IOMTT 2018

Kaneda

Die hard MF'er
4 jul 2003
589
8
Bennekom
full


Ja ja, de races zijn nog niet eens afgelopen en er is nu al een topic voor 2018.

Wij gaan dan voor de 2e keer (1e keer in 2016) en het is zoals anderen al beweren,
een groot en super gezellig circus wat je niet mag missen.

Deze keer hebben we alles zelf geregeld, de homestay is al aanbetaald, en de ferry
van Heysham naar Douglas zijn eveneens al geboekt en aanbetaald.
De ferry boeken was wel een heel gedoe, de hele ochtend proberen te bellen EN via de website
te boeken, uiteindelijk toch gelukt :)

We zitten wederom in Douglas, op korte afstand van het circuit :Y

Nog wat handige linkjes :
Isle of Man TT Official Website
Visit Isle of Man - The Official Tourism Site for Isle of Man
Man (eiland) - Wikipedia
Isle of Man TT - Wikipedia
 
Laatst bewerkt:
Wij gaan helaas dit jaar niet. Valt me op dat dit item nog weinig reacties heeft.

In augustus gaan we wel naar de Manx & Classic TT. Ook supergaaf, veel relaxter ;-)
Volgend jaar staat de TT wel weer op onze agenda. Mits we de boot kunnen boeken.

Ben benieuwd wie dit jaar wel gaan?
 
leuk om te zien dat er weer een topic is aangemaakt!

na 1,5 jaar plannen en boeken ga ik dit jaar ook voor het eerst!! *D
wij gaan met een groepje van vijf motorrijders.
en verblijven in het King William's College in Castletown.

ben benieuwd waar DE Nederlanders verblijven en
of jullie nog goede tips hebben waar je geweest moet zijn,
of plekken om de race te bekijken?

:W :] :] :] :] :]
 
Satanderr,

de place to be 's avond is Douglas rondom de biertent bij de haven is elke avond genoeg te doen.

en om te kijken is een must see Ballaugh Bridge.
 
Bedankt voor de tip Erwin!

De Ballaugh Bridge heb ik eerder voorbij horen komen, hier zullen de mensen wel 3 rijen dik staan? :P

alvast een mooie docu om in de sfeer te komen! :]

 
Wij hebben daar in 2011 gezeten. Best geinig. Ontbijten in een soort van Harry Potter zaal. Het gebouw net voor de school waar wij verbleven was oud en een beetje schoon. Maar de locatie is best maf en prima te doen. Je zit wel wat verder van het circuit af, maar dat vonden wij best mooi in onze eerste jaren want zo leer je het eiland op de motor goed kennen.
Veel plezier.

leuk om te zien dat er weer een topic is aangemaakt!

na 1,5 jaar plannen en boeken ga ik dit jaar ook voor het eerst!! *D
wij gaan met een groepje van vijf motorrijders.
en verblijven in het King William's College in Castletown.

ben benieuwd waar DE Nederlanders verblijven en
of jullie nog goede tips hebben waar je geweest moet zijn,
of plekken om de race te bekijken?

:W :] :] :] :] :]
 
Back to basic maar sfeer vol dus! Klinkt goed, met Inclusief een goed engels ontbijt begreep ik al. :W :]
Wij hebben daar in 2011 gezeten. Best geinig. Ontbijten in een soort van Harry Potter zaal. Het gebouw net voor de school waar wij verbleven was oud en een beetje schoon. Maar de locatie is best maf en prima te doen. Je zit wel wat verder van het circuit af, maar dat vonden wij best mooi in onze eerste jaren want zo leer je het eiland op de motor goed kennen.
Veel plezier.
 
Hoi fietske,

Heb effe de camping effe opgezocht maar ziet er ook prima en gezellig uit! :t Ben je hier al vaker geweest? Rij zelf een kawa z800 waardoor ik toch beperkt ben met bagage voor camperen. (Geen koffers) wel een grote zadel tas, en tanktas. Wat voor tent gebruik jij? In de toekomst zal er wel een tentje komen, mits een mooie combi van gewicht en formaat enzo... :]
Camping Cronk Aashen. :] *O*
 
Hoi fietske,

Heb effe de camping effe opgezocht maar ziet er ook prima en gezellig uit! :t Ben je hier al vaker geweest? Rij zelf een kawa z800 waardoor ik toch beperkt ben met bagage voor camperen. (Geen koffers) wel een grote zadel tas, en tanktas. Wat voor tent gebruik jij? In de toekomst zal er wel een tentje komen, mits een mooie combi van gewicht en formaat enzo... :]

Nee, ben er nog niet eerder geweest. Ook op Man nog niet. Lijkt me een zeer geschikte camping. Zit langs de TT-course.

We gaan het meemaken binnenkort. :t
 
TT 2018 zit er nu echt aan te komen. Ben net terug van de NW200 en heb de grote jongens scherp aan het werk gezien. En nu op voor de IOMTT. Helaas moet ik de TT overslaan dit jaar. Wij pakken de Manx in augustus. Maar de boot voor volgend jaar IOMTT 2019 is in de pocket. De booking ging een week eerder open dan normaal ivm de groei en drukte.
 
Iemand hier die een volledig georganiseerde trip heeft geboekt of er ervaring mee heeft?

We zitten er aan te denken om volgend jaar te gaan met de motor.
En zijn een beetje de opties aan het bekijken.
Dus tips enzo zijn altijd welkom.
 
Iemand hier die een volledig georganiseerde trip heeft geboekt of er ervaring mee heeft?

We zitten er aan te denken om volgend jaar te gaan met de motor.
En zijn een beetje de opties aan het bekijken.
Dus tips enzo zijn altijd welkom.
In 2015 met Roon Bike Travel geweest. Prima ervaring. Gekozen voor kamperen op de GlenLough campsite, daar moet je op zich niet te veel van verwachten al is de locatie - langs de course - top. Vanuit Roon alles top geregeld, natuurlijk kun je dit ook zelf maar het is heerlijk als je gewoon je tickets opgestuurd krijgt en zonder na te denken naar de ferries kunt cruisen. Ook gebruik gemaakt van de bagageservice, waarmee de kampeerspullen per auto+aanhanger vooruit gingen. Op de camping werden we goed ontvangen door Roon. Dik voor mekaar, niets op aan te merken. Zelf regelen lijkt me best te doen en waarschijnlijk goedkoper maar ik vond het een prettig idee dat zij er veel ervaring mee hebben. Al met al volgens mij zo rond de 850 euro kwijt geweest, weet het niet helemaal meer omdat wij aansluitend 5 dagen Lake District en North Pennines hebben gedaan.

En ja het is waar, als je eenmaal bent geweest wil je nog een keer.
 
Zo, inmiddels al een paar dagen op het eiland, het weer is over het algemeen goed,
al is het wel iets frisser dan gehoopt.

De biertent op de promenade is deze keer van 'The Hoodedram'. Elke avond zien we de
ferry weer massa's motoren e.d uitspuwen, wordt weer een lekker druk gebeuren.

Natuurlijk ook de haast verplichte inkopen gedaan in de vorm van een paar T-Shirts.

Inmiddels ook bij de marshall hut geweest om de benodigde spullen op te halen :)
 
kaneda,

hoe gaat het op het eiland? t weer is goed zo te zien op itv4. wij komen aanstaande maandag die kant op.

wat voor spullen moet je bij de Marshalls halen?
 
kaneda,

hoe gaat het op het eiland? t weer is goed zo te zien op itv4. wij komen aanstaande maandag die kant op.

wat voor spullen moet je bij de Marshalls halen?

Hoi.

Je kan je alvast online inschrijven op www.iomttma.com en als je dan
op het eiland bent ga je naar de Marshall hut, achter de hoofdtribune.
Hier krijg je dan je kaart en je vest.
 
Well this was it! What a two weeks. De omstandigheden waren uitzonderlijk.
Ben blij dat we er zelf volgend jaar weer bij zijn.
Blijft wel uitermate spijtig, treurig, dat Dan en Adam verongelukt zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan