Inventariseren goede (betaalbare) bobber motoren

Deflin

Rookie
13 apr 2015
4
0
Zevenaar
Hallo allemaal,

Ik ben aan het inventariseren om een motor te gaan kopen en ik wil graag een bobber gaan rijden. Zelf ben ik niet in staat om de motor zelf te verbouwen dus wil ik graag een kant en klare bobber. Nu vroeg ik mij af: ik heb al een paar motoren gezien die ik echt gaaf vind namelijk:

- Kawasaki vulcan 800
- Honda VT 600 shadow
- Yamaha Drag Star
- Suzuki Intruder

Ik ben benieuwd, als hier mensen zijn die ervaring hebben met het concept bobber of met een (of meerdere) van deze motoren of jullie mij wat kunnen vertellen over do's en dont's of over de pro's en con's van deze motoren. Misschien wat veel gevraagd, maar ik ben een beginner (heb ook mijn rijbewijs nog niet) en probeer, voordat ik ook daadwerkelijk een klap geld uitgeef aan een motor, zoveel mogelijk informatie in te winnen. :)

(Ik hoop dat ik dit topic op de juiste plaats heb geopend)
 
vaak hebben Bobs geen achterste spatbord en een vast ophanging achter.
Niet alleen hang je onder het slijk als het regent en ruggegraat is ook kapot door al de klappen van geen vering te hebben.
Open uilaten, heel leuk in het begin maar als je elke dag 100 km moet rijden valt dat dik tegen.

Een bobber rijden is op zich niet anders als elke andere chopper/cruiser, ze zien er wat anders uit maar een goed onderhouden motor is een goed onderhouden motor.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook niet van plan te gaan rijden met slecht weer of om de motor te gaan gebruiken voor woon/werk verkeer, dus de rug zal geen probleem zijn.

Ik heb me al verdiept in hard tail en soft tail maar niet alle Bobbers zijn rigid, al geeft dat wel de mooiste look.

Wel bedankt voor je tips:D
 
Terug
Bovenaan Onderaan