Invoer probleem

miehoe

MF veteraan
2 okt 2004
1.488
0
Schubbenkuttenveen
Hallo,

Ik heb een paar vraagjes wat betreft het invoeren van een motor. Ik weet hoe alles qua invoer belastingen en keuringen zit maar heb een vraag over het transporteren van een motor.

weet iemand een bedrijf dat motoren vervoerd uit italië? ik wil namenlijk een motor vanuit italie over laten komen. Want ik denk niet dat ik iemand zo ver kan krijgen om met een karretje naar rome te rijden en de motor op te halen. daarom zou ik graag willen weten of het mogelijk is om bijvoorbeeld met de trein vanuit rome met de motor naar nederland te rijden. ik weet niet waar ik hier informatie over kan vinden. Zijn er anders niet toevallig vrachtbedrijven die dit via boot of vrachtwagen goedkoper doen (ja ik weet dat het enorm veel geld gaat kosten, maar de motor is zo veel goedkoper dat het haalbaar moet zijn)

dan komt probleem 2 heeft italië andere keuring die voor problemen zou kunnen zorgen?
Italië ligt binnen de EU dus denk ik dat de keuring daar niet veel zal verschillen hier, maar ik zou dit graag willen horen van mensen die ervaring mee hebben.
En weet iemand toevallig hoe de keuring in Italië heet?
 
Ik zou het toch gewoon eens proberen bij een Nederlandse Dealer. Keuren in Nederland is duur en bovendien... ALS er iets niet goed is aan je motor hang je gigantisch....

Wat voor motor wil je laten importeren dan?
 
Is er niet toevallig iemand aanwezig die vandaag niet moet werken of net ff op zijn werk net heel ff zijn intelligentie wil tonen en net toevallig mijn topic ziet en zijn kennis met mij wilt delen?? :} *D

BVD,

O-)
 
ik zou echt zoeken hier in nederland voor een zelfde soort motor! kan je op de kosten schelen en transport kosten ;)

voor transport moet je eerst daarheen en daarna ophalen, alleen je mag er niet op rijden omdat ie niet verzekerd is :P
of laten inkisten en met de schip naar nederland laten "posten"

Succes iig :)
 
prijs verschil is zodanig dat ik na bekijken van transportkosten tog goedkoper uit zou moeten zijn dan een nederlandse.
 
weet je toevallig zo'n shipment bedrijf die dat goedkoop doet (en waar je een goede verzekering kan afsluiten zodat hij heel aankomt)
 
hmm... tja... heb je nu al zoveel gespaard dan :?
Een als die motor fdaar daadwerkelijk zo goedkoop is, hoe weet jij dan dat er niets mis mee is?
 
ik heb al met die man gesproken en foto's ontvangen, ik wil nu nog alle papieren zien en dan moet ik nog even verder kijken. als dan alles rong is dan ga natuurlijk eerst langs (met de trein ofzo, lekker een weekje vakantie)en daarna als alles goed is gekeurd wil ik de motor over laten schepen. en daarom wil ik graag sites waar ik info kan vinden over transport van motoren.
 
nee valt mee ik dacht eerst ook dat dat zo was dus reageerde ik eerst voor de grap. maar het blijkt een serieuse advertentie te zijn. maar ik ga er nu nog wel vanuit dat t misschien nix is. maar toch een beetje informatie over transport inwinnen kan geen kwaad.
 
:X

Ik kan hier geen onderbouwde reactie op geven maar dit lijkt me geen juist idee. Met deze leeftijd, deze ervaring, dit budget, deze kennis...
 
Ik zou hem gewoon ophalen met een huurbusje ,kan je hem gelijk even zien voordat je geld weggooid. 8-)
 
mmmm, een rr zo goedkoop dat je de MET de BPM nog steeds goedkoper bent dan eentje in NL aanschaffen? Dat ruikt niet helemaal zuiver als je het mij vraagt.

Neem een weekje vakantie en ga kijken naar de "zuivere" koek. Misschien kun je een export verzekering afsluiten zoals dat in Duitsland mogelijk is, en daarmee naar huisrijden. Als je ermee kunt rijden(met kenteken) met die gozer regelen dat je met de kenteken naar huis rijdt, is het voordeligst denk ik, en dan het kenteken terugsturen(weetnie of je dan ook de papieren mee moet sturen, lijkt bijna logisch maar goed, tis geen nl)
 
Bezint eer ge begint!

Een Italiaan verkoopt echt zijn motor niet aan een Nederlander. En als ik het woordje "shipment' al zie in je post dan kan ik je nu al zeggen dat je dat geld beter op mijn rekening kan storten.

Ow, een weekje Rome kan ik je zeker aanraden. Maar zet aub die motor opzij. Die is er hoogstwaarschijnlijk niet.
 
Meende een tijdje geleden een topic gelezen te hebben over louche verkoopspraktijken in Italie via I-net. Ik zou maar stevig oppassen als ik jou was(en dat topic opzoeken)
 
Ik deel de meningen van hierboven. Let goed op wat je koopt. Als je eenmaal zeker bent van je zaak, kijk dan eens naar www.motortransport.nl. Ik heb geen ervaring met hen of iets dergelijks, maar ben ze een keer tegengekomen op het web. Ziet er redelijk professioneel uit. Kost wat, maar dan heb je ook wat...
 
Terug
Bovenaan Onderaan