Inwoners Eifel zijn overlast roekeloze motorrijders beu

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
A

Anoniempje442

Guest
Nou nou....op naar een verbod. })

Inwoners van de Duitse Eifel zijn het racen door motorrijders in het landelijk gebied en door hun dorpen beu.

Zaterdag heeft een groep inwoners de parkeerplaats Schöne Aussicht voor motorrijders nabij Einruhr geblokkeerd. Er hing een spandoek met het opschrift: ‘Motorfahrer ja – Raser nein!

Roekeloos
De bochtige Eifelwegen zijn ook bij Limburgse motorrijders zeer geliefd. Er wordt vaak te hard en zelfs roekeloos gereden. Regelmatig gebeuren er ernstige ongelukken. Zoals vrijdagavond, toen in een bocht op de weg tussen Stolberg en Zweifall een 53-jarige Duitse motorrijder om het leven kwam.

Meer: Limburger.nl
 
Dat is jaarlijks terugkerend nieuws. Evenredig aan het protest zijn ook de borden met motorrad fahrer wilkommen.
 
Als de wegen bochtig zijn heb je ook meer brokken.
Je wilt niet weten hoe het bijv in Oostenrijk is in bergachtig gebied.

Gewoon weer gejank van een aantal mensen die zich vervelen.
 
Als de wegen bochtig zijn heb je ook meer brokken.
Je wilt niet weten hoe het bijv in Oostenrijk is in bergachtig gebied.

Gewoon weer gejank van een aantal mensen die zich vervelen.
Ik kan het me toch wel voorstellen, ook even goed lezen want het zijn niet de motorrijders in het algemeen maar de wannabee Rossi's die niet lijken te snappen dat de openbare weg een flink aantal beperkingen heeft.
Zelf rij ik ook lekker door en ik denk ook voor velen te lekker maar zelfs dan wordt ik op de meest onmogelijke plekken ingehaald door mensen uit dat kleine groepje die het voor de rest flink verpest.
Niet alleen in de Eifel maar in elk bochtig gebied want op de terugweg van een weekend in de Taunus kwam er ook een halve zool met zeker 160 voorbij en dan vind ik die 160 nog niet zo schokkend maar dat was in een bocht en voor zover ik weet zijn er nog steeds geen motoren met een radar voor tegenliggers.
 
De Limburger meldt ook dat de politie regelmatig controleert op snelheid.
Mijn vraag voor Duitsland is dan: Welke politie?

Daar heb ik idd effe twijfels over. In NL is er geen politie om te controleren op bijv. de Lekdijk. De oplossing is dan om maar een bord te plaatsen zodat ook de goeden er last van hebben.

Vorige maand was ik in Duitsland naar de Harz, en daar heb ik in 1 week rondtoeren maar 1 politieauto waargenomen. En dat was nog in Quedlinburg in centrum van het stadje. Een Duitse politie-patrouille is werkelijk een zeldzaamheid!!

Vandaag ca 150km in D gereden (nee, niet in de Eifel) en ook deze rit nada-Polizia. :P
Eeeeeeeeeeeeeeeh......... Dass heisst: kein Polizei können erwischen!!! :W
 
Laatst bewerkt:
Als de wegen bochtig zijn heb je ook meer brokken.
Je wilt niet weten hoe het bijv in Oostenrijk is in bergachtig gebied.

Gewoon weer gejank van een aantal mensen die zich vervelen.

Is dat zo? :?

Als "motorrijders" als randdebielen door de dorpen gaan knallen kan ik me wel iets bij voorstellen.
Ik denk dat die bewonders in de eifel helemaal niet zo muggenzifterig zijn :N
 
Ik kan mij voorstellen dat die mensen dat gescheur daar een keer zat zijn... })
 
@ Top: gebeurt nog steeds. En dit jaar ook kraaienpoten.

Er wordt vaak gecontroleerd in de Eifel. Zowel in dorpen met lasers als door undercover motoragenten.
 
Nou nou....op naar een verbod. })

Inwoners van de Duitse Eifel zijn het racen door motorrijders in het landelijk gebied en door hun dorpen beu.

Zaterdag heeft een groep inwoners de parkeerplaats Schöne Aussicht voor motorrijders nabij Einruhr geblokkeerd. Er hing een spandoek met het opschrift: ‘Motorfahrer ja – Raser nein!

Roekeloos
De bochtige Eifelwegen zijn ook bij Limburgse motorrijders zeer geliefd
. Er wordt vaak te hard en zelfs roekeloos gereden. Regelmatig gebeuren er ernstige ongelukken. Zoals vrijdagavond, toen in een bocht op de weg tussen Stolberg en Zweifall een 53-jarige Duitse motorrijder om het leven kwam.

Meer: Limburger.nl

altijd die limburgers he.....
 
zaterdag was het de 1000 bochten rit vanuit Weiswampach (lux) toertje eifel enzo...
Buiten bebouwde gebieden was het los gehen, in bebouwde kom hou ik steevast 50km per uur aan (of 30 waar nodig) .

binnen de 1e 40kilometer van de rit stonden ze in dorpskernen te flitsen,
de Polizei heeft er alleszins aan verdiend want toen wij een kwartiertje aan de kant stonden (tanken, sigaretje roken, colaatje drinken) zijn er tientallen aan de kant gezet,
van 2 ervan heb ik vernomen dat zo 100eur mochten neertellen...

't lijkt mij niet abnormaal dat mensen gaan klagen over het overdreven racegedrag...
wel leuk dat ze toch al het onderscheid maken tussen de wannabe-rossi's en de gewone motorrijder...
 
Ik snap het op zich wel, Toen ik met de enfield in de Franse Alpen was werd ik de hele dag door ingehaald door mensen op sportmotoren, en doorgans op een bizarre manier. , voor onoverzichtelijke bochten, idioot hard en soms op minder van een meter achter/naast me zitten. Vooral mensen in groepjes waarvan de achterste de gekste dingen doen om 'bij'te blijven. Dit was niet af en toe maar ging de hele dag door. In de Eifel zal wel hetzelfde aan de hand zijn.
 
Ik snap het op zich wel, Toen ik met de enfield in de Franse Alpen was werd ik de hele dag door ingehaald door mensen op sportmotoren, en doorgans op een bizarre manier. , voor onoverzichtelijke bochten, idioot hard en soms op minder van een meter achter/naast me zitten. Vooral mensen in groepjes waarvan de achterste de gekste dingen doen om 'bij'te blijven. Dit was niet af en toe maar ging de hele dag door. In de Eifel zal wel hetzelfde aan de hand zijn.

Ik rij elk jaar in Duitsland/Lux/be maar wordt ook met regelmaat hard ingehaald door de tour-motoren.. Niet door de goldwing vlaggenschepen en europans shoppers etc. Maar zeker niet alleen de sportrijders. Niet heel ongewoon zijn het de lokalen zelf die eruit springen en zich het meest misdragen. Die kunnen de wegen daar vaak erg goed en knallen het hardst door de onoverzichtelijke bochten. De vakantie rijders die daar een beetje doorrijden rijden meestal niet zo hard.
 
Ik snap het op zich wel, Toen ik met de enfield in de Franse Alpen was werd ik de hele dag door ingehaald door mensen op sportmotoren, en doorgans op een bizarre manier. , voor onoverzichtelijke bochten, idioot hard en soms op minder van een meter achter/naast me zitten. Vooral mensen in groepjes waarvan de achterste de gekste dingen doen om 'bij'te blijven. Dit was niet af en toe maar ging de hele dag door. In de Eifel zal wel hetzelfde aan de hand zijn.

Dat doen ze hier in Nederland ook, die mannen hebben een serieuze deadwish.
 
Nog even en motorrijden wordt verboden, in het kader van:
Als u niet voor u zelf kunt beslissen doen wij het voor (E)U......
 
Nog even en motorrijden wordt verboden, in het kader van:
Als u niet voor u zelf kunt beslissen doen wij het voor (E)U......

Soms is het nodig blijkbaar, als de groep waar we over praten dit gedrag alleen toepast op circuits zijn we ook van het gezeik van de EU af. Eigenlijk net zoals met loud pipes close dikes. })
 
Ik snap het op zich wel, Toen ik met de enfield in de Franse Alpen was werd ik de hele dag door ingehaald door mensen op sportmotoren, en doorgans op een bizarre manier. , voor onoverzichtelijke bochten, idioot hard en soms op minder van een meter achter/naast me zitten. Vooral mensen in groepjes waarvan de achterste de gekste dingen doen om 'bij'te blijven. Dit was niet af en toe maar ging de hele dag door. In de Eifel zal wel hetzelfde aan de hand zijn.


Het kan ook zo lijken dat ze idioot rijden maar ik denk dat een groot gedeelte meestal wel weten wat ze doen.
Maar inderdaad sommigen doen alles om bij te blijven.
Ook een keer een groep van 25 Duitse motards meegemaakt in de Dolomieten die ons achterop kwamen. Levensgevaarlijk idioot rijgedrag, ga er asjeblieft maar gauw langs jongens.
Ik werd helemaal gek van dat gegas en gebrul achter mij na een bocht.
Willen ze inhalen en dan kan het net niet en het gebrul achter je begint opnieuw.
 
Laatst bewerkt:
Wordt in beide artikelen (door dezelfde journalist) met geen woord gerept over de herkomst van de motorrijder(s)...
Zijn het dus nederlanders of (plaatselijke?) duitse rijders??

Stemmingmakerij..
 
Ik vind sommige rustige rijders ook levensgevaarlijk.totaal onberekenbaar en dat vind ik met de snellere mannen weer veel beter, zijn meer met t rijden bezig .
 
Terug
Bovenaan Onderaan