzooi van mijn schermpje af te poetsen. Er ook veel moeren en bouten over de motor verspreid waar ik enorm bang voor ben dat juist die gaan roesten. Is daar nog iets tegen te doen?

Alvast bedankt voor de tips!
Over poetsen zijn elle lange topics, tis maar net hoe ver je wilt gaan.

Insectenmeuk los je letterlijk op met inweken dmv natte doek. Veeg je er zo af.

Chroom, lak en alu hebben qua poetsen allemaal eigen poetsspul nodig.
Alleen wassen kan gewoon met elke wash en go, die ook voor auto's te krijgen zijn.

Bijhouden en soms wat in de wax zitten, zorgt al voor een nette fiets, over lange tijd.
 
is er iemand die mij kan vertellen waar het knipperlicht relais uithangt .
bij mijn intruder M800 uit 2009 .
heb er nieuwe knipperlichten op gezet voor en achter (led), maar gaat allemaal net wat te snel.

volgens het wph zou die links onder de kap moeten zitten , daar zitten wel zekeringen en 2 relais.
maar geen van tweeen voor de knippers.
 
Laatst bewerkt:
Hoe vaak zouden we nu nog moeten vertellen dat wanneer je led knipperlichten plaatst ook een led clignoteur moet plaatsen of een weerstand met koellichaam parallel over het knipperlicht moet monteren, parallel dus niet in serie _O- _O- _O-
 
maar om een antwoord op je vraag te geven gewoon even naar de kleurcode van je knipperlicht kabels kijken en die volgen, zitten meestal onder het zadel of achter een zijkap, en anders knipperlicht aanzetten en luisteren of je iets hoort...je snapt m wel he....
 
Hoe vaak zouden we nu nog moeten vertellen dat wanneer je led knipperlichten plaatst ook een led clignoteur moet plaatsen of een weerstand met koellichaam parallel over het knipperlicht moet monteren, parallel dus niet in serie _O- _O- _O-

Was ook de vraag niet,toch?

ding heb ik erbij liggen, maar kan hem alleen niet vinden.
ding eruit, en nieuwe erin, lijkt me het probleem ook niet .
ALS ik hem kan vinden !
 
maar om een antwoord op je vraag te geven gewoon even naar de kleurcode van je knipperlicht kabels kijken en die volgen, zitten meestal onder het zadel of achter een zijkap, en anders knipperlicht aanzetten en luisteren of je iets hoort...je snapt m wel he....


kijk hier heb ik dus wel iets aan draden volgen, te stom voor woorden maar heel logisch .
luisteren werkt ook niet, ding tikt schijnbaar zo stil .

maar ik snap het bedankt :}
 
kijk hier heb ik dus wel iets aan draden volgen, te stom voor woorden maar heel logisch .
luisteren werkt ook niet, ding tikt schijnbaar zo stil .

maar ik snap het bedankt :}
Kapjes er af, zadel er af.
Contact aan, raw aan.
Het blokje dat tikt, dat is m. JE kunt t ook voelen met je vinger, als het een erg stil ding is.

Succes! :)
 
Heb de stroom storing gevonden, nieuwe zekering erin van 30 ampère .

relais gevonden denk ik, ze knipperen niet meer,maar hij start ook niet .
 
Als je zekering van 30A doorgebrand is heb je meestal ergens een dikke kortsluiting zou daar maar eerst eens naar gaan zoeken....

Misschien nog meerdere zekeringen doorgebrand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan