invoeren vanuit belgie

Hoi,

Weet iemand hoe een cvo er uit ziet?
Ik heb namelijk ook een moter gekocht in Duitsland en op internet stond dat het een duitse moter is.
Na het ontvangen van de moter en de papieren kwam ik er achter dat het geen duitse maar een americaanse moter is.
Nu wil ik de verkoper van de moter uitleggen wat een cvo is maar ik weet het zelf niet precies, kan iemand mij dat uitleggen??
Die moter is namelijk verkocht en moet over 2 weken gekeurd zijn anders gaat de deal niet door!!!! :( :(

Groetjes Mobs
 
Is de motor wel voorzien van Duitse papieren?
Anders word het heel moeilijk om de motor naar hier te importeren! (omdat er dan geen eu typegoedkeuring opzit)
CVO is tegenwoordig niet meer nodig.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Weet iemand hoe een cvo er uit ziet?
Ik heb namelijk ook een moter gekocht in Duitsland en op internet stond dat het een duitse moter is.
Na het ontvangen van de moter en de papieren kwam ik er achter dat het geen duitse maar een americaanse moter is.
Nu wil ik de verkoper van de moter uitleggen wat een cvo is maar ik weet het zelf niet precies, kan iemand mij dat uitleggen??
Die moter is namelijk verkocht en moet over 2 weken gekeurd zijn anders gaat de deal niet door!!!! :( :(

Groetjes Mobs

Heb je de motor naar je toe laten sturen dan? Niet zo wijs... Maar ook een Amerikaanse motor moet hier te keuren zijn mits hij aan de NL goedkeuringen voldoet en de juiste papieren heeft neem ik aan...
 
En nog even een berichtje voor mezelf...

In verband met dit topic (Project Fireblade!) zit ik dus te denken om de motor weer in orde te maken en de hele rataplan erbij te doen.
Even voor de goede orde:

1. Motor in (zo goed als) originele staat brengen, moet in ieder geval voldoen aan de voertuig eisen.
2. Zorgen voor het "gelijkvormigheidsattest" en kentekenbewijs.
3. Bij RDW laten keuren en BPM betalen. (Word er hier gelet op het motorblok nummer??? Ik hang er namelijk het blok in van mijn racer)
4. Kenteken aanvragen.
5. Rijden.

Antwoorden mag ook in mijn topic...
 
Ja dit keer zijn we het frame niet gaan halen. Het is echter al opgelost, we hebben iemand in DL gevonden die de moter voor ons gaat keuren, we brengen de moter maandag en dan word alles geregeld. Daarna kunnen we naar het RDW en dan kan die verkocht worden. :)
 
Ja dit keer zijn we het frame niet gaan halen. Het is echter al opgelost, we hebben iemand in DL gevonden die de moter voor ons gaat keuren, we brengen de moter maandag en dan word alles geregeld. Daarna kunnen we naar het RDW en dan kan die verkocht worden. :)

Mooi, nu moet ik nog antwoord zien te krijgen... eens zien hoe snel het RDW is.
 
En nog even een berichtje voor mezelf...

In verband met dit topic (Project Fireblade!) zit ik dus te denken om de motor weer in orde te maken en de hele rataplan erbij te doen.
Even voor de goede orde:

1. Motor in (zo goed als) originele staat brengen, moet in ieder geval voldoen aan de voertuig eisen.
2. Zorgen voor het "gelijkvormigheidsattest" en kentekenbewijs.
3. Bij RDW laten keuren en BPM betalen. (Word er hier gelet op het motorblok nummer??? Ik hang er namelijk het blok in van mijn racer)
4. Kenteken aanvragen.
5. Rijden.

Antwoorden mag ook in mijn topic...


Ze gaan wel kijken naar het nummer van je blok!

Hebben ze bij mijn Z1000 ook gedaan, dat was niet zo lastig, maar bij de ZXR van AJS hier op het forum wilden ze ook het bloknummer weten.... Konden we alleen niet vinden omdat het helemaal achter de kappen zat (zal bij een blade ook zo zijn)
Volgens mij had de keurmeester geen zin om alles eraf te schroeven en is verder gegaan.

Motor is wel goed gekeurd. Er bestaat dus de kans dat ze er wel goed naar gaan kijken...
 
Okee, dat antwoord heb ik al van meerdere gekregen. Maar dan meer om te kijken of het bloknummer niet als gejat gemeld staat.


Volgende probleem:

De Belgische eigenaar heeft een soort bus op het frame gelast om een stuurdemper op te monteren. Is lassen aan het frame een probleem?
 
Halloa!

Wat moet ik bij de aankoop van een motor uit Belgie van de verkopende partij vragen om de moter goed in Nederland op kenteken te krijgen?

Mvg Arno
 
Maar hoe met ik de motor van een particuliere belg op mijn naam schrijven?

En wat is een gelijkvormigheidsattest? Hoe kom ik daar aan?
 
Dank u, dank u!

Ben weer wat wijzer geworden. Hoe wordt het kenteken overgeschreven in Belgie? Via postkantoor net als in NL? Doen ze niet moeilijk omdat ik un ollander ben?
 
Aha die gaat mee natuurlijk!

Dus we kunnen bij postkantoor het kentekenbewijs overschrijven? Maakt dat niet uit als ik Nederlander ben?
 
Ik bedoelde dat die (de kentekenplaat) meegaat naar zijn volgende motor...

Maaruh, stikke bedankt in elk geval.

Als ik het goed begrijp hoeft er ook niks overgeschreven te worden dan? Geen kentekenbewijs op mijn naam zetten dus? In NL wel namelijk.

Hij heeft een gelijkvormigheidsattest en het kenteken krijg ik mee.
 
Ik heb zelf 4 weken geleden een motor vanuit Belgie geimporteerd.
Die gelijkvormigheidsattest moet je wel echt erbij hebben volgens mij...dat is namelijk een soort op naamstelling.
Ik kreeg van de verkoper het attest en het kentekenbewijs mee. Hiermee ben ik naar het RDW gegaan en de motor laten keuren. 10 minuutjes later en 98 Eu. armer was het klaar. Moet nu alleen nog de BPM betalen, helaas kan dit sinds 17 December alleen op afspraak... :? Hou hier dus rekening mee als je naar het RDW gaat dan kan je namelijk in één keer alles afhandelen. ;)
 
Okay! Hij heeft beide documenten bij de motor. Moet er niets overgeschreven worden net als bij ons in NL? Hier moet je naar het postkantoor toe.
 
Okay! Hij heeft beide documenten bij de motor. Moet er niets overgeschreven worden net als bij ons in NL? Hier moet je naar het postkantoor toe.

Als je nou eerst eens de vorige 3 pagina's leest. Als je dan nog niet begrijpt hoe het in zijn werk gaat dan zou ik me er maar niet aan gaan wagen als ik jou was.
Op een forum als dit is het de bedoeling dat je eerst nazoekt of de vraag niet al gesteld is. Nu heb je blijkbaar dit topic toch weten te vinden, maar dan neem je niet de moeite om het door te lezen. ALLES staat hier al in incl. plaatjes van cvo en div.
 
Ik heb een BMW uit 2003 op het oog die in Belgie te koop staat
heb het hele topic doorgelezen en lees af en toe dat je naast de BPM ook de BTW zou moeten betalen.

Klopt dit?
 
Ik heb een BMW uit 2003 op het oog die in Belgie te koop staat
heb het hele topic doorgelezen en lees af en toe dat je naast de BPM ook de BTW zou moeten betalen.

Klopt dit?

Zie deze link KLIK
Mijn TLR gaat 3 maart voor de keuring, kan niet wachten aangezien het mooie weer eraan zit te komen. *O*
 
Om even een oud topic nieuw leven in te blazen:

Ik ben van plan om een VFR800 in te voeren vanuit België.
Papierwerk is allemaal duidelijk dankzij dit topic O-) maar hoeveel BPM zal ik bij benadering gaan betalen?
Cataloguswaarde is 12023 Euro bouwjaar 1998. Heeft iemand duidelijkheid over de berekening?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan