Intruder topic (deeltje II)

Ik kom er net achter dat de snelheidsmeter van de C800 mechanisch is. Is dit normaal bij deze motoren?

Mijn huidige probleem is namelijk dat die van mijn VS800 12% afwijkt van de daadwerkelijke snelheid (te hoog, dus ik rij 88 als de teller 100 aangeeft), en hier wil ik graag vanaf.
 
Ik kom er net achter dat de snelheidsmeter van de C800 mechanisch is. Is dit normaal bij deze motoren?

Mijn huidige probleem is namelijk dat die van mijn VS800 12% afwijkt van de daadwerkelijke snelheid (te hoog, dus ik rij 88 als de teller 100 aangeeft), en hier wil ik graag vanaf.
Heb je de juiste bandenmaat?
 
Ik heb afgelopen vrijdag een sissybar op mijn Intruder C800 laten zetten, alleen staat deze te ver naar achteren waardoor dit voor mijn vriendin niet comfortabel zit. De sissybar is naar voren te schuiven door de schroeven waarmee deze vast zit losser te draaien en de sissybar een paar cm naar voren te schuiven. Nu vroeg ik me af of bij iemand bekend is hoe de "GRIP,FRAME HANDLE" van CMSNL zijn categorie "FRAME BRACE" vast zit. Zit hier nog een bout achter die de schroef aantrekt, of worden deze schroeven op een andere manier vast getrokken? Ik kan op de exploded view van CMSNL niet duidelijk zien hoe dit zit.

Komend weekend gaan we een tourrit maken en dan wil ik graag dat mijn vriendin comfortabel achterop kan zitten waardoor ik zelf ook een stuk geruster op de motor zit. Bij voorbaat dank!
 
Beste Intruder kenners.

Ik heb even een vraagje, sinds kort heb ik een Intruder 800 hier staan, hier heeft al iemand anders aan gewerkt die laten we zeggen... minder technisch begaafd was.
De motor heeft hiervoor een jaar of 6 stil gestaan. De carburateurs zouden in de afgelopen 2 maanden schoon gemaakt zijn, de bougies vervangen en ik heb er al nieuwe benzine in zitten.

Nu hebben we hem praktisch aan de loop, maar hij ploft en knalt uit de uitlaat, valt weg bij weinig of vol gas en beide bougies zijn gitzwart.
Eigenlijk zijn we ten einde raad, gezien het voor zover wij kunnen traceren om een ontstekingsprobleem moet gaan.
- De Bougies zijn zo goed als nieuw. Slaan alleen roetzwart uit.
- Bougiedoppen doorgemeten, ik ben de waardes kwijt, maar vrijwel identiek.
- Bobine's en bobine-bougiekabel doorgemeten, vallen keurig binnen het Hayes werkplaatshandboek.
- Pick-up coil doorgemeten 112 ohm tussen de blauwe en groene draad, geen contact met het frame.

Heeft iemand misschien een foto van onder zijn zadel hoe de draden op de bobines horen te zitten? Hierover is het Hayes werkplaatshandboek niet echt duidelijk.

Alvast bedankt!
 
nou ben ik geen expert, maar volgens mij zouden de bougies koffie bruin moeten zijn. Misschien staat ie te rijk? of een vuil luchtfilter?
 
Weet iemand waar je engine guard chaps voor een Suzuki C800 uit 2006 kunt krijgen hier in Nederland.

Daarnaast vroeg ik me af of er iemand is die een batwing (eventueel van Memphis Shades) op zijn/haar C800 heeft en welk windscherm diegene erop gemonteerd heeft (+ lengte van die persoon). Ik wil deze graag bestellen maar wil niet de foute lengte bestellen en zitten met een te laag windscherm.

Alvast bedankt!
 
Iemand die nog wat specifieke aankoop tips heeft voor een suzuki intruder 800 uit 1995?
15k miles gelopen zou niet veel aan de hand moeten zijn denk ik. Algemeen weet ik wat ik allemaal moet controleren. Bedankt alvast!
 
Iemand die nog wat specifieke aankoop tips heeft voor een suzuki intruder 800 uit 1995?
15k miles gelopen zou niet veel aan de hand moeten zijn denk ik. Algemeen weet ik wat ik allemaal moet controleren. Bedankt alvast!
Ik zou even op het chroom letten. Vooral bij het achterwiel schijnt het nog wel eens in slechte staat te kunnen zijn. Verder zou ik enkel universele dingen kunnen aangeven.
 
Beste Intruder kenners.

Ik heb even een vraagje, sinds kort heb ik een Intruder 800 hier staan, hier heeft al iemand anders aan gewerkt die laten we zeggen... minder technisch begaafd was.
De motor heeft hiervoor een jaar of 6 stil gestaan. De carburateurs zouden in de afgelopen 2 maanden schoon gemaakt zijn, de bougies vervangen en ik heb er al nieuwe benzine in zitten.

Nu hebben we hem praktisch aan de loop, maar hij ploft en knalt uit de uitlaat, valt weg bij weinig of vol gas en beide bougies zijn gitzwart.
Eigenlijk zijn we ten einde raad, gezien het voor zover wij kunnen traceren om een ontstekingsprobleem moet gaan.
- De Bougies zijn zo goed als nieuw. Slaan alleen roetzwart uit.
- Bougiedoppen doorgemeten, ik ben de waardes kwijt, maar vrijwel identiek.
- Bobine's en bobine-bougiekabel doorgemeten, vallen keurig binnen het Hayes werkplaatshandboek.
- Pick-up coil doorgemeten 112 ohm tussen de blauwe en groene draad, geen contact met het frame.

Heeft iemand misschien een foto van onder zijn zadel hoe de draden op de bobines horen te zitten? Hierover is het Hayes werkplaatshandboek niet echt duidelijk.

Alvast bedankt!
carburatie probleem
 
Ik heb een probleempje (denk ik) met mijn C800 uit 2006.

Wanneer ik de eerste keer start, is niets aan de hand. De automatische choke doet zijn werk en de motor warmt goed op. Na een minuut of 2 stationair te lopen gaat het toerental omlaag en begint hij een beetje moeilijker te lopen. Opzicht ook geen probleem, want normaal gesproken ben ik na een halve minuut wel weg uit de oprit. Het is nu wel al een paar keer voorgekomen dat de toeren dan zo laag worden dat de motor uitvalt (op de oprit). Als ik de motor dan weer wil starten moet ik gas bijgeven voor ongeveer 3 seconden voordat de motor stationair blijft lopen. Dit is probleem 1.

Probleem 2: als ik een kort stukje gereden heb, bijvoorbeeld naar het tankstation, en ik wil de motor na het tanken starten, dan doet hij net zo moeilijk. De automatische choke gaat er vrijwel direct vanaf, het toerental gaat direct omlaag en de motor valt uit. Start ik hem, laat ik hem 3 seconden met een beetje gas lopen, en laat ik het gas los: dan blijft hij lopen.

Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

Extra info: De originele uitlaat ligt er nog onder, maar het lijkt er wel op dat in elke uitlaat achterin 4 gaten geboord zijn, maar ik weet dit niet 100% aangezien ik geen foto's kan vinden van de uitgang van de uitlaat. Dit zou, als ik sommige fora lees, natuurlijk onderdeel kunnen zijn van het probleem.

Alvast bedankt.
 
Ik heb een probleempje (denk ik) met mijn C800 uit 2006.

Wanneer ik de eerste keer start, is niets aan de hand. De automatische choke doet zijn werk en de motor warmt goed op. Na een minuut of 2 stationair te lopen gaat het toerental omlaag en begint hij een beetje moeilijker te lopen. Opzicht ook geen probleem, want normaal gesproken ben ik na een halve minuut wel weg uit de oprit. Het is nu wel al een paar keer voorgekomen dat de toeren dan zo laag worden dat de motor uitvalt (op de oprit). Als ik de motor dan weer wil starten moet ik gas bijgeven voor ongeveer 3 seconden voordat de motor stationair blijft lopen. Dit is probleem 1.

Probleem 2: als ik een kort stukje gereden heb, bijvoorbeeld naar het tankstation, en ik wil de motor na het tanken starten, dan doet hij net zo moeilijk. De automatische choke gaat er vrijwel direct vanaf, het toerental gaat direct omlaag en de motor valt uit. Start ik hem, laat ik hem 3 seconden met een beetje gas lopen, en laat ik het gas los: dan blijft hij lopen.

Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

Extra info: De originele uitlaat ligt er nog onder, maar het lijkt er wel op dat in elke uitlaat achterin 4 gaten geboord zijn, maar ik weet dit niet 100% aangezien ik geen foto's kan vinden van de uitgang van de uitlaat. Dit zou, als ik sommige fora lees, natuurlijk onderdeel kunnen zijn van het probleem.

Alvast bedankt.

Zo iets is altijd vervelend, en iedereen is weleens overkomen.
Ik heb wel een paar praktische vragen.
Welke benzine gebruik je, is dat 95-E10 of 98-E5?
Heb je winterstop gehouden, en zijn de carburateurs afgetapt voor het slapen?
Heb je de bougies al gecontroleerd en schoon gemaakt?
Omdat deze probleem kan ontstaan door de verstopte stationeer sproeier en verontreinigde bougies.

Groeten Iwan
 
Bedankt voor de snelle reactie! :)

Ik tank hoofdzakelijk 98-E5. Ik heb geen winterstop gehouden. De motor doet dit sinds ik hem heb. 2.000km geleden heb ik een grote beurt laten doen, dus zijn praktisch alle zaken zoals bougies en luchtfilter vervangen.
 
Dan is dat duidelijk, maar in 2.000 km :] kunnen bougies verontreinigd raken, en je kunt het zo controleren en afvinken.
Om carburateurs schoon te krijgen zonder demontage en ultrasoon reinigen, kan je het proberen met een van de veel Fuel Inject & Valve Cleaner professioneel benzineadditief voor het reinigen van benzine injectiesystemen ( ook de carburateurss).
Succes
 
Na de grote beurt en het vervangen van de bougies deed hij dit ook. Dus toen was er 0km mee gereden. Ik ga eens kijken of ik ergens zo'n cleaner spul kan krijgen en of dit het probleem een beetje oplost. Ik had ook gelezen dat dit aan de brandstofpomp kan liggen als die defect aan het raken is. Dat grapje zal veel duurder zijn dan zo'n flesje kopen. Maar goed. Het is mijn dagelijkse motor, dus €500.- is opzicht niet zo heel veel.
 
Na de grote beurt en het vervangen van de bougies deed hij dit ook. Dus toen was er 0km mee gereden. Ik ga eens kijken of ik ergens zo'n cleaner spul kan krijgen en of dit het probleem een beetje oplost. Ik had ook gelezen dat dit aan de brandstofpomp kan liggen als die defect aan het raken is. Dat grapje zal veel duurder zijn dan zo'n flesje kopen. Maar goed. Het is mijn dagelijkse motor, dus €500.- is opzicht niet zo heel veel.

Met de brandstofpomp heb ik geen rekening mee gehouden, aangezien ik een ouderwets instelling heb 🤔 en ben gewend aan de brandstoftank boven en dan vacuümkraan in combinatie met constant vacuüm carburateurs 🤓
In ieder geval succes
 
Na de grote beurt en het vervangen van de bougies deed hij dit ook. Dus toen was er 0km mee gereden. Ik ga eens kijken of ik ergens zo'n cleaner spul kan krijgen en of dit het probleem een beetje oplost. Ik had ook gelezen dat dit aan de brandstofpomp kan liggen als die defect aan het raken is. Dat grapje zal veel duurder zijn dan zo'n flesje kopen. Maar goed. Het is mijn dagelijkse motor, dus €500.- is opzicht niet zo heel veel.
Stationair toerental goed zetten
 
Injectie reiniger door de benzine zal nooit geen kwaad kunnen. Merk je daarna geen verschil zal je toch verder moeten kijken. Wat betreft die extra gaten in de uitlaat, dat heeft de C800 van mijn vrouw ook, door vorige eigenaar in beide dempers extra gaten geboord (nog verschillend per demper ook) en die loopt perfekt.
Loopt die normaal stationair als je er mee rijd en blijft dit zich voordoen zal je toch verder moeten kijken. Lamdasonde schoonmaken is nog een keer te doen, pompdruk meten?, en zo steeds stapje verder.
 
Bij opruiming van mijn garage kwam setje custom zijkappen en een custom setje om je tank te verbreden voor een Intruder 700/750/800 van 1985 tot ??
Het setje is gemaakt van dik polyester. voor de zijkappen zitten ook het gaas erbij,

Prijs teab.

20200310_194526.jpg
20200310_194526.jpg20200310_194556.jpg20200310_194616.jpg20200310_194741.jpg20200310_194744.jpg20200310_194744.jpg
 
IMG_20200323_150831.jpg


Ik heb sinds dit weekeind een motorbrug, dus eindelijk de intruder eens een goede poetsbeurt kunnen geven. 😎
 
Ik wil in de toekomst ook naar een chopper gaan kijken, een Intruder 1400 misschien maar eerst mijn eigen motoren nog verkopen.

Ik heb al een aantal keer op een Yamaha dragster xvs1100 gereden, vindt ik ook mooi, maar voor mij te weinig koppel, en te veel trilling.
Ik vindt dat deze erg trilt/bokt in de lage toeren, zeker als je bij een stoplicht weg rijd, een beetje het gevoel of dat je in zijn 2e versnelling weg rijd de eerste meters.
Ik heb zelf een Honda Shadow Vt500 die heeft totaal geen last van trillen/bokken in de lage toeren, heeft dit te maken met het aantal cc , grotere zuigers meer trilling, en hebben jullie hier ook last van met met de Intruder?
 
Terug
Bovenaan Onderaan