Intruder vs1400 4 bak start niet maar ploft alleen

Kleine-Budah

Rookie
17 sep 2018
7
0
Hoi allemaal.
Mijn naam is Sander en sinds kort de trotse eigenaar van een intruder 1400 4 bak van 1983


Nu heb ik een hele mooie vonk. Hij krijgt benzine maar ploft alleen maar start niet.. en dan af en toe een knal omdat er dus onverbrande benzine in de uitlaat zit..

Wie kan mij helpen ??? Alles staat ingesteld zoals het moet volgens werkplaats handboek

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Carbs zijn er af geweest en schoongemaakt en ultrasoon gereinigd. Verder heb ik alles volgens werkplaatshandboek ingesteld. Vonkt goed krijgt ook benzine compressie schakelaar werkt ook naar behoren volgens mij .. ook met startpilot slaat hij niet aan ..😢

Ik ben niet helemaal onhandig . Maar dit is de eerstex dat ik een motor niet aan de gang krijg. Ik wilde graag zelf met de 1400 gaan rijden .. maar nu na 2 weken denk ik .. pffffff 😂
 
Helemaal niks veranderd alles is origineel.
Alleen alles goed schoongemaakt nieuwe accu er in nieuwe bougies er in .. bougies hebben een mooie vonk accu netjes met vaseline en accuklemmen goed vast gezet . Oli verwisseld. Olifilter nieuw er op en de luchtfilters zijn nieuw .
 
- Trekt de motor niet ergens valse lucht. (bij het inlaat-traject)
Het zijn vacuüm-carburateurs en die zijn daar heel gevoelig voor.
- Komt er niet te veel benzine in de cilinderkoppen? misschien sluit de benzine plunjer niet goed en of is beschadigd, waardoor er inwendig in je carburateurs overstromen, waardoor er veel te veel benzine meegevoerd wordt .
- zitten de messing schroeven van de vacuüm poorten van de carburateurs er wel in en/of goed aangedraaid?
 
De plunjers staan goed en er zitten zitten nieuwe in. Ook met micrometer gemeten of ze goed staan volgens werkplaats handboek.messing schroeven ook erin en goed aangedraaid. Valse lucht kan ik morgen eens gaan controleren ..
 
Terug
Bovenaan Onderaan