invoeren van nederland naar belgië

wb

Rookie
19 jul 2004
13
0
hallo, ben nieuw op dit forum al volg ik alles al wel een tijdje ... ben een student met een beperkt budget en ga me nu wagen aan een brikje .. na een paar maanden zoeken eindelijk gevonden wat ik zocht, een mooie suzuki in nederland .. maar nu beginnen de problemen, omdat ik in antwerpen (belgië) woon .. wij moeten hier dus een gelijkvormigheidsattest hebben om er mee te mogen rijden .. in nederland bestaat dit niet.. normaal zou het mogelijk zijn om dat gewoon aan te vragen bij een dealer, maar nu blijkt dat ik de motor weer eerst moet laten keuren, vooraleer ik dat gelijkvormigheidsattest kan krijgen .. ( wat nog eens 150 euro extra zou kosten waarbij de motor toch niet meer zo'n koopje wordt ..)

heeft iemand hier soms al ervaring mee gehad, en klopt het dat ik de motor MOET laten keuren omp een gelijkvormigheidsattest te bekomen ?..

alvast bedankt
wout
 
goed dan, van nederland naar belgië invoeren :+

maar niemand die er ervaring mee heeft ?
 
Valideren Nls gelijkvormigheidsattest in Belgie.

Wij hebben er al 3 ingevoerd :9 uit Nederland, het is de Nederlandse eigenaar die zich met zijn papieren en nrplaat moet aanmelden bij de RDW, en een uitvoeringsattest moet vragen, en met die papieren en het NL inschrijvingsbewijs ga je langs bij de douane, zelf gaan, anders moet je toch eerst een volmacht hebben, en de motor moet niet gekeurd worden, maar de papieren (zie topic), kostprijs is een 50€, dus zeker de moeite, succes.
 
Ha, het invoeren van een Nederlandse motor naar Belgie is totaal geen probleem, mits je een gelijkvormigheidsattest hebt. In Nederland heet dit een bewijs van overeenstemming, ofwel dat je motor bestaat en dat hij volgens de fabrieksnormen is. In Nederland wordt zo'n bewijs niet verstrekt, maar het is er wel. Gewoon naar een importeur bellen via een dealer en het wordt kosteloos opgestuurd. Ik woon In Hoogstraten, Belgie en vanwege mijn werk, tweewielermonteur in Holland, verkoop ik ook wel eens in Belgie een motor of scooter. Voor het gelijkvormigheidsattest even de vertegenwoordiger bellen en zo'n papiertje wordt zomaar verstrekt. De motor moet inderdaad door zijn oude eigenaar uitgevoerd worden bij het rdw, voor mij is de dichtstbijzijnde Rijen, de plaat wordt vernietigd en hij kan de grens over. Dan moet je een administratieve keuring laten uitvoeren, kost 9 euro, 3 dagen erna ligt de plaat in de bus en gassen maar. Succes *D
 
dus peetje wat je bedoelt is dat ik geen gelijkvormigheidsattest moet vragen bij suzuki, maar dat ik het nederlandse kentekenbewijs + geld + zegel moet opsturen naar brussel en dat ik dan een gelijkvormigheidsattest krijg van hun ? juist ? en op de douane, moet je dan ook bewijs hebben voor een aanvraag van verzekering (ergens gelezen ..)

alvast bedankt voor jullie hulp !!

:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
Gewoon naar een importeur bellen via een dealer en het wordt kosteloos opgestuurd.

nou vandaag dus gaan horen bij de officiele verdeler (suzuki 2 wheels in kontich) die me doorstuurde naar een gewone suzuki zaak .. daar zeiden ze me dat ik alleen een gelijkvormigheidsattest kon krijgen nadat ik de motor had laten keuren (is van '74), wat me zo'n 150 euro zou kosten ... kan het zijn dat deze informatie dus volledig fout was ?

nogmaals bedankt voor jullie hulp

:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
[hey ... ik ben nieuw op deze forum en ik wil graag weten hoeveel het mij gaat kosten om een 50cc scooter in te voeren van nederland naar belgië
graag een e-mail stuuren naar keube_meerten@live.nl
 
nou vandaag dus gaan horen bij de officiele verdeler (suzuki 2 wheels in kontich) die me doorstuurde naar een gewone suzuki zaak .. daar zeiden ze me dat ik alleen een gelijkvormigheidsattest kon krijgen nadat ik de motor had laten keuren (is van '74), wat me zo'n 150 euro zou kosten ... kan het zijn dat deze informatie dus volledig fout was ?

nogmaals bedankt voor jullie hulp

:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}

de motor moet niet gekeurd worden , heb er ook al enkele ingevoerd vanuit Nederland .
zoals hierboven vermeld , moet je bij de motor de kentekenbewijzen I , II en III hebben , de verkoper gaat het best naar de RDW ( Nederland ) en vraagt een papier van uitvoer , kost hem 11 euro, daarna ga je naar een douane bureau in je buurt en daar betaal je 3 cent voor de motor over te schrijven en voor het rose papier om je plaat aan te vragen ,
van alle papieren maar je kopy's ( aankoopbewijs , deel I , deel II en het uitvoerbewijs )en dat stuur je door naar de DIV in brussel en betaal je de som van 49 euro .
Het gelijkvormigheidsattest komt met je grijze kaart van de DIV in de vorm van een A4 blad .
 
de motor moet niet gekeurd worden , heb er ook al enkele ingevoerd vanuit Nederland .
zoals hierboven vermeld , moet je bij de motor de kentekenbewijzen I , II en III hebben , de verkoper gaat het best naar de RDW ( Nederland ) en vraagt een papier van uitvoer , kost hem 11 euro, daarna ga je naar een douane bureau in je buurt en daar betaal je 3 cent voor de motor over te schrijven en voor het rose papier om je plaat aan te vragen ,
van alle papieren maar je kopy's ( aankoopbewijs , deel I , deel II en het uitvoerbewijs )en dat stuur je door naar de DIV in brussel en betaal je de som van 49 euro .
Het gelijkvormigheidsattest komt met je grijze kaart van de DIV in de vorm van een A4
blad .


dit is juist wat hierboven word vermeld
 
maar ik zou nu het tegenovergestelde willen weten.
ik kan mijn motorfiets verkopen aan een nederlander, maar hij wil eerst samen met mij naar de keuring gaan.
de motor staat niet meer origineel. maar de koper kan een originele uitlaat gebruiken en spiegels.
nu is de achterband in een niet zo'n goede staat. is dat een probleem.
en naar wat word er zo allemaal gekeken

mvg mario
 
maar ik zou nu het tegenovergestelde willen weten.
ik kan mijn motorfiets verkopen aan een nederlander, maar hij wil eerst samen met mij naar de keuring gaan.
de motor staat niet meer origineel. maar de koper kan een originele uitlaat gebruiken en spiegels.
nu is de achterband in een niet zo'n goede staat. is dat een probleem.
en naar wat word er zo allemaal gekeken

mvg mario

doe 200 euro van de prijs en dat hij zijn plan trekt _O- _O-
 
de motor moet niet gekeurd worden , heb er ook al enkele ingevoerd vanuit Nederland .
zoals hierboven vermeld , moet je bij de motor de kentekenbewijzen I , II en III hebben , de verkoper gaat het best naar de RDW ( Nederland ) en vraagt een papier van uitvoer , kost hem 11 euro, daarna ga je naar een douane bureau in je buurt en daar betaal je 3 cent voor de motor over te schrijven en voor het rose papier om je plaat aan te vragen ,
van alle papieren maar je kopy's ( aankoopbewijs , deel I , deel II en het uitvoerbewijs )en dat stuur je door naar de DIV in brussel en betaal je de som van 49 euro .
Het gelijkvormigheidsattest komt met je grijze kaart van de DIV in de vorm van een A4 blad .

Bert, Ik heb pas een zijspan ( r1100gs+EML 1995) gekocht in Nederland, naar RDW, duane en dan rozeformulier (met alle papieren) opgestuurd naar brussel.
Nu krijg ik bericht terug dat ze het gelijkvormigheidsattest nodig hebben, maar dat is er net niet bij. Naar een Belgische BMW dealer bellen ?

Frank
 
Naar bmw bornem bellen en afspraak maken voor keuring,kost u 100 euro en
een half uurtje wachten,daar krijg je dan uw gelijkvormingsattest

grt eddy
 
Bert, Ik heb pas een zijspan ( r1100gs+EML 1995) gekocht in Nederland, naar RDW, duane en dan rozeformulier (met alle papieren) opgestuurd naar brussel.
Nu krijg ik bericht terug dat ze het gelijkvormigheidsattest nodig hebben, maar dat is er net niet bij. Naar een Belgische BMW dealer bellen ?

Frank

dit heb ik van de site van de rdw.


Als u een voertuig invoert in een ander land, of het nu
een land binnen de Europese Unie of daarbuiten is, dan krijgt u te
maken met de invoer- en registratieprocedures van het betreffende
land. U zult een aantal zaken moeten regelen, voordat u er met uw
voertuig op de weg mag komen. Die procedures kunnen van land
tot land verschillen.
Voor informatie over de juiste procedures in het land
van bestemming kunt u terecht bij de autoriteiten van dat land.
Let op!
Sommige landen vragen bij invoer om een
homologatiedocument. Hierop staan de technische gegevens van
het voertuig. De Europese Commissie heeft echter bepaald dat
EU-landen verplicht zijn de registratie van een voertuig over te
nemen, als deze afkomstig is uit een ander land van de EU.
Dit betekent dat een homologatieverklaring niet langer nodig is
om een voertuig in een ander EU-land op kenteken te zetten.
De RDW geeft deze verklaringen daarom niet langer af.


zie link


404 | RDW


mvg mario
 
Hallo, ik vroeg me af hoe je een motor inschrijft en invoert uit Nederland naar België. De motor is van 1959 een 98cc, maar heeft geen papieren en dus ook geen kenteken. Enkel een Koopbewijs.

Wat moet ik doen om die motor in te schrijven? Dit zou mijn eerste motor zijn en ik heb geen ervaring hiermee.

Alvast bedankt,
Michiel
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik vroeg me af hoe je een motor inschrijft en invoert uit Nederland naar België. De motor is van 1959 een 98cc, maar heeft geen papieren en dus ook geen kenteken. Enkel een Koopbewijs.

Wat moet ik doen om die motor in te schrijven? Dit zou mijn eerste motor zijn en ik heb geen ervaring hiermee.

Alvast bedankt,
Michiel


Misschien heb je hier iets aan:
maar over lees je

VOERTUIGEN ZONDER DOCUMENTEN:
LAAT ZE STAAN​


Welkom - BFOV

Paperassen Old-timer

Succes
 
Ik vreesde al dat ik die reactie ging krijgen. Ik vond een morini die ik bijzonder knap vond... maar die heeft natuurlijk geen papieren.

Ik heb al praktisch alle 2de hands sites afgeschuimd in de hoop om nog zoeen tegen te komen.

Het is dus een verloren zaak die ingeschreven te krijgen?
 
hey,
ik heb al een paar moto's van nederland ingevoerd naar belgië en als je alle documenten hebt gaat dat tamelijk makkelijk en snel, als ook maar 1 document ontbreekt zou ik er niet aan beginnen want tis miserie en wat heb je aan een mooie morini die je niet ingeschreven krijgt...

wat heb je nodig:
-de 3 nederlandse kentekenbewijzen
-een uitvoerdocument van de RDW, dit moet de verkoper vragen als hij de moto uitschrijft bij de RDW (de nederlandse tegenhanger van onze DIV)
-indien er geen kw of pk's vermeld staan op de kentekenbewijzen moet je aan de nederlandse invoerder van je motor een bewijsje vragen waarin hij verklaart hoeveel kw/pk je motor heeft
(kan een probleem zijn bij een oldtimer waarvan er al jaren geen invoerder meer is)
-een verkoopsovereenkomst met daarin de gegevens van koper/verkoper, de prijs, datum van verkoop en het framenummer

als je 1 van deze dingen ontbreekt gaan ze je bij de homologatie van je moto hier in belgië gewoon alles terugsturen
 
ik heb zelf een cb750 die ik wil invoeren nu heb ik kentekenbewijs deel 1 deel 1b en deel 3 hij staat nu op naam van een vriend die in nederland woont en hebben het kenteken vorig jaar gewoon geschorst nu wil ik hem invoeren hoe kom ik aan deel 2?
 
Is er niet meer gewoon naar de rdw ermee en het kenteken uit laten schrijven en met de daarna verkregen papier plus het ongeldig gemaakte oude kenteken kan je hem direct invoeren en een kenteken verkrijgen .
Anders even informeren bij het rdw voor uitvoeren van een motor en bij jou in belgie wat er bij moet zitten voor het invoeren kan nooit moeilijk zijn daar er al een kenteken op zit uit Europa
 
@ tony deel 2 is het tenaamstellingsbewijs , deel 1b is dat ook.

Wikepedia:
Het overschrijvingsbewijs moet apart worden bewaard en wordt alleen gebruikt om het voertuig te verkopen.

Sinds 1 juni 2004 worden nieuwe tweedelige kentekenbewijzen uitgegeven, een aanpassing die door Europese regels vereist is. Hiervoor bestonden kentekenbewijzen nog uit drie delen. Het eerste deel bestaat uit het voertuigbewijs (deel 1A, vroeger deel I) en het tenaamstellingsbewijs (deel 1B, vroeger deel II). Het tweede deel (vroeger (kopie) deel III) is het overschrijvingsbewijs. De gegevens uit het voertuigbewijs kunnen door iedereen worden opgevraagd bij het kentekenregister van de RDW. Bij gebruik van het motorrijtuig is de bestuurder verplicht het voertuigbewijs (1A) en tenaamstellingsbewijs (1B) bij zich te hebben. Het is aan te raden het overschrijvingsbewijs (2) op een veilige plek op te bergen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan