Inwoners Eifel zijn overlast roekeloze motorrijders beu

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Afgelopen weekend in de Eifel en Moezel geweest.
Twee keer een flits-controle gezien. Ze zijn er dus wel. De afgelopen jaren is de maximale snelheid van populaire wegen van 100km/uur wegen verlaagd naar 50 km/uur. De Duisters zijn er al mee bezig om zo Rasers aan te pakken.

Mij valt het op dat je aan de snelheid houd in de dorpjes de bewoners wel eens knikken van 'dank je wel'
Een voorzichtige conclusie is dat de bewoners ook zien dat je normale motorrijders hebt en een klein percentage malloten.

Een andere opvallende is dat ik vermoed dat lokale rijders zich zo roekeloos gedragen.
Ik duik niet op het maximale van mijn kunnen een blinde bocht in (knijp hij?, wat gebeurd er na de bocht?, hoe is het wegdek?, hoe snel komt de andere bocht).
Het zijn ook de lokale Duitse kentekenplaten die ik gekke dingen zie uitvoeren. Zeker als ze in grotere groepen rijden.

^dit dus.
Rij al een paar jaar met vakantie in Duitsland rond. Voornamelijk Eiffel en Westerwald. De motorrijders die mij het meest deed verbazen waren de Duitse (lokale) gasten zelf. Soms gewoon in korte broek en t-shirt. De manier waarop ze blinde bochten durven pakken laat mij weten dat het lokale zijn. Ik moet nog een Nederlander tegenkomen die dat doet...

Wel wat jongere jongens op dikke 1000cc wegracers gezien, maar die trekken alleen het gas open op lange rechte stukken. En dat is niet in de dorpjes.
 
Ik denk dat een aantal reacties wat overtrokken zijn m.b.t. de overlast die motorrijders veroorzaken en de eventuele consequenties die het met zich meebrengt. Het is allemaal niet nieuw, zo lang als ik in de Eifel/Moezel kom hoor je dit soort geluiden.

En ja, natuurlijk wordt er weleens hard gereden en soms zelf roekeloos. En wie dat doen is niet zo heel spannend. Ook mijn rijstijl is inmiddels geëvolueerd van semi circuit tot vlot toerend, waarbij in de dorpjes de maximum snelheid in acht wordt genomen.

Maar laten we eerlijk zijn, de Eifel is inmiddels vergane glorie, waar alleen nog een verdwaalde bus bejaarden neerstrijkt, of de gelukkige winnaars van de zoveelste hotelveiling ;)

Al die motorrijders die er ieder weekend van het asfalt gebruik komen maken en veelvuldig gebruik maken van de lokale horeca, bijna ter ziele gegane hotels en 's avonds na het rijden ook nog eens niet te beroerd zijn de nodig schnitzels en bijbehorende biertjes te verorberen, dragen een belangrijk steentje bij aan de lokale economie.

Alleen al om die reden denk ik dat het mee zal vallen voor wat betreft een totaal motorverbod.

Dit is natuurlijk geen valide reden om je als een aso te gedragen op de motor, maar ik denk dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen.
 
Al die motorrijders die er ieder weekend van het asfalt gebruik komen maken en veelvuldig gebruik maken van de lokale horeca, bijna ter ziele gegane hotels en 's avonds na het rijden ook nog eens niet te beroerd zijn de nodig schnitzels en bijbehorende biertjes te verorberen, dragen een belangrijk steentje bij aan de lokale economie.

Alleen al om die reden denk ik dat het mee zal vallen voor wat betreft een totaal motorverbod.

Dit is natuurlijk geen valide reden om je als een aso te gedragen op de motor, maar ik denk dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen.

Een totaal verbod zie ik er ook nooit komen, misschien een weekend afsluiting. |(
 
Alleen al die discussie over een motorverbod zouden we toch eigenlijk met zn allen voor moeten zijn, door niet asociaal en/of dom te gaan rijden.
Hoe erg is het, om gewoon je dbkiller erin te hebben, je zeker in de bebouwde kom aan de snelheid te houden en er rekening mee te houden dat de ideale lijn op het circuit heel wat anders is dan de ideale lijn op de openbare weg.
En is het dan minder leuk? Kom nou toch...
 
Alleen al die discussie over een motorverbod zouden we toch eigenlijk met zn allen voor moeten zijn, door niet asociaal en/of dom te gaan rijden.
Hoe erg is het, om gewoon je dbkiller erin te hebben, je zeker in de bebouwde kom aan de snelheid te houden en er rekening mee te houden dat de ideale lijn op het circuit heel wat anders is dan de ideale lijn op de openbare weg.
En is het dan minder leuk? Kom nou toch...
Prima streven!!
Als er een week lang 'nette' motorrijders voorbij komen kan dat de lokale boosheid een klein beetje doen zakken. Toch hoeft er daarna maar 1 brulpijp met hoge snelheid door het dorp te rijden en alle sluimerende goodwill is al weer verdwenen.
 
Laatst bewerkt:
Prima streven!!
Als er een week lang 'nette' motorrijders voorbij komen kan dat de lokale boosheid een klein beetje doen zakken. Toch hoeft er daarna maar 1 brulpijp met hoge snelheid door het dorp te rijden en alle sluimerende goodwill is al weer verdwenen.

Je kunt op mf je nickname een keer veranderen...misschien mean-zeikerd een idee? Is maar een voorstel... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan