iPhone 6 houder voor op de motor?

Alex93

MF'er
10 mei 2011
225
0
Hallo,

Weet er iemand een houder voor een iPhone 6 voor op de motor? Kan nergens iets vinden..

Gr! :)
 
Die is wel netjes voor de nattere dagen inderdaad. Thnx voor de tip, volgens mij werkt hij met hetzelfde bevestigingssysteem als de RAM mounts.
 
Hoe werkt dat dan met dat RAM? Zo te zien moet ik deze er dan bij bestellen (http://www.emounting.nl/ram-mount-rap-b-238u-b-kogel.html) maar hoe monteer ik dat?
 
Ik heb zo'n goedkope fietshouder, deze dus:

BXL-HOLDER30_MR.JPG


Is wat goedkoop (€ 7 O-) ) , en zo voelt hij ook.... maar heeft 3000km overleefd zonder problemen, en telefoon zat altijd nog strak genoeg.
Pootjes onderin kan je uitklappen.

Ik had er gewoon voor de zekerheid een koortje aan (door het gaatje die bijna elke telefoon daarvoor heeft).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er dus tijdje geleden eentje via EBay besteld, maar die past dus niet om mijn stuur heen..
 
Deze kan je in 3 standen stellen. Ik weet niet wat voor een motor jij hebt maar bij mij past hij makkelijk op mn 22mm stuur.
 
Alex klopt, je moet inderdaad die kogel erbij hebben. Ik zelf had al het e.e.a. aan RAM troep op mijn motor zitten ivm. TomTom en een experiment met een camera. Je kunt op diverse plekken op je motor een kogel bevestigen zoals op je kroonplaat, of op je rem reservoir of op je spiegel unit. Wat je het fijnst vindt. Zie daarvoor;
RAM Mount Motor montage onderdelen
Ik zelf had er dus al meerdere op zitten maar de iPhone zit op de handlebar clamp, nummer 7 lekker in het midden. Van daaruit met een kort verbindingsstukje beide kogels verbinden en klaar is kees.
 
Ok duidelijk, en wat voor software gebruiken jullie op een iphone waarme routes kunnen worden ingeladen? Zijn al veel topics over, maar behoorlijk verouderd, iemand tips?
 
:N
Moet bekennen dat voor inladen van routes ik geen idee heb, volgens mij gaat dat makkelijker op mijn TomTom Rider dan op de iPhone. Maar ik heb me er niet echt in verdiept moet ik eerlijk zeggen. Ik gebruik de navigatie eigenlijk echt voor navigeren van A naar B, leuk touren doe ik meestal zonder navigatie en dan zie ik wel waar ik terecht kom. Dan nog is de houder handig voor Flitsmeister trouwens :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de mijne bij de action vandaan.
Is een houder voor op de fiets maar ik heb hem op mijn RAM mount gelijmed.
Ff een karper lijntje als borg en tada:)

RAM mount kan ik aanbevelen.
Zeker als je hem ook als action cam wilt gebruiken.
 
:N
Moet bekennen dat voor inladen van routes ik geen idee heb, volgens mij gaat dat makkelijker op mijn TomTom Rider dan op de iPhone. Maar ik heb me er niet echt in verdiept moet ik eerlijk zeggen. Ik gebruik de navigatie eigenlijk echt voor navigeren van A naar B, leuk touren doe ik meestal zonder navigatie en dan zie ik wel waar ik terecht kom. Dan nog is de houder handig voor Flitsmeister trouwens :Y

Flitsmeister.
Bluetooth (muziek / gebelt kunnen worden)
Navi.
Action cam.

Geen wonder dat ik een 12volt aansluiting op de motor moest maken:P
 
idd hij dient bij mij ook als preview voor de action cam en voor muziek. Bellen op de motor doe ik niet maar dat kan ook handig zijn.
 
Lidl had/heeft een bluetooth headsetje. werkt geweldig:) alleen niet te gebruiken om tussen 2 rijders te communiceren.
(je kan altijd ze gewoon bellen ect maar is geen directe verbinding tussen units mogelijk)
 
Iemand die nog goede navi software weer voor iOs waarbij je routes kan inladen?
 
Zo'n iPhone 6 heeft toch zo'n mooie behuizing zodat je m gewoon om je stuur kan vouwen? :+
 
Als je niet €800 voor een iphone had betaald kon je naast je telefoon gewoon een TomTom rider kopen ;)

Ja, zo kan je door blijven gaan in 't leven.. als als, maar mijn vraag luid nogsteeds: Software voor iOS waarbij je routes kan inladen. Ik lees dat je dat vroeger met Sygic wel kon doen, maar nu is het lastiger geworden, heeft er iemand zich verdiept in dat onderwerp?
 
Ja, zo kan je door blijven gaan in 't leven.. als als, maar mijn vraag luid nogsteeds: Software voor iOS waarbij je routes kan inladen. Ik lees dat je dat vroeger met Sygic wel kon doen, maar nu is het lastiger geworden, heeft er iemand zich verdiept in dat onderwerp?

Zet je TomTom gewoon op kronkelige weggetjes , krijg je veel bochtjes en je komt nog eens ergens anders
Zou geen goedkoop houdertje gebruiken voor een iPhone 6
Ik gebruik mijn hele ouwe iPhone 3G als TT iPod en km teller op mijn motor , doet dat allemaal net zo goed als een iPhone 6
 
Ik ben best tevreden over Sygic... eenmalig een paar tientjes en dan je levenlang gratis updates inclusief kaart van heel Europa! Zijn goede kaarten a la Tom Tom. De interface zelf is naar mijn idee niet zo goed als Tom Tom maar voor die prijs is er geen betere. Als je de route ingesteld hebt werkt ie daarna prima.
 
Ik gebruik zelf ook Sygic maar dan voor android... werkt prima.
Maar geen ervaringen voor iOS dus.
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft route inladen ... De enigste die dat nu kan is navigon althans voor zover ik weet op IOS
Wat het beste werkt , route maken met tyre. Converteren met itn convert en uploaden naar dropbox . Bestand renamen naar .target. En dan vanuit de dropbox app openen met navigon.

Klinkt als veel werk maar valt mee.
En werkt op zich prima. Hoewel een zumo of rider op de motor makkelijker is.
Hou er rekening mee dat je met ongeveer 20 tot 30 route punten max kunt werken.
 
Laatst bewerkt:
Navigon vraagt 80 euro voor alleen Benelux, beetje aan de prijzige kant. Er moet toch wel een andere oplossing zijn! Ik ga wel even googlen en als ik wat weet post ik het hier wel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan