invoeren vanuit nederland in belgie

Rizkit

MF'er
19 okt 2003
192
0
Beersel
hoeveel kost het om een motor ( 25kw) in te voeren vanuit nederland in belgie ?
neemt dit veel tijd in beslag ( kafkaiaanse toestanden ? )

Bedankt


(maandag eerste rijles :) ) en de maandag daarachter ook en dan heb ik mijn voorlopig en mag ik :]
 
Zou het niet een heel stuk goedkoper zijn om de motor gewoon in België aan te schaffen? De prijzen liggen daar een stuk lager volgens mij.
 
Zou het niet een heel stuk goedkoper zijn om de motor gewoon in België aan te schaffen? De prijzen liggen daar een stuk lager volgens mij.
stupid.gif


wij nederlanders maar moeite aan het doen om al dat moois lekker cheap uit belgië te halen, en jij wilt het weer gaan terug kopen!

haal je daar gewoon lekker een motor! (ik ben nog steeds aan het denken erover om er een te importeren...)
 
:^ :P

Maar heb je berekend wat het zou kosten om in Belgenland een fiets te kopen en die volgens de regels af te laten voeren tot 25KW?

Eenmaal 25kW op papier blijft hier 25kW op papier en hetzelfde voor vol vermogen. Officieel kan hier geen motor afgevoerd worden naar 25kW eens hij ingeschreven is. Dan zou je moeten exporteren naar een land waar dat wel kan en terug invoeren dus hij slaat al 1 stap over eigenlijk :+
 
ik weet niet of er verschil in de prijzen zit van invoeren
maar ik heb laats een honda CB 750 KZ van 1981 :9
ingevoerd van Nederland naar Belgie
aan de grens heb ik juist geteld twee euro betaald om in te voeren
een collega van me voor ééntje uit 1984 idem twee euro
maar dan moet je wel nog een gelijkvormigheidsattest hebben
en ik heb toch bijna 4 weken moeten wachten :( op die van Brussel
denk dat ze het druk hebben gehad :z
kan nu eindelijk mijn platen gaan halen
en dan :]
 
Tweedehands motorfiets
Bij de aankoop van een tweedehandse motorfiets moet de BTW betaald worden in het land waar de aankoop plaatsvindt. Indien je de motor van een particulier koopt, moet je natuurlijk geen BTW betalen. Koopt men de motor echter van een BTW-plichtige, dan zul je BTW betalen volgens de regels en het tarief dat van toepassing is in de lidstaat van aankoop.
Ondanks het feit dat er in België geen BTW moet worden betaald op de tweedehandse motorfiets, dien je je echter wel te melden bij de douane. Daar die er steeds van uitgaat dat het een nieuwe motor betreft, zal de koper moeten aantonen dat het wel degelijk een gebruikt voertuig betreft. Bij de douane moeten ook de volgende documenten worden voorgelegd:
·      De aankoopfactuur en eventuele andere handelsdocumenten.
·      Het inschrijvingsbewijs
·      De aanvraag om inschrijving.
De douane maakt vervolgens het vak W van de aanvraag om inschrijving geldig en kleeft een vignet 705 op de aanvraag tot inschrijving.
Gelijkvormigheidattest

De gekochte motorfiets kan ingeschreven worden indien er een verzekering voor het voertuig is afgesloten. Je verzekeringsmakelaar kan dat allemaal voor je regelen en geeft je daarna ook een bewijs dat je voertuig effectief verzekerd is. Vervolgens kan je de motor laten inschrijven, op voorwaarde dat je over een gelijkvormigheidattest beschikt. Dat kan je aanvragen bij de importeur van het merk in België. Indien er voor het betreffende voertuig geen proces verbaal van gelijkvormigheid bestaat, is de te volgen weg is de volgende:
·      Haal een specifiek aanvraagformulier af in een autokeuringstation.
·      Vul het aan de eigenaar voorbehouden vak in.
·      Na betaling van de vergoeding in het keuringstation, wordt er een volgnummer aan het dossier toegekend.
·      Een datum en uur van de afspraak voor de keuring wordt in het keurstation vastgelegd.
·      De motor wordt daar geïdentificeerd en aan diverse testen onderworpen.
·      Vervolgens wordt er een testrapport opgesteld, dat wordt overgemaakt aan de B.I.V.
Indien de beslissing van dat orgaan positief is, krijg je een gelijkvormigheidattest. Zoniet kan je je motor later terug laten keuren nadat je de aangegeven wijzigingen van het B.I.V. hebt uitgevoerd.

Zo, dat was een stukje die je via de federale regering kan vinden
 
die theorie heb ik toen ook gelezen
zodus heel blij naar Honda belgie gebeld voor het gelijkvormigheidsattest
maar noppes hoor,die verweze me direkt door met de dienst in brussel
o ja de aanvraag kost iets van een 50€
wel inderdaad zeker zorgen voor een factuurke van aankoop
dit kan gewoon een handgeschreven blaadje zijn,heb je nodig bij de douane
ook moet er op de nederlandse papieren staan hoeveel KW de moto heeft
wat soms al een sniethet geval is
indien het er niet opstaat ,moet je in het land van herkomst(in dit geval nederland) een bewijs aanvragen bij de daeler waar op staat hoeveel KW de moto heeft
 
Terug
Bovenaan Onderaan