Invoeren vanuit belgië <-> Nederland?

Do.

MF veteraan
1 sep 2003
2.145
2
Sweetlake
Beste allemaal,

Ik heb wel kunnen vinden hoe de invoer van een motor gaat vanuit Duidsland maar weet iemand toevallig of dit anders is, of hetzelfde, vanuit België? Wat zijn ongeveer de kosten hiervan?
 
Beste allemaal,

Ik heb wel kunnen vinden hoe de invoer van een motor gaat vanuit Duidsland maar weet iemand toevallig of dit anders is, of hetzelfde, vanuit België? Wat zijn ongeveer de kosten hiervan?

ik heb m'n motor uit België gehaald.....verhaal is nagenoeg hetzelfde wanneer je em uit Duitsland haalt.
Er zijn wel wat dingen anders....bv....Vanuit DL heb je het zogenaamde Fahrzeugbrieffe nodig....dat heb je in belgië weer niet....dan heb je een gelijkvormigheidsattest nodig. Dit is het zogenaamde CVO, Certivicaat van Overeenstemming.
Dit is verplicht wanneer je motor van bouwjaar 1998 of later is.
Verder kun je bij de RDW zo alle gegevens downloaden om je BPM uit te rekenen.
Wanneer je dit gedaan hebt....dan moet je kijken of de motor volstaat aan de nederlandse wetgeving.
Dat kun je hier op het forum ook nalezen waaraan je motor moet voldoen.

Mocht je nog vragen hebben.....stuur maar een mailtje (zie profiel)

mzzzzzl
 
Op donderdag 08 januari 2004 22:55 schreef Ptèr het volgende:ik heb m'n motor uit België gehaald.....verhaal is nagenoeg hetzelfde wanneer je em uit Duitsland haalt.
Er zijn wel wat dingen anders....bv
Oké das alvast een stuk meer duidelijkheid. Voor die BPM berekening heb je geloof ik de nieuw waarde nodig he?
 
Terug
Bovenaan Onderaan