invoeren van nederland naar belgië

Wel Frank ik was daar 100% zeker van dat je deze niet moet laten keuren bij een officiële invoerder want ik had dit jaar in mei ook nog een validatieattest gekregen.
Op voorwaarde zoals ik en U reeds vermeld hadden in het vorige topic dat je alle buitenlandse papieren en de nodige informatie had.
En bij Lexleen zal er wel iets niet bij geweest zijn anders moest hij dit ook niet doen of hij heeft de verkeerde procedure gevolgd.

Enkel voor invoeren motorfiets naar België:
- Alle voertuigen die ingeschreven zijn in een van de landen van de Europese Unie komen in aanmerking voor een Validatieattest en hoeven niet gekeurd te worden bij een officiële invoerder

- Alle voertuigen die ingeschreven zijn in een van de landen van de Europese Unie maar waarvan een document ontbreekt moet gekeurd worden bij een officiële invoerder, en het voertuig moet aan de normen voldoen van het land waar het ingeschreven word.

- Alle voertuigen die wel of niet ingeschreven zijn in een land van de buiten de Europese Unie moet gekeurd worden bij een officiële invoerder, en het voertuig moet aan de normen voldoen van het land waar het ingeschreven word.

________________________________________

{Geplaatst op dinsdag 14 augustus 2012 22:53}

via mijn verzekeringsagent weet ik nu ook dat als je niet via deze weg bent geweest binnenkort niet meer in orde bent met de belgische wetgeving

dit is dus onzin, als het validatieattest niet officieel is dan kan men ook geen Belgische nummerplaat krijgen.

________________________________________
 
Laatst bewerkt:
________________________________________

~{Geplaatst op dinsdag 14 augustus 2012 22:53}

via mijn verzekeringsagent weet ik nu ook dat als je niet via deze weg bent geweest binnenkort niet meer in orde bent met de belgische wetgeving
~

dit is dus onzin, als het validatieattest niet officieel is dan kan men ook geen Belgische nummerplaat krijgen.

________________________________________~[/quote]
ja hoor dat had ik ook al gedacht. maarja ieder zijn mening.
Helaas dat het voor iemand ander meer kosten met zich mee heeft gebracht.

groeten Frank
 
Zou iemand eens mooi op een rijtje kunnen zetten wat je nu allemaal hoeft te doen om een motorfiets in te voeren in België? Klopt dit of ontbreken er dingen?

1. Verkoopscontract opstellen

2. Verkoper gaat naar RDW om uitvoerbewijzen te bemachtigen (zijn dit de kentekenbewijzen deel I en II die je nodig hebt)?

3. Dan naar de douane om een document 705 te bekomen.

4. Gelijkvormigheidsattest laten vallideren bij de FOD. Kan dit enkel met de kentekenbewijzen of heb je een 'bewijs van overeenstemming' = gelijkvormigeheidsattest = COC? nodig?

5. met roze formulier naar verzekering om motorplaat aan te vragen?

Zijn er dingen die ik vergeet, die niet kloppen?
Het gaat trouwens over een honda cb 400 four uit 1979.
 
Zou iemand eens mooi op een rijtje kunnen zetten wat je nu allemaal hoeft te doen om een motorfiets in te voeren in België? Klopt dit of ontbreken er dingen?

1. Verkoopscontract opstellen

2. Verkoper gaat naar RDW om uitvoerbewijzen te bemachtigen (zijn dit de kentekenbewijzen deel I en II die je nodig hebt)?

3. Dan naar de douane om een document 705 te bekomen.

4. Gelijkvormigheidsattest laten vallideren bij de FOD. Kan dit enkel met de kentekenbewijzen of heb je een 'bewijs van overeenstemming' = gelijkvormigeheidsattest = COC? nodig?

5. met roze formulier naar verzekering om motorplaat aan te vragen?

Zijn er dingen die ik vergeet, die niet kloppen?
Het gaat trouwens over een honda cb 400 four uit 1979.

Beste in dit topic vind U alles terug, voor meer info link hieronder.
succes.
Invoer binnen EU - zonder COC - GOCA
 
@frank
Kan jij mij vertellen waar de kw moet staan op de documenten die je moet opsturen?
Op de site van RDW vind ik het printje niet.
Help aub.
 
Hoi ,van mijn zijde ook een dringende vraag

Is er nog een ander kantoor dan de RDW waar je naar toe kan gaan als je de motor aan een Belg verkoopt (ik dus) .
+Ik wil er namelijk eentje kopen maar de eigenaar ziet het omwille van de afstand niet zitten om zover te rijden tot bij de RDW dus vraag ik mij af of we dat toch nog ergens anders kunnen laten doen schrappen en uitvoerdocumenten verkrijgen
graag een antwoord
 
Volgens mij alleen bij het RDW, op de site staat duidelijk het hoe en wat .
 
Papierwinkel voor uitvoer naar België kan ook gewoon geregeld worden bij een GWK.
Onlangs zelf een motor verkocht aan een Belg en bij GWK Den Bosch (bij het station) alles geregeld.
Als je even belt naar een GWK leggen ze precies uit wat mee te nemen.
 
Papierwinkel voor uitvoer naar België kan ook gewoon geregeld worden bij een GWK.
Onlangs zelf een motor verkocht aan een Belg en bij GWK Den Bosch (bij het station) alles geregeld.
Als je even belt naar een GWK leggen ze precies uit wat mee te nemen.


Je hebt gelijk :Y bedankt voor de info, scheelt een stukje rijde
 
Thx bedankt voor de hulp

Helaas voor mij wil de verkoper ineens niet meer verkopen aan me ,en dit snap ik nu echt niet . Ik was bereid om die kosten ook te betalen en wou de prijs geven die hij zelf aan me voorgesteld heeft .
Het ging om een Honda CB 750 uit 1984 zeer goed in orde en voor een budget wat ik kon betalen (low budget)
Denk dit weekend nog 1 keer te reageren en als dan niet doorgaat heb ik weeral eens pech
 
Papierwinkel voor uitvoer naar België kan ook gewoon geregeld worden bij een GWK.
Onlangs zelf een motor verkocht aan een Belg en bij GWK Den Bosch (bij het station) alles geregeld.
Als je even belt naar een GWK leggen ze precies uit wat mee te nemen.

Moet dan de verkoper (NL'er) en koper (Belg) samen naar zo'n GWK met de papieren en de kentekenplaat om daar alle documenten voor uitvoer te verkrijgen? Of hoe werk zoiets?
 
Terug
Bovenaan Onderaan