Intruder vs1400 4 bak start niet ploft alleen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kleine-Budah

Rookie
17 sep 2018
7
0
Hoi allemaal.
Mijn naam is Sander en sinds kort de trotse eigenaar van een intruder 1400 4 bak van 1983


Nu heb ik een hele mooie vonk. Hij krijgt benzine maar ploft alleen maar start niet.. en dan af en toe een knal omdat er dus onverbrande benzine in de uitlaat zit..

Wie kan mij helpen ??? Alles staat ingesteld zoals het moet volgens werkplaats handboek

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Dat heb ik ook al nagekeken maar die zitten ook goed volgens kleurcode van het werkplaatshandboek zitten de bobines correct aangesloten en de bougie kabels ja als het handboek klopt cil 1 en cil 2 dan zit alles goed
 
Ik ken deze grappen van vroeguh. Knallen deed het wel maar lopen ho maar. Twee dagen aan het zoeken geweest wat het in godsnaam kon zijn.

Zou gewoon even de bougiedoppen omdraaien en dan nog eens proberen te starten.
 
- Trekt de motor niet ergens valse lucht. (bij het inlaat-traject)
Het zijn vacuüm-carburateurs en die zijn daar heel gevoelig voor.
- Komt er niet te veel benzine in de cilinderkoppen? misschien sluit de benzine plunjer niet goed en of is beschadigd, waardoor er inwendig in je carburateurs overstromen, waardoor er veel te veel benzine meegevoerd wordt .
- heeft de motor lang stilgestaan? dan zou ik aanraden om de carburateurs te reinigen.
- mocht de motor wel starten zorg dan ook gelijk dat je de carburateurs synchroon stelt.
(is niets meer dan dat de gas-schuiven bij de 2 carburateurs gelijktijdig open gaan.)

gr Meetimme
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan