Intruder VS1400 Bobber

Hans_1400

MF'er
9 nov 2010
31
4
Wezep
Ik ben bezig mijn Intruder een beetje om te bouwen, probeer er een hardtail bobber van te maken. Dit is niet zozeer een topic waarin jullie mijn project kunnen volgen maar meer 1 waar ik veel vragen ga stellen aangezien ik er niet zo in thuis ben :)

1e vraag: Kan ik mijn beide luchtfilters (inclusief grote lelijke zwarte dozen) verwijderen om vervolgens een open luchtfilter rechtstreeks op de carburateur te zetten? of mogelijk een gesloten luchtfilter die er iets mooier uitziet dan de huidige en liefst ook iets kleiner is.

vraag 2: Mijn idee voor de hardtail is niet het vervangen van de achterbrug, maar alleen het verwijderen van de schokbrekers en deze vervangen door een buis, iemand hier ervaring mee? Is dit zo makkelijk als het klinkt of zijn er dingen waar ik echt aan moet denken?

Kortere schokbrekers is ook een optie maar ik wil het spatbord erg kort op het wiel hebben.

Groeten

Edit: toch maar even een fototje van hoe die dr nu bij staat
IMAG0544.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bezig mijn Intruder een beetje om te bouwen, probeer er een hardtail bobber van te maken. Dit is niet zozeer een topic waarin jullie mijn project kunnen volgen maar meer 1 waar ik veel vragen ga stellen aangezien ik er niet zo in thuis ben :)

1e vraag: Kan ik mijn beide luchtfilters (inclusief grote lelijke zwarte dozen) verwijderen om vervolgens een open luchtfilter rechtstreeks op de carburateur te zetten? of mogelijk een gesloten luchtfilter die er iets mooier uitziet dan de huidige en liefst ook iets kleiner is.
Kan.
Dikke kans dat de motor er slechter door gaat lopen.
vraag 2: Mijn idee voor de hardtail is niet het vervangen van de achterbrug, maar alleen het verwijderen van de schokbrekers en deze vervangen door een buis, iemand hier ervaring mee? Is dit zo makkelijk als het klinkt of zijn er dingen waar ik echt aan moet denken?

Ja.
Tis precies zo simpel als jij denkt dat het is.
Juiste maat, juiste stevigheid, en gaan!
Kortere schokbrekers is ook een optie maar ik wil het spatbord erg kort op het wiel hebben.
Dan moet je shocks op maat gaan pakken. Andere veerweg, meer kg's in demping, etc.
Groeten

Edit: toch maar even een fototje van hoe die dr nu bij staat
[afbeelding]
 
Als geen twee linkerhanden hebt kan je gewoon twee andere inlaat spuitstukken lassen en draai de de carb;s naar buiten toe en zet je andere filters op gelijk ik gedaan heb bij mijn VS750, nu heb ik een VS 1400

Hier foto, kijken en doen, stelt niet veel voor.

DSC00127.jpg


En een beetje duidelijker

DSC00132.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als het puur om spatbord dicht op het wiel gaat, dan kun je toch ook spatbord om een dusdanige wijze bevestigen dat hij meeveert met het achterwiel?
 
Bedankt voor jullie reactie's.
Misschien is het inderdaad een idee om het spatbord aan de brug te monteren zodat die dicht op de band zit en ik ook de schokbrekers (korter) behoud, hou ik ook wat comfort. Ga ik over nadenken.

@Hulzie, wat is het voordeel van het naar buiten draaien van je carbs? Kan ik niet gewoon de carb laten zitten en van daar naar het filter een aansluiting op maat maken? (naar buiten gedraaid)

Ik heb het achterste filter er intussen uitgehaald en ik heb daar nu een zee van ruimte, dat wil ik graag zo houden. Ik wil daar mijn elektra ergens in opbergen. Iemand enig idee waarom de originele behuizing zo groot is? en het slangetje dat onderaan zit, waar dient dat voor?

Kan ik er niet gewoon zo'n filter opschroeven?
powerfilter.jpg

Niet zozeer omdat ik meer power wil maar wel omdat ie zo mooi klein is.
Gaat mijn motor hier inderdaad slechter van lopen? Ik heb iemand horen zeggen: moet je waarschijnlijk grotere sproeiers monteren.. klopt dit?

Zijn weer erg veel vragen... Ik wacht af. Nogmaals bedankt voor jullie reacties

Groet
 
Het voordeel, je kan er makkelijker bij, en the look, ik heb dat uit verveling gemaakt toen in de winter, en erop gezet en dat loopt gewoon.
 
Bedankt voor jullie reactie's.
Misschien is het inderdaad een idee om het spatbord aan de brug te monteren zodat die dicht op de band zit en ik ook de schokbrekers (korter) behoud, hou ik ook wat comfort.

en veel mooier dan zomaar zo'n stang d'r tussen te frotten :')
 
@Hulzie, kun jij beamen wat Martell zegt? Denk je dat mijn motor inderdaad slechter gaat lopen als ik er een filter opzet zoals bovenstaande afbeelding? Zo ja, dan is dit toch wel weer af te stellen?

Daarvoor rij ik graag een keer naar Staphorst :)
 
Ja, het is veel moeilijker af stellen, ik stel alles zelf, maar ooit eens laten doen bij Gebben motoren toen, en hun kregen het niet voor elkaar, nadien doe ik alles zelf, en dat is inmiddels al ruim 20 jaar , 1991 bouwde ik die fiets.
 
Ok, ik laat de originele filters toch maar zitten en ga de elektra die onder de duozit zat ergens anders verstoppen.
Ik heb besloten toch maar voor hardtail te gaan en een nieuw spatbord op de originele plek te schroeven.

Nog een vraagje, ik wil graag andere uitlaten, kan ik hier dezelfde problemen mee verwachten als die met andere filter, ik heb begrepen dat het ook dan nodig kan zijn om de boel weer te stellen. Of is dit in mindere mate?

@hulzie, een vraag waar jij me vast antwoord op kan geven: is het achterspatbord van een 700 even breed als die van de 1400 en met dezelfde bevestiging? Ik heb er 1 op MP zien staan voor €10 euro waar ik de slijptol in wil zetten.

Groeten
 
Even een update en nog weer een vraag.
Het belangrijkste nieuws is wel het volgende: Ik heb mijn project gecanceld... en mn motor weer teruggeschroefd zoals ie was, de reden: ik moet er binnenkort mee op vakantie en ik zou hem voor die tijd niet af hebben, vandaar.

Nu het volgende, hij loopt slecht!! heel slecht.
Blijft laag in de toeren, en valt vervolgens uit. Ik heb naar mijn idee niet veranderd ten opzichte van voor die tijd maar er is duidelijk wel iets veranderd. Ik heb wel het luchtfilter losgehad, gewoon om te kijken hoeveel ruimte er dat beschikbaar zou worden, daar heb ik het eerder over gehad. Ik heb het filter ook weer gewoon teruggezet.

Iemand enig idee waar dit op kan wijzen?

Edit: Hierbij een link naar een filmpje dat ik heb opgenomen, mogelijk dat dat verhelderend is: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7524102/VIDEO0002.mp4
 
Laatst bewerkt:
Goed nieuws, het probleem is opgelost, er zat een kabelbreuk in een van de stekkers aan de ignition Unit, kwam ik toevallig achter toen ik de boel weer loshaalde om naar het luchtfilter te kijken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit echt een idee had waar dat kastje onder aan mn zadel voor was, anders had ik daar misschien wel eerder even een blik op geworpen.
Even in m'n handboek gekeken waar dat kabeltje voor was en toen leek het allemaal best logisch. Ik heb weer iets geleerd, daar gaat het om.

Dakota nog bedankt voor je reactie
 
Laatst bewerkt:
waarom maak je er niet het echte werk van, een mooi Viper frame zoals die van Hulzie :}
ik heb er verschillende staan, ik bouw ze. Hardtail rijden is leuk voor korte stukjes.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan