Intruder topic (deeltje II)

Ik heb inmiddels een klein jaar de M1800r. Deze is dus aan zijn eerste beurtje toe. Ik kon op dit forum niet echt een totaal plaatje vinden. Misschien heeft iemand zin om de tijd te nemen het e.e.a. te vertellen? Ik ben niet onhandig maar ook geen monteur.

Dus: waar moet ik allemaal naar kijken en wat is de beste / snelste / handigste manier om dit te doen? Daarnaast de vraag waar ik het beste vloeistoffen en / of onderdelen kan bestellen.

Deze vraag trouwens ook op het ioch forum gesteld.
 
Ik snap niet wat je bedoelt .

In je whb kijken welke olie je waarvoor nodig hebt .
Ik heb alles bij deolieconcurent besteld .
Olie cardanolie remolie

Oliefilter en 4 bougies besteld, luchtfilter als je die nodig hebt.

Rondje rijden, warm op de lift, bak eronder, beide stops eruit, oliefilter eraf
Ondertussen de bougies eruit, luchtfilter eruit, luchtfilterbak schoonmaken.
Nieuw luchtfilter erin, bougies erin, oliefilter erop.
Ik heb een olie pompje waarmee ik de rem olie eruit trek.

Alle oliën bijvullen .
 
Je snapt niet wat ik bedoel maar geeft wel antwoord :-)
Olie, bougies, luchtfilter. Neem aan ook remschijven en inderdaad remolie zoals je aangaf.

Ik ben een leek dus twijfel nog om t te laten doen of om zelf aan de slag te gaan.
 
Voor mijn beeld, het hele olie verhaal is vrij duidelijk.
De bougie's zitten bovenop natuurlijk. De luchtfilter, zit die onder de nep-tank?
 
Ik begreep inderdaad niet wat je bedoelde .

Dus geef ik de lijst zoals ik het vorig jaar heb gedaan .
En dan alles met de hoop voor jou dat je er iets uit kon halen waar je wat mee kon .

M1800 een nep tank ?

Maar er zitten links en rechts een chrome driehoek als het goed is .
En daar zitten de luchtfilters in .
Net boven het Chrome zit een ovale slangklem, met schroef.
Schroef los halen, twee schroeven die in het cilinder zitten links en rechts van Chrome driehoek los maken .
Naar beneden toe bewegen , en dan komt ie eraf.
Filter omdraaien, en daar zitten 2 of 3 schroeven in de zwarte achterkant .
Verwijder de schroeven en je hebt twee delen, en je kunt het filter eruit halen .

Andere kant net hetzelfde
 
Je snapt niet wat ik bedoel maar geeft wel antwoord :-)
Olie, bougies, luchtfilter. Neem aan ook remschijven en inderdaad remolie zoals je aangaf.

Ik ben een leek dus twijfel nog om t te laten doen of om zelf aan de slag te gaan.

Neem aan dat je remblokken bedoelt .
Schijven zijn zomaar niet nodig denk ik .
Tis allemaal niet zo moeilijk.
Alhoewel het remsysteem ontluchten bij jou moeilijker zou kunnen zijn.
Abs, voor en achterrem gekoppeld ?
 
Ik heb inmiddels een klein jaar de M1800r. Deze is dus aan zijn eerste beurtje toe. Ik kon op dit forum niet echt een totaal plaatje vinden. Misschien heeft iemand zin om de tijd te nemen het e.e.a. te vertellen? Ik ben niet onhandig maar ook geen monteur.

Dus: waar moet ik allemaal naar kijken en wat is de beste / snelste / handigste manier om dit te doen? Daarnaast de vraag waar ik het beste vloeistoffen en / of onderdelen kan bestellen.

Deze vraag trouwens ook op het ioch forum gesteld.
Volgens mij heeft dit model twee aftappluggen in het carter zitten.
Het is nuttig om te meten hoeveel olie je er uit krijgt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben er (grotendeels) uit. De olie gaat inderdaad via 2 aftappluggen.
Ik bedoel inderdaad remblokken. De manual heb ik inmiddels ook dus dat komt wel goed.
 
Schermpje laten komen uit China.
Past best goed op de M800. "Jax style".

5qd2dsg.jpg
 
Laatst bewerkt:
Schermpje laten komen uit China.
Past best goed op de M800. "Jax style".

[afbeelding]

Net scherm. Ik heb zelf deze op mijn M1800 zitten:
national-cycle-windscherm-v-stream-suzuki-m1800r-tour-licht-getint.jpg


Moet zeggen dat het qua wind (daarvoor heb ik hem uiteraard, ik ben redelijk lang) nogal scheelt. Rij ik nu 120 dan voel ik alleen wat wind die je op een fiets ook zou voelen. De rijwind gaat helemaal over mij heen.

Nu nog op zoek naar ofwel handvatverwarming ofwel verwarmde handschoenen. Zit alleen met het probleem dat ik nu al custom handvatten heb en deze niet wil vervangen door rubberen varianten.
Ik heb nu deze in het zilver:
Kuryakyn ISO Grips For Metric Cruiser And Victory | 10% ($8.20) Off! - RevZilla
 
Laatst bewerkt:
Net scherm. Ik heb zelf deze op mijn M1800 zitten:
[afbeelding]

Moet zeggen dat het qua wind (daarvoor heb ik hem uiteraard, ik ben redelijk lang) nogal scheelt. Rij ik nu 120 dan voel ik alleen wat wind die je op een fiets ook zou voelen. De rijwind gaat helemaal over mij heen.

Nu nog op zoek naar ofwel handvatverwarming ofwel verwarmde handschoenen. Zit alleen met het probleem dat ik nu al custom handvatten heb en deze niet wil vervangen door rubberen varianten.
Ik heb nu deze in het zilver:
Kuryakyn ISO Grips For Metric Cruiser And Victory | 10% ($8.20) Off! - RevZilla

Ik wilde nooit aan een scherm maar omdat deze niet zo duur was toch maar geprobeerd. En het bevalt goed. Nadeel zijn de wervelingen rond je helm maar dat weegt niet op tegen het voordeel van veel minder druk op je borst. Met tegenwind had ik wel eens last van mijn nekspieren van het schrap zetten. Ali had er geen stuurbeugels bij gedaan en ik heb alle bouten moeten vervangen door rvs. Wat betreft handvatverwarming....dat is heerlijk. Het geeft een comfortabel gevoel. Het voorkomt bij hele koude temperatuur niet dat je vingers toch langzaam afsterven maar ik heb mijn "oxford cruiser premium" bijna altijd wel op een bepaalde stand aanstaan. Ook in de zomer als het regent bijvoorbeeld.
 
Ja alleen moet ik dan wel in de custom hoek zoeken en bedrading ergens zelf aansluiten.
Een verwarmde Oxford handschoen kan natuurlijk ook.
 
Dat begrijp ik, maar die kabel moet je wel trekken of hebben hangen natuurlijk. En dus netjes wegwerken. Dan is een handschoen die je thuis oplaad ook wel makkelijk.
 
iemand wel eens koelvloestof vernieuw bij een m 800
Wat een klote werkje zeg, 50 ml erin schude met de motor en wachten tot ie wegzakt .
50 ml erin en wachten tot ie wegzakt, tot aam de 1750 ml. |( |( |( |(
 
full


Ik kom ook maar eens hoi zeggen hier... :W
Sinds vorige week eigenaar van een mooie nieuwe grijze M1800R :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan