invordering rijbewijs na snelheidsovertreding!

RonZ

MF veteraan
1 jul 2004
1.423
0
's-Hertogenbosch
mijn ervaring tot nu toe.

Op 14 juni 2004 is mijn rijbewijs door een zwaantje ingenomen.
(moet je er ook maar niet mee gaan racen) 0-)

1. tot vijftig km/u te hard wordt de overtreding afgedaan met een bekeuring.

2. tot 70 km/u te hard wordt je rijbewijs ter plekke ingenomen. Stuur je dan een brief met daarin het verzoek tot teruggave dan krijg je het binnen 10 dagen terug, tenminste als het je eerste keer was.

3. meer dan 70 km/u te hard dan krijg je het niet terug binnen 10 dagen, maar moet je een bezwaarschrift/beroepschrift/klaagschrift indienen. Met daarin argumenten waarom je je rijbewijs terug wil hebben in afwachting van de zittingsdatum (want je moet toch voorkomen). Wordt je bezwaar ontvankelijk verklaard dan krijg je een uitnodiging om op de rechtbank bij de raadkamer te komen. In dit stadium zit ik nu

volgend keer meer hierover!

groet RonZ
 
Hmm heb je pittig te hard gereden.

Hoe hard en waar?

Succes verder
het was 81 km/u te hard, maar dat was de schatting van de agent vanaf zijn motor.Waarmee hij me toch nog gematst heeft. Want zijn eerste reactie was "ik reed met 180 achter u, maar u reed nog bij me weg. Rijd u soms regelmatig op het circuit!". Het was op de weg Kerkdriel-Druten.dus 80 km/u weg.

Als de raadkamer besluit om mijn rijbewijs terug te geven beloof ik dat ik nooit meer harder dan 50 km/u te hard zal rijden :}

groet RonZ (bedankt voor reactie)
 
het was 81 km/u te hard, maar dat was de schatting van de agent vanaf zijn motor.Waarmee hij me toch nog gematst heeft. Want zijn eerste reactie was "ik reed met 180 achter u, maar u reed nog bij me weg. Rijd u soms regelmatig op het circuit!". Het was op de weg Kerkdriel-Druten.dus 80 km/u weg.

Als de raadkamer besluit om mijn rijbewijs terug te geven beloof ik dat ik nooit meer harder dan 50 km/u te hard zal rijden :}

groet RonZ (bedankt voor reactie)
En hoe lang ga je je dan aan die belofte houden? :+
 
het was 81 km/u te hard, maar dat was de schatting van de agent vanaf zijn motor.Waarmee hij me toch nog gematst heeft. Want zijn eerste reactie was "ik reed met 180 achter u, maar u reed nog bij me weg. Rijd u soms regelmatig op het circuit!". Het was op de weg Kerkdriel-Druten.dus 80 km/u weg.

Als de raadkamer besluit om mijn rijbewijs terug te geven beloof ik dat ik nooit meer harder dan 50 km/u te hard zal rijden :}

groet RonZ (bedankt voor reactie)
Als je je rbw terugkrijgt is dat met een proeftijd. Dus kan je maar beter niet meer dan 30 kmh te hard rijden de eerste jaren :) .

Balen joh, en veel succes!
 
Als je je rbw terugkrijgt is dat met een proeftijd. Dus kan je maar beter niet meer dan 30 kmh te hard rijden de eerste jaren :) .

Balen joh, en veel succes!
Dat is niet zo, alles binnen zgn. wet mulder valt buiten de proeftijd. Deze informatie is te vinden op pagina's van het ministerie (gaat over beleidsregels bij het invorderen van rijbewijzen) Via zoekopdracht ben ik daar gekomen. Er staan ook argumenten in die je kan opvoeren als bezwaar.
Ik zal een volgende keer de pagina meer specificeren.

groet RonZ.

Volgens mij heeft de moderator een poll aan mijn topic gehangen. Weet iemand wat we ermee zouden kunnen onderzoeken *D
 
ipv te hard rijden denk ik dat je voortaan beter in je spiegels moet kijken als je het gas erop gooit :X
 
Ik denk dat het hoog tijd is om een inkoopactie te regelen voor radardetectors op de motor :]
 
Als je je rbw terugkrijgt is dat met een proeftijd. Dus kan je maar beter niet meer dan 30 kmh te hard rijden de eerste jaren :) .

Balen joh, en veel succes!
Dat is niet zo, alles binnen zgn. wet mulder valt buiten de proeftijd. Deze informatie is te vinden op pagina's van het ministerie (gaat over beleidsregels bij het invorderen van rijbewijzen) Via zoekopdracht ben ik daar gekomen. Er staan ook argumenten in die je kan opvoeren als bezwaar.
Ik zal een volgende keer de pagina meer specificeren.

groet RonZ.

Volgens mij heeft de moderator een poll aan mijn topic gehangen. Weet iemand wat we ermee zouden kunnen onderzoeken *D
 
Dat is niet zo, alles binnen zgn. wet mulder valt buiten de proeftijd. Deze informatie is te vinden op pagina's van het ministerie (gaat over beleidsregels bij het invorderen van rijbewijzen) Via zoekopdracht ben ik daar gekomen. Er staan ook argumenten in die je kan opvoeren als bezwaar.
Ik zal een volgende keer de pagina meer specificeren.

groet RonZ.

Volgens mij heeft de moderator een poll aan mijn topic gehangen. Weet iemand wat we ermee zouden kunnen onderzoeken *D
Ik heb geen poll aan je topic gehangen. ;) Als topicstarter heb je altijd de mogelijkheid om een poll aan je topic te hangen. :+
 
Ik heb geen poll aan je topic gehangen. ;) Als topicstarter heb je altijd de mogelijkheid om een poll aan je topic te hangen. :+
ik had niet het idee dat ik dat gedaan had, maar goed nu de poll er toch is kunnen we 'm misschien nuttig gebruiken. o, wacht de euro valt ik heb nog geen poll aangemaakt :?

RonZ
 
Laatst bewerkt:
ik had niet het idee dat ik dat gedaan had, maar goed nu de poll er toch is kunnen we 'm misschien nuttig gebruiken. o, wacht de euro valt ik heb nog geen poll aangemaakt :?

RonZ
moet j,m wel aanmaken :+ en wat wil je eigenlijk pollen :?
Hoelang het duurt voor je weer veel te hard rijdt ;)
 
Dat is niet zo, alles binnen zgn. wet mulder valt buiten de proeftijd. Deze informatie is te vinden op pagina's van het ministerie (gaat over beleidsregels bij het invorderen van rijbewijzen) Via zoekopdracht ben ik daar gekomen. Er staan ook argumenten in die je kan opvoeren als bezwaar.
Ik zal een volgende keer de pagina meer specificeren.

groet RonZ.

Volgens mij heeft de moderator een poll aan mijn topic gehangen. Weet iemand wat we ermee zouden kunnen onderzoeken *D

En tot welke snelheid loopt de Wet Mulder ook alweer ????
 
Ik hoop dat ze die van mij ook een keer afpakken .
Anders leef ik niet lang meer })

Maar ik rij rond de 200 + km per uur konstant op de snelweg .
Alleen is dit de snelweg vanuit de Nederlandse grens naar Dusseldorf .

Waarom ben ik niet in DUitsland geboren vraag ik me steeds vaker af ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan