Intruder verlagen

Chopperbal

MF'er
25 jan 2004
164
0
Rotterdam
Waarde motorkenners,

Ik wil mijn intruder 700 gaan voorzien van een langere voorvork maar dan is het wel zo mooi om hem ook een stuk omlaag te brengen aan de achterkant.

Wat is zat te denken is de veren die er nu zitten te vangen voor kortere veren.
Ik neem aan dat de veren de buddyseat omhoog duwen dus als ik kortere veren neem kan ik toch alles gewoon verlagen (met het risico dat er dan dus niemand meer achterop kan).
Maak ik een lompe denkfout of zit ik correct?

het lijkt me trouwens mooi om dichte veren te hebbem (ciliners zeg maar i.p.v. spiralen). Zijn die gewoon verkrijgbaar bij de eerste de beste motorboer? Ik heb wel bij een aantal webistes gekeken o.a. Woesthoff en Br-custom maar ik zag niet wat ik zocht.

Mensen, deel uw ervaringen met mij :]
 
Verlagen is mooi, maar dan zou ik hem voor en achter in dezelfde mate verlagen zodat je frame mooi horizontaal blijft; oftewel vork onderuit zetten en achter verlagen.
Als je voor alleen een langere vork erin zet (zonder de hoek te veranderen) en achter gaat verlagen komt je motor achterover te hangen en dat ziet er niet uit... vind ik zelf dan.
 
Zelf vind ik het juist wel relaxed staan. :)

En het risico dat er niet meer iemand achterop zou kunnen......als je net zulke stugge vering hebt als ik op m'n bike heb zitten, heb je dat risico niet, hoe kort de vering ook moge worden! :+
Ik heb ook cilinders als vering.
 
Ik heb gehoord dat als je 'n Intruder te veel verlaagd, dat het slecht is voor de kruiskoppeling van je cardan.. :?


Dichte schokbrekers zijn ook te krijgen van het merk Hagon, en niet al te prijzig geloof ik.
 
Cardan moet je ff op letten. Hoe groter de hoek, hoe sneller ze slijten.
Let iig op dat het spatbord en alle uitstekende boutjes aan de binnenkant de band niet raken...Heb daar zelf nogal wat beschadigingen in het rubber door gekregen. Was net een nieuwe band, iets breder en dikker dan de originele :)
 
Verlagen is mooi, maar dan zou ik hem voor en achter in dezelfde mate verlagen zodat je frame mooi horizontaal blijft; oftewel vork onderuit zetten en achter verlagen.
Als je voor alleen een langere vork erin zet (zonder de hoek te veranderen) en achter gaat verlagen komt je motor achterover te hangen en dat ziet er niet uit... vind ik zelf dan.

Allereerst bedankt voor de goede reacties die ik nu al heb gekregen. Mischien had ik er bij moeten vertellen dat dat ook al het plan is om een andere hoek te nemen.

Ik wilde hem achter 5 cm omlaag brengen en de balhoofd hoek 6 graden omgooien zodat de vork een stuk naar voren komt te staan.
Dat is ook mooier omdat ik anders helemaal omhoog hang en ik niet meer met gestrekte armen kan rijden zonder mijn rug te beschadigen.

Bij deze motor is de voorvork wel redelijk goed en het de balhoofdhoek is ook niet verkeerd zo te zien, alleen moet dan ook nog de achterkant nog omlaag:
88%20suzuki%20intruder%201400%20chopper.jpg


ALs mensen nog tips e.d. hebben dan wil ik die nog graag horen.

:]
 
Laatst bewerkt:
Kijk ook eens op de site en het forum van onze club. Daar rijden veel verbouwde intruders bij. Misschien is er daar ook wel iemand die je kan helpen.

We zijn van het weekend naar het grootste intruder treffen van Europa geweest. Wat je daar ziet is echt ongelooflijk. ALLES is mogelijk!!
 
<offtopic>

Chopperbal, stond jij toevallig gisteravond met je Intruder voor ´t stoplicht bij de Klomp...?

<//ontopic>

.......

:?
 
Vroegah had ik op de intruder korte verstelbare Hagons met een cover eroverheen.
Was ik erg blij mee. Destijds gekocht bij GJ Brouwer.
 
[..]Was net een nieuwe band, iets breder en dikker dan de originele :)

Heb jij, zonder je cardan te verwijderen er een dikkere achterbandf op kunnen zetten? Dat is zo gaaf! Hoe heb je dat precies gedaan en wat was je ongeveer kwijt eraan, want dat stond ook nog op mijn verlanglijstje maar had geen idee hoe ik dat moest gaan doen.

<offtopic>
Chopperbal, stond jij toevallig gisteravond met je Intruder voor ´t stoplicht bij de Klomp...?

Nee gister was ik in Rotterdam, maar ik kom daar wel eens langs gescheurd.
Ik zit op kamers in Rotterdam maar mijn ouders wonen in Veenendaal, het kan zijn dat je me wel eens ziet (of hoort ;) ).
 
Heb jij, zonder je cardan te verwijderen er een dikkere achterbandf op kunnen zetten? Dat is zo gaaf! Hoe heb je dat precies gedaan en wat was je ongeveer kwijt eraan, want dat stond ook nog op mijn verlanglijstje maar had geen idee hoe ik dat moest gaan doen.Nee gister was ik in Rotterdam, maar ik kom daar wel eens langs gescheurd.
Ik zit op kamers in Rotterdam maar mijn ouders wonen in Veenendaal, het kan zijn dat je me wel eens ziet (of hoort ;) ).

De band is niet heel veel breder hoor dan de originele: 130/80 ipv 120/90. Het past allemaal NET. Heb aan cardanzijde nog maar 4 a 5 mm speling.
Bij de nieuwe type Guzzi's zie je wel dat de achterbrug (aan cardanzijde) ingedeukt is zodat een bredere band past.
Hoe het nog breder zou kunnen....Je kan het wel vergeten om de cardanas meer offset te geven zegmaar, dus breder uit laten komen. Dunnere en sterkere as misschien...K weet het niet. :)
 
Waarde motorkenners,

Ik wil mijn intruder 700 gaan voorzien van een langere voorvork maar dan is het wel zo mooi om hem ook een stuk omlaag te brengen aan de achterkant.

Wat is zat te denken is de veren die er nu zitten te vangen voor kortere veren.
Ik neem aan dat de veren de buddyseat omhoog duwen dus als ik kortere veren neem kan ik toch alles gewoon verlagen (met het risico dat er dan dus niemand meer achterop kan).
Maak ik een lompe denkfout of zit ik correct?

het lijkt me trouwens mooi om dichte veren te hebbem (ciliners zeg maar i.p.v. spiralen). Zijn die gewoon verkrijgbaar bij de eerste de beste motorboer? Ik heb wel bij een aantal webistes gekeken o.a. Woesthoff en Br-custom maar ik zag niet wat ik zocht.

Mensen, deel uw ervaringen met mij :]


Paar weken geleden mijn achterschokbrekers moeten vervangen, bij motozoom de goedkoopste universele schokbrekers gekocht en toen ik ze eronder zette kwam ik erachter dat ze een stukje korter waren. Als je nu naar het achterwiel kijkt, kijk je niet meer tussen het achterwiel en het spatbord door. De hardheid heb ik nu precies midden in staan, en mijn achterband raakt het spatbord niet. Wel als ik iemand achterop heb, maar misschien dat ik dat op kan vangen door hem nog wat harder te zetten. (denk het niet)

Is wel een stuk mooier zo trouwens. :)

Heb een 89'er intruder overigens (vs700)

Mag gerust een keer langskomen, kan je zien hoe het nu zit. Heb namelijk geen recente foto's van de brommer.
 
Paar weken geleden mijn achterschokbrekers moeten vervangen, bij motozoom de goedkoopste universele schokbrekers gekocht en toen ik ze eronder zette kwam ik erachter dat ze een stukje korter waren. Als je nu naar het achterwiel kijkt, kijk je niet meer tussen het achterwiel en het spatbord door. De hardheid heb ik nu precies midden in staan, en mijn achterband raakt het spatbord niet. Wel als ik iemand achterop heb, maar misschien dat ik dat op kan vangen door hem nog wat harder te zetten. (denk het niet)

Is wel een stuk mooier zo trouwens. :)

Heb een 89'er intruder overigens (vs700)

Mag gerust een keer langskomen, kan je zien hoe het nu zit. Heb namelijk geen recente foto's van de brommer.

Ik kan wel en keer langskomen inderdaad. Je kunt me niet meer mailen want ik heb je geblokkeerd. Sinds je me die 2 mailtjes hebt gestuurd ontvang ik iedere dag nog 5-10 keer die mailtjes in mijn box en ik wordt er hoorndol van :)

Waar woon je precies en wanneer heb je tijd? Ik ben student dus ik heb waarschijnlijk veel vaker tijd dan jij ;)
 
Ik kan wel en keer langskomen inderdaad. Je kunt me niet meer mailen want ik heb je geblokkeerd. Sinds je me die 2 mailtjes hebt gestuurd ontvang ik iedere dag nog 5-10 keer die mailtjes in mijn box en ik wordt er hoorndol van :)

Waar woon je precies en wanneer heb je tijd? Ik ben student dus ik heb waarschijnlijk veel vaker tijd dan jij ;)

WTF?

Welke mailtjes? en krijg je steeds dezelfde? heb ik jou wel eens gemaild?

Wat een vragen zeg. :)

Tja overdag is wat lastig, normaal gesproken kan ik er wel een uurtje tussenuit zonder problemen, maar zitten nu in een nogal drukke periode.

's avonds kan altijd wel.
 
Nou, jij hebt mij vorige keer gemailed met een plaatje van je turn-out uitlaten.

Daarna kreeg ik een mailtje met 'sorry maar ik heb vandag een storing gehad en het kan zijn dat je dit mailtje 5 keer krijgt'.

Nou dat mailtje krijg ik dus nog steeds, dag in dag uit, een keer of tien. Het geeft niet maar ik heb je dus wel geblokkeerd, niets persoonlijks ;)



En ja wat die vragen betreft: mijn mobiel nummer is 06-41291207
Dan kun je persoonlijk vertellen war jewoont zonder dat meteen de rest van motorrijdend Nederland het weet.

Ik ben wel flexibel en ik wil best 's avonds een keer langs komen, dat maakt neit zoveel uit. Ik zat er over te denken om morgen even naar Nijkerk te gaan naar Gert-Jan. Misschien dat hij me kan adviseren wat die schokbrekers betrefd, hij heeft tot nu toe altijd goed werk geleverd en ik wil eigenlijk ook meteen die voorvork in orde maken zodat het in 1 keer klaar is :)
 
Ik weet niet of je met GJ -> Brouwer bedoelde in Nijkerk, want ik dacht dat 'ie alleen Do/Vrij/Za. open was.. :?

'k was er afgelopen week ook al 'n keer voor nix heengereden om daar de Intruder spulletjes eens te checken, en toen was 'ie uitgerekend met vacantie.. |(
 
Nou, jij hebt mij vorige keer gemailed met een plaatje van je turn-out uitlaten.

Daarna kreeg ik een mailtje met 'sorry maar ik heb vandag een storing gehad en het kan zijn dat je dit mailtje 5 keer krijgt'.

Nou dat mailtje krijg ik dus nog steeds, dag in dag uit, een keer of tien. Het geeft niet maar ik heb je dus wel geblokkeerd, niets persoonlijks ;)



En ja wat die vragen betreft: mijn mobiel nummer is 06-41291207
Dan kun je persoonlijk vertellen war jewoont zonder dat meteen de rest van motorrijdend Nederland het weet.

Ik ben wel flexibel en ik wil best 's avonds een keer langs komen, dat maakt neit zoveel uit. Ik zat er over te denken om morgen even naar Nijkerk te gaan naar Gert-Jan. Misschien dat hij me kan adviseren wat die schokbrekers betrefd, hij heeft tot nu toe altijd goed werk geleverd en ik wil eigenlijk ook meteen die voorvork in orde maken zodat het in 1 keer klaar is :)

Verrek ja rings a bell. Wel heel ver weg. :)

Maar morgenavond is prima, zeg maar hoe laat, ik heb de motor niet thuis staan dus ik moet hem voor die tijd toch ophalen, dan spreken we af bij v Kinsbergen in het centrum.(terras naast mijn huis). Is aan de vosselmanstraat/kapelstraat in apeldoorn, groot terras in het grind, kan je niet missen. :)

Maar die mailtjes blijven vaag. :)
 
Verrek ja rings a bell. Wel heel ver weg. :)

Maar morgenavond is prima, zeg maar hoe laat, ik heb de motor niet thuis staan dus ik moet hem voor die tijd toch ophalen, dan spreken we af bij v Kinsbergen in het centrum.(terras naast mijn huis). Is aan de vosselmanstraat/kapelstraat in apeldoorn, groot terras in het grind, kan je niet missen. :)

Maar die mailtjes blijven vaag. :)

Lijkt me prima morgenavond in Apeldoorn. Ik zoek wel even uit hoe ik daar moet komen. Laten we zeggen om 20.00 daar ofzo? Ik moet nog terug naar Rotterdam daarna dus liever niet later dan dat.

En inderdaad Brouwer is alleen open op donderdag/vrijdag/zaterdag. Dan ga ik eerst even Flaggs bike checken en daarna ga ik in Nijkerk alles eens bekijken.
 
Als je dan toch in Rotterdam jezelf zit te vervelen kom je ook maar eens een bakkie bij mij doen :)

Bacchus, Noordsingel
 
Lijkt me prima morgenavond in Apeldoorn. Ik zoek wel even uit hoe ik daar moet komen. Laten we zeggen om 20.00 daar ofzo? Ik moet nog terug naar Rotterdam daarna dus liever niet later dan dat.

En inderdaad Brouwer is alleen open op donderdag/vrijdag/zaterdag. Dan ga ik eerst even Flaggs bike checken en daarna ga ik in Nijkerk alles eens bekijken.

Okay zie ik je vanavond wel verschijnen.

Als je in Apeldoorn naar het politiebureau rijdt moet je de hoofdingang aan je linkerhand hebben, de bocht naar links volgen, dan krijg je aan de inkerkant en groot glazen gebouw (coda). Dn mag je eigenlijk niet verder, maar stiekem toch doorrijden dan want 20 meter verder zit v Kinsbergen aan de rechterkant. :)
 
Heb jij, zonder je cardan te verwijderen er een dikkere achterbandf op kunnen zetten? Dat is zo gaaf! Hoe heb je dat precies gedaan en wat was je ongeveer kwijt eraan, want dat stond ook nog op mijn verlanglijstje maar had geen idee hoe ik dat moest gaan doen.
Bij de IOCH is er iemand (JP) die z'n cardan tunnel heeft verwijderd. Daar is een open "buizenframe" omheen gelast zodat het stevig is. De cardan-as zelf draait in de open lucht. Ziet er allemaal heel erg mooi uit!!!
 
heb ik ook sander ,zo`n buizen frame op m`n 700 (in aanbouw).
ff over die shoks van motozoom,die zijn vrij slap dus als je met z`n 2-en op de motor zit raakt je achterspatbord je achterbandje. en als je ook nog je voorvork 5 a 6 graden onderuit zet word je grondspeling ook wat minder (heb t zelf ook).

wil alleen ff zegge dat met z`n 2 rijden(op 1 fiets) geen pretje meer is.
maar het staat wel mooier dan zo`n orgineel trudertje
sucses ermee
groete wim
http://www.reo-ic.nl (www.reo-ic.nl)
 
Tja grondspeling is niet zo'n probleem. Ik gooi em toch altijd zo ver mogelijk in de bocht als ik kan.
Ik ga gewoon steeds platter totdat ik de grond raak met stepjes, uitlaat of Jiffy. Als mijn grondspeling lager wordt ga ik gewoon weer anders rijden, dat maakt helemaal niet uit :)
 
Nou ik heb de veren binnen gekregen en meteen op mijn motor gezet. Het resultaat is super!!!! Hij ziet er veel beter uit opeens en hij rijdt ook een stukje beter (ik zit iets meer ontspanne er op nu).

Maar even over dat die veren slap zouden zijn: ik heb ze op de meest stijven stand gezet en ben met mijn broertje (80kg) achterop gaan rijden en hebben even een aantal stoepjes en heuvels meegepikt. Als je een beetje rustig aan doet bij heuvels etc. kun je makkelijk met zijn 2-en op de motor zitten. Niet da het prettig rijdt, met iemand achterop. Maar het kan wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan