iPhone 6 houder voor op de motor?

Navigon vraagt 80 euro voor alleen Benelux, beetje aan de prijzige kant. Er moet toch wel een andere oplossing zijn! Ik ga wel even googlen en als ik wat weet post ik het hier wel!

Lol en een telefoon van 800 euro was niet aan de prijzige kant? _O- :W
 
Lol en een telefoon van 800 euro was niet aan de prijzige kant? _O- :W

Het is maar waar je behoefte en voorkeur naar uit gaat he. Maar dat gaat jou helemaal NUL aan, dus als je nog wat te zeggen hebt over dit topic, vooral posten! Gezellig! Heb je dat niet? Ga dan lekker naar bed toe :W :')

Geld ook voor meneer van hierboven.
 
Ik heb ook een iPhone 6 en wil ook graag navigatie op de motor. Wat ik het nadeel vind van TomTom of Garmin motornavigatie systemen, is dat ze toch wel behoorlijk groot en lomp zijn. Zo'n dunne iPhone 6 ziet er dan toch stukken strakker uit denk ik.
Dit zal overigens op de ene motor erger zijn dan op de andere. Ik heb zelf een Honda CBR600F (2001) en daarbij heb je niet heel veel plek om het navigatiesysteem te plaatsen en zit daarbij al snel (lomp) in het zicht.

Nadeel om een iPhone te gebruiken (of iedere andere telefoon) als motornavigatie is dat er geen kronkelroutes e.d. beschikbaar zijn. Het niet waterdicht zijn van de telefoon is voor mij persoonlijk niet zo'n punt, aangezien ik een mooi weer rijder ben ;).
Maar het belangrijkste nadeel is (voor mij) dat ik gelezen heb is dat de trillingen van de motor zeer schadelijk voor je telefoon kunnen zijn!

Ik ga toch maar voor de nieuwe TomTom Rider 400 denk ik...
 
Ik heb ook een iPhone 6 en wil ook graag navigatie op de motor. Wat ik het nadeel vind van TomTom of Garmin motornavigatie systemen, is dat ze toch wel behoorlijk groot en lomp zijn. Zo'n dunne iPhone 6 ziet er dan toch stukken strakker uit denk ik.
Dit zal overigens op de ene motor erger zijn dan op de andere. Ik heb zelf een Honda CBR600F (2001) en daarbij heb je niet heel veel plek om het navigatiesysteem te plaatsen en zit daarbij al snel (lomp) in het zicht.

Nadeel om een iPhone te gebruiken (of iedere andere telefoon) als motornavigatie is dat er geen kronkelroutes e.d. beschikbaar zijn. Het niet waterdicht zijn van de telefoon is voor mij persoonlijk niet zo'n punt, aangezien ik een mooi weer rijder ben ;).
Maar het belangrijkste nadeel is (voor mij) dat ik gelezen heb is dat de trillingen van de motor zeer schadelijk voor je telefoon kunnen zijn!

Ik ga toch maar voor de nieuwe TomTom Rider 400 denk ik...

Kronkelroutes zijn wel degelijk beschikbaar met TomTom voor iPhone. Alleen staat het meestal uitgevinkt in het menu. Mijn iPhone (4s) zit permanent op mijn motor en werkt nog steeds perfect ondanks de alom gevreesde trillingen.
 
Kronkelroutes zijn wel degelijk beschikbaar met TomTom voor iPhone. Alleen staat het meestal uitgevinkt in het menu. Mijn iPhone (4s) zit permanent op mijn motor en werkt nog steeds perfect ondanks de alom gevreesde trillingen.

Oh daar was ik niet van op de hoogte. Dan snap ik niet zo goed waarom ik zo'n dure TomTom zou aanschaffen, terwijl ik een prima telefoon heb. Daar komt bij dat je op je telefoon ook Flitsmeister mee kan laten draaien.

Goede tip, ga ik uitzoeken. Thanks!
 
Ik heb mijn iPhone 1X gebruikt voor navigatie en na verloop van tijd ging hij uit om af te koelen...

Ik gebruik mijn iPhone regelmatig in de auto om te navigeren, maar dat ie te warm wordt heb ik gelukkig nooit gehad.

Had jij hem gebruikt op de motor? Misschien continue in het zonlicht geweest en daardoor overhit geraakt?
 
Ik heb m'n ipad mini in mn tankhoes gestopt, en heb prima 2 uur lang kunnen navigeren via navigon.
Daarnaast lekker muziek geluisterd via spotify.... was dikke prima :-P . Kwam zelfs nog een facetime gesprek tussendoor _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik mijn iPhone regelmatig in de auto om te navigeren, maar dat ie te warm wordt heb ik gelukkig nooit gehad.

Had jij hem gebruikt op de motor? Misschien continue in het zonlicht geweest en daardoor overhit geraakt?
Ja, in een hoesje achter m'n kuipruit, dus uit de wind.
 
Ik heb een x mount van ram gekocht voor op de motor, werkt prima met mijn s5 active
als software gebruik ik here
 
Oh daar was ik niet van op de hoogte. Dan snap ik niet zo goed waarom ik zo'n dure TomTom zou aanschaffen, terwijl ik een prima telefoon heb. Daar komt bij dat je op je telefoon ook Flitsmeister mee kan laten draaien.

Goede tip, ga ik uitzoeken. Thanks!

Ik heb de nieuwste TomTom gedownload voor iOS (versie 1.19.3) en ik kan inderdaad bevestigen dat de kronkelroute aanwezig is! *O*

Toch misschien wel interessant om m'n iPhone 6 te gebruiken als navigatie i.p.v. een TomTom Rider. Blijven natuurlijk paar nadelen aan zo'n iphone 6 (wss slechter af te lezen in zonlicht, niet waterdicht, trillingen waar ie stuk van kan gaan, geen bediening met de handschoenen mogelijk). Maar goed, ik ga voor mezelf een afweging maken wat ik ga doen, daar zal ik jullie niet mee lastig vallen ;)
 
Ik heb zo'n goedkope fietshouder, deze dus:

[afbeelding]

Is wat goedkoop (€ 7 O-) ) , en zo voelt hij ook.... maar heeft 3000km overleefd zonder problemen, en telefoon zat altijd nog strak genoeg.
Pootjes onderin kan je uitklappen.

Ik had er gewoon voor de zekerheid een koortje aan (door het gaatje die bijna elke telefoon daarvoor heeft).

TS vraagt specifiek naar een houder voor een iPhone 6, deze heeft ook géén gaatje tbv een koordje...
 
Nog een nadeel dus :+

heeeee de iPhone hater is er weer! haha, ik heb een bestelling staan in de CoolBlue winkel, kan een iphone 6 houder voor op de fiets ophalen, is kijken of die ook op de motor past. Overigens niks gevonden voor routes inladen.
 
Nog een nadeel dus :+

Vindt jij misschien, maar zo heb ik genoeg argumenten om geen android apparaat aan te schaffen :W

Daar gaat het ook niet om, TS zoekt een goede houder voor z'n iphone, niks meer en niks minder. Jouw mening is inmiddels wel duidelijk...
 
Laatst bewerkt:
Vindt jij misschien, maar zo heb genoeg argumenten om geen android apparaat aan te schaffen :W

Daar gaat het ook niet om, TS zoekt een goede houder voor z'n iphone, niks meer en niks minder. Jouw mening is inmiddels wel duidelijk...

Amen!

Ik kom net van de CoolBlue winkel af, en heb daar deze opgehaald: Haicom Fietshouder Apple iPhone 6/6s BI-350

Past perfect! Ziet er heel strak uit! Nu alleen nog een navigatie waarmee ik routes kan inladen |( :+
 
Als je wat anders gevonden hebt dan navigon hou ik me aanbevolen....
Maar turn by turn navigatie en routes importeren, en iets wat ook nog eens goed werkt...
Heb ook al avonden op het net doorgebracht, en niet gevonden wat ik wilde.
 
Als je wat anders gevonden hebt dan navigon hou ik me aanbevolen....
Maar turn by turn navigatie en routes importeren, en iets wat ook nog eens goed werkt...
Heb ook al avonden op het net doorgebracht, en niet gevonden wat ik wilde.

Ik heb het volgende gevonden: MotoMap, het is van een Nederlandse programmeur, ziet er heel gelikt uit.

https://itunes.apple.com/nl/app/motomap-gps-motorcycle-navigation/id775798865?mt=8

Dit is de website: MotoMappers

Je kan gewoon .GPX formaat routes downloaden via internet en vervolgens importeren op Motomappers.com, dan staat hij ook in de iPhone app! Ziet er prima uit als ik het zo lees, moet het nog wel testen :+

Iemand toevallig al ervaring met deze app?
 
Laatst bewerkt:
B
Ik heb het volgende gevonden: MotoMap, het is van een Nederlandse programmeur, ziet er heel gelikt uit.

https://itunes.apple.com/nl/app/motomap-gps-motorcycle-navigation/id775798865?mt=8

Dit is de website: MotoMappers

Je kan gewoon .GPX formaat routes downloaden via internet en vervolgens importeren op Motomappers.com, dan staat hij ook in de iPhone app! Ziet er prima uit als ik het zo lees, moet het nog wel testen :+

Iemand toevallig al ervaring met deze app?

Geen voice instructies, en zo te zien werkt het niet "offline" niet leuk voor m'n data limiet. helemaal niet in het buitenland.

Ik gebruik copilot of sygic ...je kan bij beide routes inladen met ifunbox ...je hebt denk ik wel jailbreak nodig.
 
In de volgende update zit voice instructie en offline maps. -

Maar heb jij het bij Sygic werkend gekregen met de nieuwste versie van Sygic?
 
Terug
Bovenaan Onderaan