Intruder topic (deeltje II)

En nog een paar stappen verder.
Vanwege een aantal slechte Chroom delen gaan we voor de uiteraard veel modernere ''Gepoetst staal'' look :9
Moet zeggen dat ik het oprecht mooier vind.

Bekijk bijlage 1483406
Voor:
Bekijk bijlage 1483407
Na: Bekijk bijlage 1483408
Is dat gewoon dapper poetswerk? Of heb je iets meer gedaan?
Ik vind het wel hele mooie Intruders die ik zo hier en daar voorbij zie komen! Ik overweeg om die van mij ook onder handen te nemen. Ik heb nu een standaard VS700 in lelijk paars/rood zeg maar.
Zou hem heeeeeel graag zo hebben:
20180527_153031.jpg

20180527_153040.jpg

20180527_153049.jpg

Ik ben absoluut geen motor monteur en sta open voor tips!
 
ik hou wel van paars/rood. Maar misschien heeft die van jou een andere tint, en dan nog..., smaken verschillen. 😄
20200525_133413.jpg
 
Is dat gewoon dapper poetswerk? Of heb je iets meer gedaan?
Ik vind het wel hele mooie Intruders die ik zo hier en daar voorbij zie komen! Ik overweeg om die van mij ook onder handen te nemen. Ik heb nu een standaard VS700 in lelijk paars/rood zeg maar.
Zou hem heeeeeel graag zo hebben:
Bekijk bijlage 1518836
Bekijk bijlage 1518837
Bekijk bijlage 1518838
Ik ben absoluut geen motor monteur en sta open voor tips!

Polijsten, vooral met veel bloed, zweet, tranen en scott's bright. Daarna in de blanke lak.
 
hey folks, long time no see.
ik, fka hdpaddy, back from the dark side.
ik heb nog steeds de 1400 staan.
al is dat het enige wat ze de afgelopen 20 maand heeft gedaan ;(
na mijn rondje alpen + frankrijk kwam ik terecht in kalota periode en heb haar weggezet.
nu ben ik weer opgekrabbeld en is zij aan de beurt.
gelukkig is het een vs, dus het grote opbouwen gaat zonder al te veel problemen weer beginnen.
ik had al harde HD shocks(dicht 26), echter zit te denken aan hardtail.

alleen de cardan he, mooi met shocks, lelijk met cardan. vind ik althans.

weinig mensen die ik gevraagd heb, denken zeker te weten dat de cardan van een 1400 niet om te bouwen is.
vraagje, is het uberhaupt mogelijk om een cardan van vs1400 om te bouwen naar belt of ketting?
 
Alles kan.
Hij komt met een haakse overbrenging uit het blok. Dus als je die er af haalt heb je gewoon een as uit een motorblok die parallel staat aan de as van het wiel. In dat opzicht zie ik niet waarom het niet zou kunnen.
Enfin vanaf daar zul je alles speciaal gemaakt moeten hebben. Wordt als je zelf geen achterbrug kunt bouwen, tandwielen pas kunt maken voor de uitgaande as etc etc een gruwelijk duur project. Kun je denk ik een leuke HD van halen.

Eigenlijk komt het er op neer dat als je deze vraag moet stellen het eigenlijk niks wordt (tenzij je een loterij hebt gewonnen).
 
mooi rood is niet lelijk .
Zo was zij laatst, achterspatbord is origineel en ooit doormidden gezaagd.
weet nog niet welke stijl het word, misschien spuit ik haar over en laat het model zoals ze is.
1400side.jpeg

eerst op zoek naar een fiets voor erbij, want FTW he.
 
Luitjes, het is bijna zover: nieuwe bandjes voor m'n M1800R.. maar ja: welke ?

De standaard Dunlop D221's ben ik geen fan van.. zeker als je verrast word door een regenbui is het meer schaatsen dan rijden.

Maar qua reviews op het internet kom ik er ook niet uit. De een prijst de Metzeler ME 888 aan, de ander weer Pirelli Night Dragon.. maar even later lees je weer dat dat allemaal ruk is..

Natuurlijk is alles relatief: maar ik geef om grip en niet om levensduur. Liever een mooie plakband waar ik lekker bochten mee kan rijden. Dan een kneiterharde Amerikaanse rechtdoor kilometer vreter.

Wie heeft al voor deze keuze gestaan? 🤔
 
Tegenwoordig zijn alle A-merk banden goed.
De enige fout die je dr echt in kunt maken is t verkeerde toepassing gebied.

Een Battlax is een geweldige band... Als t droog is op asfalt. De K60 is ook een toppert, in t zand en gravel.
 
hei, ik heb nu de nieuwe michelin commander 3 cruiser opliggen(normaal meer pirelli fan) en tot nu toe nog geen klachten,goede grip..heb wel nog niet in de regen gereden!
grtz
 
Mocht nog iemand een Opknapper/Donor/Frame met kenteken zoeken:

 
Leuke motor en welkom op het forum!
Dank je !

Ze heeft wel wat steenslag hier en daar. Weet iemand zo snel waar ik de kleurcode kan achterhalen ? Als ik er toch nog niet op mag rijden, kan ik net zo goed mijn best doen om haar helemaal op te knappen :P
 
Dank je !

Ze heeft wel wat steenslag hier en daar. Weet iemand zo snel waar ik de kleurcode kan achterhalen ? Als ik er toch nog niet op mag rijden, kan ik net zo goed mijn best doen om haar helemaal op te knappen :P
De kleur is inmiddels al jaren oud,je kan online opzoeken of het te leveren is,maar het beste is een verfwinkel
zoeken die kleur kan namaken en dan met een kleurdeel er heen gaan dan kunnen ze die kleur namaken.
Of https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...ngen-almere/&usg=AOvVaw1JkLtyygucqQnaqCSR0Xdo
 
Hey hallo, ik rijdt al een tijdje Suzuki's op 2 wielen, echter is dat tot nu op Bandits geweest. Heb daar inmiddels een 600 en een 1200 van.
M'n vriendin is helemaal gek van choppers (liefst een harley, maar onbereikbaar ivm budget) en zelf vind ik dan een VS1400 wel erg leuk, Daar ben ik vroeger al eens mee in aanraking gekomen door een vriend van een nicht.. Nu is het zo dat er toevallig eentje op m'n pad komt, aangezien het ideaal aantal motoren n+1 is.. ;)
Ik ga morgen kijken naar een exemplaar uit 1995 welke er netjes (op de foto's) uit ziet en 28.500km gedraaid heeft.
Nu heb ik nog een vraag of er bepaalde problemen bekend zijn van de VS1400 of andere model specifieke dingen waar ik op moet letten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan