invoeren van een Nederlandse moto

15 mrt 2002
118
0
yup
wie kan mij helpen met de inlichtingen om een Nederlandse moto naar Belgie(ja t'is een Belg die de vraag stelt) te importeren.
Wat moet de Nederlandse eigenaar mij van papieren bezorgen??
GROETJES PETER
 
Ik neem aan dat jullie in belgië ook een instelling hebben zoals bij ons de douane. Ik zou daar eens heen bellen als ik jou was, want die kunnen je dan vast en zeker wel verder helpen. Lukt dat niet, zou ik de Nederlandse Douane eens proberen.

[edit] voor de douane in Nederland kan je onderstaand adres proberen

Kadeplein 3
4703 GB Roosendaal
Postbus 60 000
4700 KW Roosendaal

(0165) 52 41 00
(0165) 52 42 84 (fax)

[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Waarom wil je een Nederlandse motor importeren naar België :?
In België zijn de motoren toch veel goedkoper i.v.m. BPM enzo ?
 
De verkoper moet zijn motor bij de RDW aanmelden voor uitvoer. Dit moet bij een keuringsstation gebeuren. Hier levert hij zijn kentekenplaat in en zijn papieren. Een deel van de papieren krijgt hij terug samen met een uitvoerverklaring. Er mag nu niet meer met de motor gereden worden tenzij je een uitvoerkenteken aanvraagt. Dit kan daar ter plaatse en is 14 dagen geldig.

Verder moeten de verkoper en koper een contract opstellen en beide ondertekenen waarin staat dat de motor (met kentekengegevens en framenummer en zo) verkocht is door... aan... voor "bedrag".
Hier wil de Belgische douane wel eens om vragen.

Jij krijgt tenslotte de motor en alle papieren.

Tip: neem plakband of zo mee want in het uitvoerkenteken zitten geen gaten (plaatje plastic met een sticker) en maak een setje kopieen van de papieren voor de verkoper. Er wil nog wel eens iets misgaan bij de administratie van de RDW. Zo was ineens mijn andere motor, die gewoon in mijn schuur stond, ook uitgevoerd.

succes
Tom
 
Ik heb hier ergens in een topic een gans verhaal gepost.. misschien dat iemand dat kan opzoeken?


Is in België redelijk simpel mits het een model is dat ook in België gehomologeert is en waarvan je het gelijkvormigheidsattest hebt.

Ik zou zeggen, sprint nekeer naar de winkel, haal motoren & toerisme van deze maand.. daar staat't in uitgelegt.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de informatie
Dit is een prachtig forum
groetjes uit Belgie
Peter :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan