Invisje

Invisje

Rookie
2 nov 2004
25
0
Roermond
En alweer een nieuweling… :) Een wannabe-racemonster dit keer :)

Ik ben Sylvia, aka Invisje, 20 jaren jong en woonachtig in Roermond. Nog druk aan het lessen… Ik les op een Honda CB 500, uitgerust met ABS-systeem. Hij is helemaal nieuw :D Inmiddels niet meer, maar goed. Op zich gaat het lessen wel goed, alleen met de bijzondere verrichtingen – in het bijzonder de halve draai en de 8 – heb ik aardig wat problemen. Ben in ’t verleden omgevallen in een achtje en sindsdien ben ik wat huiverig om die draai zo kort te maken.

We (de rijschool is van mijn vader) hebben ook nog een Honda Rebel. Ik heb hier één keer op gereden en ben toch weer teruggegaan naar de CB. Mijn vader zelf heeft een Harley staan (niet voor de lessen uiteraard).

PICT0004.JPG

Mijn eerste rijles :D

PICT0064.JPG

De crew.

Meer valt er op motorgebied niet te vertellen voorlopig!
 
full
goed kijken waar je heen wilt ! (maar dat zal je pa ook wel gezegt hebben) ;)
veel leuke en veilige kilometers op de motor! :]
 
Laatst bewerkt:
Pap gilt alleen maar dat ik moet kijken waar ik heen ga :+ Ik ben teveel geneigd naar de pionnetjes te kijken (waarna ik eroverheen rij, hahaha). Moeilijk eruit te krijgen hoor! Vooral omdat ik 't al jaren doe... Op het paard kijk ik nl ook continue naar de grond ipv waar ik heen ga.
 
Leuk! Paps met een rijschool :)

Over het 8tje enzo: maak je daar geen zorgen over.. als die motor maar trekkend is, dan kun je niet omvallen. Dan moet je echt over iets glads rijden wil dat gebeuren. Dat moet je in je oren knopen en dan is er niks aan de hand.

Ik vond het 8tje een van de leukste dingen omdat het gewoon elke keer goed ging!

Welkom hier en sucses!
 
Pap gilt alleen maar dat ik moet kijken waar ik heen ga :+ Ik ben teveel geneigd naar de pionnetjes te kijken (waarna ik eroverheen rij, hahaha). Moeilijk eruit te krijgen hoor! Vooral omdat ik 't al jaren doe... Op het paard kijk ik nl ook continue naar de grond ipv waar ik heen ga.

Maar je paardje botst niet zomaar tegen iets aan :) Dan moet ie je wel erg goed vertrouwen *D En je motor die gaat, waar jij kijkt.

Kijk maar: :+
joe_bar_001.jpg


De motor gaat, waar zijn berijder naar kijkt :o
 
Laatst bewerkt:
De motor gaat, waar zijn berijder naar kijkt :o

I know :+ Ik zat de eerste les (net na de uitleg over het kijken en ook die richting uit gaan) heel geïnteresseerd naar een lantaarnpaal te kijken, waar ik vervolgens bijna tegenaan reed :X

Die trekkende motor, daar zit nou net 't probleem (in combi met het kijken naar de pionnen). Ik heb het idee dat de motor stottert (dus dat ik teveel rem). En ipv gas bij te geven, laat ik mijn gas los...

Iemand geïnteresseerd in een uitleg over wat een paard doet als je niet kijkt waar je heen gaat? ;)
 
I know :+ Ik zat de eerste les (net na de uitleg over het kijken en ook die richting uit gaan) heel geïnteresseerd naar een lantaarnpaal te kijken, waar ik vervolgens bijna tegenaan reed :X

Die trekkende motor, daar zit nou net 't probleem (in combi met het kijken naar de pionnen). Ik heb het idee dat de motor stottert (dus dat ik teveel rem). En ipv gas bij te geven, laat ik mijn gas los...

Iemand geïnteresseerd in een uitleg over wat een paard doet als je niet kijkt waar je heen gaat? ;)

Rechtdoor lopen en zoveel mogelijk om obstakels heen :o


Je moet het sowieso nog veel oefenen maar je kunt het jezelf makkelijker maken door een lange aanloop te nemen.
In de aanloop zet je, je hand stevig neer aan het gas. Dus of aan het uiteinde of aan de binnenkant dat je nog een beetje het stuur beet pakt met je wijsvinger. In elk geval zodat je het gas constant houdt. En bijremmen natuurlijk tot je op het gewenst aantal toeren zit. Zorg ervoor dat je alles ruim van te voren klaar hebt, dan hoef je, je geen zorgen meer te maken of je snelheid. Dan is het alleen nog ver vooruit kijken en gaat het vanzelf.

Niet dat ik zo'n prof ben, heb net zelf mijn bijzondere verrichtingen binnen maar ik weet nog precies hoe ik het deed *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan