Naked rookie
MF'er
- 4 apr 2017
- 34
- 10
Hallo forumleden,
Misschien hebben jullie al vaker voor de keuze gestaan, investeren in je motor of verkopen en wat nieuws kopen.
Al 2 jaar rijd ik met plezier een sv1000n. Leuke fiets, redelijk betrouwbaar, (magneten, voortandwielrubber, koppelingscylinderrubber en dynamo vervangen).
Dit jaar loopt de sv waarschijnlijk tegen de halve ton aan en verwacht volgende winter te moeten investeren. Niet alleen regulier onderhoud, kleppen stellen, synchroniseren gaskleppenhuis etc, maar de vering is na een halve ton ook wel wat op (heb het al een keer laten afstellen bij langezwaagmotoren) en ik heb het gevoel dat de remmen ook wat sponzig worden in vergelijking met andere motoren, remblokken al vervangen.
Dingen die ik in gedachten heb om de rijbeleving te verbeteren/verlengen:
- Stalen remleidingen, ik heb het gevoel dat ondanks nieuwe remblokken het wat sponzig wordt.
- Hyperrpo streetbox, lijkt mij een kost effectieve manier om de vering voor de volgende 50k klaar te maken. Bij lange bochten lijkt de sv wat te gaan zwabberen aan de achterkant.
- Groot onderhoud (kleppen, gaskleppenhuis etc)
- optioneel: koppelingskorf laten modificeren (rammelkwaal bij de sv1000).
Overigens kijk ik ook wel eens naar de fz1n. Dit is een model die voor leuke prijzen te koop staan en ik wil hierop zeker gaan proefrijden. Voordelen: ABS/iets nieuwer/meer vermogen/mogelijk betrouwbaarder
Hebben jullie wel eens voor een verglijkbare keuze gestaan? En wat kan je er nu achteraf over zeggen?
Misschien hebben jullie al vaker voor de keuze gestaan, investeren in je motor of verkopen en wat nieuws kopen.
Al 2 jaar rijd ik met plezier een sv1000n. Leuke fiets, redelijk betrouwbaar, (magneten, voortandwielrubber, koppelingscylinderrubber en dynamo vervangen).
Dit jaar loopt de sv waarschijnlijk tegen de halve ton aan en verwacht volgende winter te moeten investeren. Niet alleen regulier onderhoud, kleppen stellen, synchroniseren gaskleppenhuis etc, maar de vering is na een halve ton ook wel wat op (heb het al een keer laten afstellen bij langezwaagmotoren) en ik heb het gevoel dat de remmen ook wat sponzig worden in vergelijking met andere motoren, remblokken al vervangen.
Dingen die ik in gedachten heb om de rijbeleving te verbeteren/verlengen:
- Stalen remleidingen, ik heb het gevoel dat ondanks nieuwe remblokken het wat sponzig wordt.
- Hyperrpo streetbox, lijkt mij een kost effectieve manier om de vering voor de volgende 50k klaar te maken. Bij lange bochten lijkt de sv wat te gaan zwabberen aan de achterkant.
- Groot onderhoud (kleppen, gaskleppenhuis etc)
- optioneel: koppelingskorf laten modificeren (rammelkwaal bij de sv1000).
Overigens kijk ik ook wel eens naar de fz1n. Dit is een model die voor leuke prijzen te koop staan en ik wil hierop zeker gaan proefrijden. Voordelen: ABS/iets nieuwer/meer vermogen/mogelijk betrouwbaarder
Hebben jullie wel eens voor een verglijkbare keuze gestaan? En wat kan je er nu achteraf over zeggen?