Inzicht komt met de jaren

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.498
180
Oss
Omdat m'n meissie aan het lessen is hebben we het wel eens over hoe dit allemaal veranderd is, dat er veel meer aandacht is voor het bewust rijden enzo. Inzicht. Ik zeg dan steeds dat je dat niet leert met lessen. Of nauwelijks. Nee inzicht komt met de jaren. Echt. Ik rijd nu 10 jaar motor (dagelijks) en als ik terug kijk ben ik echt anders gaan rijden door de jaren.

Hoe kom ik hier nou op..

Gisteren gingen we een stukje fietsen (die dingen met trappers enzo) met de kids achterop. We moesten een weg oversteken dus we stopten even. In de verte kwam een busje aangereden maar die was ver genoeg om daar ruim voorlangs te gaan. Op het moment dat we dat deden zie ik ineens een motorrijder (Fireblade-je, spijkerbroek, tot aan de nek opwaaiend T-Shirt, je kent ze wel) het busjes voorbij steken en vol door-accelereren. Binnen een tel was hij bij ons. Ik had niet eens de tijd om m'n vrouw te waarschuwen en hij peerde rakelings tussen ons door. Geschatte snelheid: ruim boven de 150 km/h. Let wel: het gaat hier om een 50 km/h weg.

We waren natuurlijk geschrokken dus we hadden het er zo over en ik moest toegeven: 10 jaar geleden zou ik het óók zo gedaan hebben.... Dus als die kerel de komende 10 jaar overleeft met dát rijgedrag dan komt het wel goed.


Mazzel,

Roland
 
Wat n looser...
Bij fietser e.d. zeker met kinderen ga ik er toch ruimmm omheen. Maargoed, leuk alstie et zelf overleeft...maar hopen dattie dan geen andere slachtoffers maakt.

Denk btw wel, dak over een jaar of 10 ook wel anders rij. Gisteren voor et eerst me kneeslider aan de grond gehad op Gorinchem...was best leuk 8-)
 
Mensen die op een motor rijden met een spijkerbroek en t-shirt snappen het echt niet |( |(

En maar denken dat ze stoer zijn. Nou ja denken. Bij die lui is het een gevalletje No Brains... :X

Gelukkig niks gebeurd. Inhalen voor een kruispunt in bebouwde kom :( :( B| B| Geen verkeersinzicht, das duidelijk
 
Yello hello,

Ik ben het geheel met je eens.
Ik rij nu pas een jaartje of 4 maar alsik teug kijk op de korte loopbaan rij ik echt wel anders.
Ben tot de realisatie gekomen dat mijn weggedrag op een gegevn moment onverantwoordelijk was voor mezelf en voor de medeweggebruikers.
Toen het besluit genomen om maar ZAC te gaan rijden. Dus KNMV licentie gehaald.
Echter op de praktijk dagen mijn fiets twee maal plat gelegd. Waren mijn eerste 'ongelukken' waarbij ik zelf de schuld had. Te overmoedig.

Ik ben dus zeer blij dat ze bedacht hebben om beginnende motorrijders te voorzien van een 25KW rijbewijs. Toppie actie van (niet Pearl).
En Tja, Ik geloog dat er atijd mensen zullen zijn die te hard rijden (onverantwoordelijke dan).

FaDen
 
Ik rij anders sinds ik zelf een dochter heb..

Waarom weet ik niet, maar je denkt toch iets meer na voordat je gas geeft... Ik geef alleen nog wel steeds gas B| ik kan het niet laten :+
 
Mensen die op een motor rijden met een spijkerbroek en t-shirt snappen het echt niet |( |(

En maar denken dat ze stoer zijn. Nou ja denken. Bij die lui is het een gevalletje No Brains... :X

Gelukkig niks gebeurd. Inhalen voor een kruispunt in bebouwde kom :( :( B| B| Geen verkeersinzicht, das duidelijk

Uiteraard compleet veroordelingswaardig, maar je laat je hier wel erg generaliserend uit over lui in spijkerbroek en t-shirt. :(

Niet iedereen die zo op z'n bike zit bedient zich van een dergelijke rijstijl.
 
zo zie je maar, er wordt vaak geroepen dat de automobilist de schuldige is allerlei ongelukken maar sommige roekeloze spatterikken? daar kan ik met mijn hoofd niet bij. (als het rossi was zou ik zeggen, ja, die weet waar die mee bezig is...)
 
zo zie je maar, er wordt vaak geroepen dat de automobilist de schuldige is allerlei ongelukken maar sommige roekeloze spatterikken? daar kan ik met mijn hoofd niet bij. (als het rossi was zou ik zeggen, ja, die weet waar die mee bezig is...)
 
zo zie je maar, er wordt vaak geroepen dat de automobilist de schuldige is van allerlei ongelukken maar sommige roekeloze (motor) spatterikken? daar kan ik met mijn hoofd niet bij. (als het rossi was zou ik zeggen, ja, die weet waar die mee bezig is...)
 
zo zie je maar, er wordt vaak geroepen dat de automobilist de schuldige is van allerlei ongelukken maar sommige roekeloze (motor) spatterikken? daar kan ik met mijn hoofd niet bij. (als het rossi was zou ik zeggen, ja, die weet waar die mee bezig is...)
 
@LVT heb !*)#%)!@ es wat geduld voordat je op je enter knop ramt :( :+

Het maakt mijn inziens geen reet uit hoe je zelf rijdt, maar als je in spijkerbroek rijdt (en normale jas/trui/t-shirt) ben je lomp bezig...je kan ook aangereden worden, of zelfs als je normaal door een bochtje gaat in een olie/diesel spoor/plas terechtkomen. Zonder dat het jou schuld is.

Btw, moeje voor de gein es je elleboog op het asfalt zetten, er op leunen en dan em een HALVE (halve maar jah) meter naar achteren trekken :X Das slechs alleen je elleboog, en slechts alleen een halve meter en slechts een gedeelte van je gewicht erop :X }) :X
 
Hopelijk is die motorrijder er zelf ook flink van geschrokken en denkt ie er over na wat ie voor stunt uithaalde.

Iedereen leert door vallen en opstaan zal ik maar zeggen.
 
Je gaat absoluut anders rijden met de loop der jaren.

Zeker nu ik kinderen heb denk ik helemaal 20 keer na als ik b.v. een woonerf in rijd. Een fietser haalt me in..so what kan me reet roesten.

Ik kan mij erg boos maken om zulke gasten..kijk ik begrijp best dat die ff wil gassen (doe ik niet meer) maar schat de situatie even goed in.

Duidelijk een geval van verkeerde over en in schatting.

Zo'n fiets is toch een moordwapen op wielen (evenals een auto) en je hebt je maar in te houden.

Ben ik me daar toch aan het oraalridderen.. ;) Maar ja ik meen het wel.
 
Laatst bewerkt:
Dus als die kerel de komende 10 jaar overleeft met dát rijgedrag dan komt het wel goed.


Mazzel,

Roland




Hopen dat de rest van de wereld ook overleefd met hem in de buurt! :(
 
Wat n looser...
Bij fietser e.d. zeker met kinderen ga ik er toch ruimmm omheen. Maargoed, leuk alstie et zelf overleeft...maar hopen dattie dan geen andere slachtoffers maakt.

<knip>
Ik denk niet eens dat 'ie het gezien had ...

... met die snelheid. Hopelijk is hij zich rot geschrokken, want de volgende keer is het een kakdoos en mist 'ie 'm niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan