Dat is je dan slecht aangeleerd. Verkeer is niet maar 1 ding en zo moet je het doen. Verkeer is inzicht.ik heb geleerd om zo snel mogelijk in te voegen. dus juist niet de hele invoegstrook gebruiken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is je dan slecht aangeleerd. Verkeer is niet maar 1 ding en zo moet je het doen. Verkeer is inzicht.ik heb geleerd om zo snel mogelijk in te voegen. dus juist niet de hele invoegstrook gebruiken.
Ik begrijp je niet helemaal. Je kunt zeker met de motor al aan het begin van de strook dezelfde snelheid hebben als het verkeer op de snelweg zelf. Dan is van (te) lage snelheid geen sprake, en dat kan dan ook geen argument zijn tegen het invoegen op de 1e helft van de strook.Leo de Haas heeft daar eens aandacht aan besteed in zijn programma. Ze lieten een aantal video-opnamen zien van hoe het niet moet en vooral wat de gevolgen kunnen zijn van invoegen met (te) lage snelheid. De mijns inziens terechte aanbeveling op het eind luidde dan ook: "Gebruik de capaciteit van de invoegstrook."
Ik begrijp niet aan welke kant je anderen voorbij laat komen?Kanarie schreef:
Nadeel is dat er dan weer anderen voorbij komen die ervoor kunnen zorgen dat jij weer op de rem moet. Dan krijg je een kettingreactie, net zolang totdat er weer een groot genoeg gat is geweest om die remactie op te heffen.
Tijdens drukke tijden krijg je dus door een paar van die acties een dikke file.
Ik begrijp niet aan welke kant je anderen voorbij laat komen?
Bedoel je inhaalacties via de strook? Dat betekent dan dat die per definitie sneller rijdt dan het verkeer op de snelweg. Weinig plausibel, tenzij er verderop nog een gat is.
Maar ik zie niet hoe dat bijdraagt aan filevorming, tenzij je bedoelt dat de snelweg eigenlijk sowieso te druk is om op in te voegen. Of iemand zijn vehikel nu aan het begin of aan het eind van een strook in een te klein gat drukt, er moeten mensen op de rem.
Ik volg je niet, ben ik bang... Hoe gaat het benutten van de gehele invoegstrook zo'n probleem voorkomen?