invoeren vanuit belgie

je kunt een eendags-kenteken aanvragen bij de rdw voor de dag dat je gaat keuren en hem die dag op frame nummer aanmelden bij je verzekering..kun je die dag gewoon ermee naar de rdw en naar huis rijden.
verder checken ze alleen de frame/blok nummers of de motor niet gestolen is of mee is geknoeid. thats it..heeeel simpel zolang je de goede papieren maar bij je hebt van de vorige eigenaar.
 
Kun je hem naar huis ríjden, een belgische import? Kun je een tijdelijk RDW kenteken daarvoor krijgen?
En een verzekering? Of kan dat alleen met nl kenteken?
Kijken ze bij de RDW keuring ook naar de technische staat trouwens? 1 vork keerring lekt nml wat..

ik heb al op je post gereageerd in het OST topic... ;)
 
Ik heb zekf twee keer een motor gekocht in Belgie.
De eerste kocht ik in 2007, daarmee naar het RDW gereeden (eendagskenteken aanvragen ??)
Die motor hebben ze toen helemaal nagekeken.
Toen ik in 2010 een motor kocht (niet meer origineel) heb ik een paar dagen lopen klooien om de motor RDW-proof te maken.
Wat blijkt? in 2009 waren de regels veranderd en hoef je alleen maar de motor te laten ZIEN.
Als je alle benodigde papieren hebt en je komt daar met je motor naar binnen lopen, controleren ze of het chassisnummer klopt en that's it !!
Maar zorg er wel voor dat je zelf alvast iets voorbereid qua papierwerk.
BPM berekenen kan via RDW site, papieren uitprinten en invullen is het werk niet zo.
 
Ik heb zekf twee keer een motor gekocht in Belgie.
De eerste kocht ik in 2007, daarmee naar het RDW gereeden (eendagskenteken aanvragen ??)
Die motor hebben ze toen helemaal nagekeken.
Toen ik in 2010 een motor kocht (niet meer origineel) heb ik een paar dagen lopen klooien om de motor RDW-proof te maken.
Wat blijkt? in 2009 waren de regels veranderd en hoef je alleen maar de motor te laten ZIEN.
Als je alle benodigde papieren hebt en je komt daar met je motor naar binnen lopen, controleren ze of het chassisnummer klopt en that's it !!
Maar zorg er wel voor dat je zelf alvast iets voorbereid qua papierwerk.
BPM berekenen kan via RDW site, papieren uitprinten en invullen is het werk niet zo.

.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan