Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zit met eenzelfde probleem
motor gekocht in nederland , bij de rdw laten uitschrijven en bij de belgische douane laten invoeren met dokument 705 .
.
hierbij de tekst van de mail van Suzuki Belgie
uurt.
Sorry man dan had je niet alle nodige papieren en informatie.
En lees zeker STAP 3 onderaan.
geldt als "certificaat van overeenstemming" in België.
Invoer binnen EU - zonder COC - GOCA
Duidelijk genoeg?
OK dan heb ik geluk gehad want ik heb in mei dit jaar (dus 2012) nog zo een validatie attest gekregen.Deze procedure ken ik maar dit is de procedure die nog gangbaar was in 2011 .
sinds januari 2012 zijn blijkbaar de regels veranderd en dient er een fysieke keuring te gebeuren .
heb je geen europees gelijkvormigheidsattest ben je zowiso de pineut .
een goede kennis van me voerd al jaren moto's in en kent echt wel alle achterpoortjes maar ook hij kan er nu niet meer onderuit .
meestal hebben moto's van na 2004 wel de juiste documenten maar alles daarvoor niet .
ik ben op dit moment aan het wachten op mijn papieren van een motor die ik in nederlands heb gekocht, uit laten voeren daar, en hier in Belgie ingevoerd.
dit heb ik al meerdere malen gedaan, en is altijd zonder keuring gegaan.
wat je inderdaad wel moet hebben is een papier waar het vermogen opstaat.
een print van de rdw site waar alles opstaat is daarvoor al voldoende.
Bij deze motor die ik nu gekocht heb stond het vermogen niet op..... probleem.....
maar als je een beetje creatief bent kun je dit wel zelf toevoegen.(probleem opgelost)
als het in 2012 is veranderd zal ik het wel horen, en hier posten.
als ik het validatieattest zoals dat heet binnen heb zal ik het hier ook laten weten.
dat validatie attest is een bewijs dat je motor voldoet aan de belgische normen.
het is dus eigenlijk niet die motor die gekeurd moet worden, maar die papieren die erbij zitten.
wie nog meer info wil moet maar even via pb reageren
groeten frank
Hallo Frank,ik was nog even aan het kijken, maar de tweede motor die ik heb ingevoerd is pas in maart 2012 gehomologeerd, dus ik denk dat het dit keer ook geen enkel probleem is.
Wat je zeker moet hebben, voordat je de motor laat uitschrijven in Nederland, is dat printje van de RDW site, waar alle gegevens opstaan, en zeker het aantal kw.
de nieuwe eigenaar moet eerst de papieren laten homologeren, dan dan pas naar het div gaan, anders krijg je dat wat het forumlid met de suzuki aan de hand heeft (keuring en die flauwekul).
dus zodra ik mijn papieren in orde heb, kan ik je precies vertellen wat en waar.
nu ben ik dus nog ook even aan het afwachten.
ik denk dat die rara verhalen over invoeren in Belgie alleen maar zijn ontstaan, om andere mensen hun zakken te latten vullen.
tip aan de suzuki man.. wacht even af en probeer het op de juiste manier hoef je ook geen nieuwe spiegels te kopen.
ps. het homologeren van de papaieren kost 67 €, vooruit te betalen.
gr... Frank
ik was nog even aan het kijken, maar de tweede motor die ik heb ingevoerd is pas in maart 2012 gehomologeerd, dus ik denk dat het dit keer ook geen enkel probleem is.
Wat je zeker moet hebben, voordat je de motor laat uitschrijven in Nederland, is dat printje van de RDW site, waar alle gegevens opstaan, en zeker het aantal kw.
de nieuwe eigenaar moet eerst de papieren laten homologeren, dan dan pas naar het div gaan, anders krijg je dat wat het forumlid met de suzuki aan de hand heeft (keuring en die flauwekul).
dus zodra ik mijn papieren in orde heb, kan ik je precies vertellen wat en waar.
nu ben ik dus nog ook even aan het afwachten.
ik denk dat die rara verhalen over invoeren in Belgie alleen maar zijn ontstaan, om andere mensen hun zakken te latten vullen.
tip aan de suzuki man.. wacht even af en probeer het op de juiste manier hoef je ook geen nieuwe spiegels te kopen.
ps. het homologeren van de papaieren kost 67 €, vooruit te betalen.
gr... Frank
printje heb ik gemaakt! bedankt voor de tip. Dat homologeren doe je dat bij de div of de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer?
als er het toch doorkomt dat we binnenkort met onze motor naar de jaarlijkse apk keuring moeten
en je hebt niet dit nieuw typeplaatje met bijhorende gelijkvormigheidsattest ben je gejost want dan kun je alsnog je motor eerst bij de inporteur laten keuren .
[afbeelding]
dus je wilt zeggen, dat onze motors regelementair zijn ingevoerd, en alle papieren via de overheid zijn gegaan, dat we op de motorkeuring die eraan komt niet in orde zijn....
dat lijkt me sterk.
ik was nog even aan het kijken, maar de tweede motor die ik heb ingevoerd is pas in maart 2012 gehomologeerd, dus ik denk dat het dit keer ook geen enkel probleem is.
Wat je zeker moet hebben, voordat je de motor laat uitschrijven in Nederland, is dat printje van de RDW site, waar alle gegevens opstaan, en zeker het aantal kw.
de nieuwe eigenaar moet eerst de papieren laten homologeren, dan dan pas naar het div gaan, anders krijg je dat wat het forumlid met de suzuki aan de hand heeft (keuring en die flauwekul).
dus zodra ik mijn papieren in orde heb, kan ik je precies vertellen wat en waar.
nu ben ik dus nog ook even aan het afwachten.
ik denk dat die rare verhalen over invoeren in Belgie alleen maar zijn ontstaan, om andere mensen hun zakken te latten vullen.
tip aan de suzuki man.. wacht even af en probeer het op de juiste manier hoef je ook geen nieuwe spiegels te kopen.
ps. het homologeren van de papieren kost 67 €, vooruit te betalen.
gr... Frank
En Frank,
Al wat meer nieuws over uw nieuwe papieren?
Want ik en vele anderen zijn benieuwd hoe dit is afgelopen
Groetjes
Tony