Invoeren Duitsland

Massimiliano

MF veteraan
11 jan 2005
3.462
0
Hallo vrienden,

In mijn eeuwige tocht naar mijn eerste motor kwam ik op wat 600 racemodellen (R6, SRAD) maar die zijn volgens de search niet legaal op kenteken te krijgen. Maar wel via Duitsland. Hier heb ik dus wat vraagjes over..

Hoe wat waar?

Koop je die via ebay of zo of rijd je naar duitse dealer?
En dan? Moet je die dan daar op 25kw laten zetten? Wat zijn de kosten hier dan van?
en komen er andere kosten bij etc?

Dank u!
 
Je moet een duitse motor kopen en die op 25kw zetten, en dan invoeren hier in Nederland, Echter kun je na die tijd de motor niet weer op vol vermogen krijgen. De motor moet dan weer naar duitsland geimporteerd worden vol vermogen gemaakt worden en weer worden ingevoerd.
 
Motor importeren vanuit Duitsland, een uitleg

titel lijkt me duidelijk.

Sites waar je motoren kunt vinden:

www.mobile.de
www.motorscout24.de
en nog wel wat maar hier vindt je het grootste aanbod. Je kunt natuurlijk ook bij een motorzaak in Dld gaan kijken

Kosten van 25 kW set: geen idee wat zoiets in Dld kost.

Overige kosten: keuringskosten en BPM.

Nog vragen? roept u maar, mss kan ik helpen.
 
wil je een motor in duitsland kopen die nog niet op 25kw staat. dan kan je het in duitsland laten doen, echter moet deze nog wel ingeschreven staan in duitsland. zo gouw je de motor koopt van een derde dan zal deze hem over schrijven op jou naam, dan word hij duis eigenlijk uitgeschreven. zorg dus vooral dat hij op een duitse naam blijft staan. anders is het op 25kw zetten op kenteken niet meer mogenlijk.

het makkelijkste is hem gewoon kopen bij een dealer. en dan op 25kw laten zetten voor hij op jou naam komt. of een 2e hands 25kw motor zoeken.

www.motoscout24.de
www.mobile.de

gsxr is van af 2003 legaal op 25kw te krijgen.


ik hoop dat je er wat mee kan, Michael
 
In Duitsland kosten de 25 kw sets ongeveer 125 eurotjes en dat is stukken minder dan de 600 euro die ik in Nederland neer moest tellen....
 
wil je een motor in duitsland kopen die nog niet op 25kw staat. dan kan je het in duitsland laten doen, echter moet deze nog wel ingeschreven staan in duitsland. zo gouw je de motor koopt van een derde dan zal deze hem over schrijven op jou naam, dan word hij duis eigenlijk uitgeschreven. zorg dus vooral dat hij op een duitse naam blijft staan. anders is het op 25kw zetten op kenteken niet meer mogenlijk.

het makkelijkste is hem gewoon kopen bij een dealer. en dan op 25kw laten zetten voor hij op jou naam komt. of een 2e hands 25kw motor zoeken.

www.motoscout24.de
www.mobile.de

gsxr is van af 2003 legaal op 25kw te krijgen.

uh volgens mij kun je de fahrzeugbrief van een afgemelde duitse motor ook bij de tüv in vaassen over laten schrijven.....

ik hoop dat je er wat mee kan, Michael
 
uh niet in de quote schrijven :?

volgens mij kun je de fahrzeugbrief van een afgemelde duitse motor ook bij de tüv in vaassen over laten schrijven.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan