Intruder topic (deeltje II)

Nog iemand die familie of een viend heeft die een intruder m800 zoekt.
2010 39000 km .
Goede fiets met leuke extra's .
Goed bijgehouden

Stap over op wa anders
 
Even een snel vraagje.... we hebben een motor gezien op internet voor mijn vrouw. Een Intruder vs800.

Is het de moeite waard om te gaan kijken ivm groote/zithoogte. Mijn vrouw is ongeveer 1.85 en +-80kilo.

Zeggen jullie kan zat of niet aan beginnen
 
Even een snel vraagje.... we hebben een motor gezien op internet voor mijn vrouw. Een Intruder vs800.

Is het de moeite waard om te gaan kijken ivm groote/zithoogte. Mijn vrouw is ongeveer 1.85 en +-80kilo.

Zeggen jullie kan zat of niet aan beginnen
Kan prima, misschien zelfs iets aan de lage kant. Moet je je vrouw even laten uitproberen, als zij het ook ziet zitten tenminste.

HTH, mvg, Wim
 
Hai MF oma, ga maar weer slapen..

Mijn Intruder staat inmiddels in de winterstalling. vreemd genoeg staat er maar 2500km op de teller, Ik heb dit seizoen niet echt veel ritten gemaakt.
Maar dat komt ook door het vele woon-werk rijden op een andere motor.

Maar goed, volgend jaar Maart/April pruttelen we wel weer verder.
 
Beste rijders, Graag wil mij even voorstellen. Ik ben 42 jaar en heb sinds november vorig jaar mijn motorrijbewijs A. Omdat ik enige schakelbrommer ervaring had en er oud genoeg voor was leek mij wel meest praktische om daar in 1 keer voor te gaan. Ik heb ook wel een auto rijbewijs sinds mijn 25ste, maar auto rijden heeft mij nooit echt gegrepen. Sinds ik 2 jaar geleden weer op een brommer begon te rijden daarentegen...😁

In de speurtoch naar wat ik zou gaan rijden dacht ik eerst aan een "beginners motor" zoals bv een Kawasaki ER6-N of een Honda CB500 ivm dat dit motoren zijn die relatief vergevingsgezind zijn. (inmiddels een keer een ER5N gereden en je stapt er inderdaad zo op al ben je nog een relatief nieuwe rijder), maar diep van binnen wist ik dat ik toch het liefts een chopper wilde.

Het weekend nadat ik mijn roze papiertje heb mogen upgraden, had ik dan ook onderstaand beestje voor de deur staan. Het is een VS800 van 1993. Er staat nu bijna 25k op de teller waarvan 960 km op mijn naam. Hij staat nu even bij de monteur ivm plaatsen zadeltas afhouders en verplaatsen achterknippers. Zodra ik hem weer terug heb ga ik eens goed te keer met de chrome polish, want dat kan nog wel wat aandacht gebruiken.

Ik hoop met veel plezier dit toppic te blijven volgen en zal mijn best doen om daar ook aan bij te dragen. Tot schrijvens en wie weet ooit tot rijdens! 😁
20181221_161125.jpg20181221_161137.jpg
 
Ook hier afgelopen week een Intruder (VL 800 Volusia) aangeschaft, niet voor mezelf maar voor de Misses. Nu nog even de originele tassen en het scherm plaatsen, zaten er los bijgelevert. Zelf rijd ik dat amerikaanse merk......
 

Bijlagen

  • 7.JPG
    7.JPG
    183,8 KB · Weergaven: 26
Ik rij momenteel een '94 Intruder VS800GL. Is het een upgrade (of in ieder geval geen verlies) om naar een C800 uit 2006 over te stappen?
 
Mijn oudste zoon rijd VS 800 van 1993 en mijn vrouw dus bovenstaande C800. Nu heb ik met beide uiteraard gereden, maar zijn beide uiteraard niet mijn dagelijkse motor (dat is een Harley evo Fatboy van 1999). Ik vind de VS wel wat strakker sturen, de C800 is meer een cruiser in mijn ogen. Het is allemaal wat lomper, maar met de treeplanken heeft dat wel mijn voorkeur. Maar goed dat is natuurlijk wel mijn persoonlijke voorkeur. De C800 van 2006 is wel een injectie motor, voor zover dat een voordeel is.... loopt in ieder geval bij een koude start gelijk mooi rond. Beste is denk ik toch zelf een proefrit maken, omdat zoveel factoren zoals korte of lange pootjes nogal een verschil kunnen maken.
Succes met de keuze.
 
Ik heb afgelopen weekend de C800 proefgereden. Hij is inderdaad een stuk lomper qua alles (dikkere tank, grotere wielen) waardoor de motor vooral rechtdoor wil. Dit vind ik dan weer een voordeel omdat ik veel autosnelweg rij, en de VS800 nogal graag alle kanten op wil en elk detail in de weg voelbaar is. Als ik het zo hoor ga ik er vanuit dat een overstap opzicht wel een goede keuze zou zijn?
 
Als ik je zo hoor ligt de motor je wel, en zou het inderdaad voor jou misschien wel de goede keuze zijn. Ik heb er dit weekend een hele dag op gezeten (met mijn vrouw achterop ivm gekneusde enkel) en de motor is mij in ieder geval niet tegen gevallen. Al moet ik nu wel weer de duozit verwijderen, want zonder duo zadel vind ze (en ik ook) toch mooier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan