iPhone als GPS laptimer!

Ik heb het even in de auto getest... je moet de startlocatie aangeven (dus even naar de pitstraat lopen en locatie instellen). Vervolgens kun je beginnen met meten. In de auto lijkt er een vertraging te zitten als je langs het ingestelde punt rijdt. Als ie dit consequent doet is het geen probleem ;)
GPS ontvangst in de auto is goed... in je binnenzak dus nog beter ;)

Zaterdag ga ik het testen tijdens de Cup, dus dan ik rondetijden naast elkaar gaan leggen. Meten = weten :Y
Hij kan tussen de 2 gemeten punten kijken waar start/finish is
en aan de hand van gemiddelde snelheid bepalen wanneer je over start/finish kwam.
maw, het is allemaal nog behoorlijk accuraat te meten als die elke halve seconde (of
sneller waarschijnlijk) een meting doet. :)
 
Hij kan tussen de 2 gemeten punten kijken waar start/finish is
en aan de hand van gemiddelde snelheid bepalen wanneer je over start/finish kwam.
maw, het is allemaal nog behoorlijk accuraat te meten als die elke halve seconde (of
sneller waarschijnlijk) een meting doet. :)


Wanneer kwam je nou naar de R6 kijken? ;)
 
Ik heb het even in de auto getest... je moet de startlocatie aangeven (dus even naar de pitstraat lopen en locatie instellen). Vervolgens kun je beginnen met meten. In de auto lijkt er een vertraging te zitten als je langs het ingestelde punt rijdt. Als ie dit consequent doet is het geen probleem ;)
GPS ontvangst in de auto is goed... in je binnenzak dus nog beter ;)

Zaterdag ga ik het testen tijdens de Cup, dus dan ik rondetijden naast elkaar gaan leggen. Meten = weten :Y


en hoe is het meten=weten vergaan?? *O*
 
Hmm, ben ook wel benieuwd of dit goed werkt, is wel leuk om je rondetijden bij te houden. Laat mijn broertje nu ook net zo'n I-phone hebben.
 
Ziet er goed uit!

Ik heb even zitten googlen om te kijken of zoiets er ook is voor mijn nokia en jawel!

racechrono is ook een gps laptimer speciaal voor symbian S60 :) (en het is gratis)

Ik hoop dat dit goed werkt. Zat al een tijdje over een laptimer na te denken maar is toch vrij prijzig voor die paar circuitdagen per jaar... dit zou een goede uitkomst zijn.

Ik ga het maandag op zolder testen, laat het wel even weten
 
Nog niet... ik heb het progje wel op de Iphone staan momenteel, maar moet het nog eens uitproberen in de auto.

Ga ik van de week even doen en dan laat ik het hier wel weten ;)
 
Ik ben benieuwd! Heb ook sinds een tijdje de Iphone. Hoe het dat programmatje, en waar heb je die gehaald?
 
Die link voor Nokia die hier stond werkt perfect! Waarvoor dank...

Op zandvoort getest met een losse GPS-module onder het zadel. Minder uitgebreid als de iPhone maar alles wat ik wil weten kan ik terug vinden.

Aanradertje dus!


edit: en gratiez! ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd! Heb ook sinds een tijdje de Iphone. Hoe het dat programmatje, en waar heb je die gehaald?


Het programma heet 'Track Day' en is gebaseerd op auto's, maar dat maakt voor de rondetijden niet uit.
Dat is ook de enige reden dat ik het programma heb.

Ik zal van de week dus even testen of het werkt en hoe het werkt, en welke voor-/nadelen het heeft.

[edit]
Programma is in de app store te verkrijgen
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Die link voor Nokia die hier stond werkt perfect! Waarvoor dank...

Op zandvoort getest met een losse GPS-module onder het zadel. Minder uitgebreid als de iPhone maar alles wat ik wil weten kan ik terug vinden.

Aanradertje dus!


edit: en gratiez! ;)

Thnx, heb het ook al een keertje in de auto getest en daar werkte het prima :)
Ik sta er wel verbaasd van dat de gps module genoeg bereik heeft wanneer je hem in je zitje plaatst, had zelf gedacht om hem achterop te plakken met tape oid.

edit: beter! zie net dat zolder nu ook aan de track library is toegevoegd van racechrono, assen en zandvoort stonden er al in :)
 
Laatst bewerkt:
Het programma heet 'Track Day' en is gebaseerd op auto's, maar dat maakt voor de rondetijden niet uit.
Dat is ook de enige reden dat ik het programma heb.

Ik zal van de week dus even testen of het werkt en hoe het werkt, en welke voor-/nadelen het heeft.

[edit]
Programma is in de app store te verkrijgen
[/edit]

Thx! :)
 
Nou,

net terug van het testen van 'Track Day'.
Wat heb ik gedaan?

Een rondje opgezocht waar je ongeveer 35 seconden over rijd.
Ben op een bepaald punt gaan staan en heb de laptime-functie aangezet, het programma gaat dan je huidige positie bepalen en deze legt ie dus vast.
Daarna kun je gewoon gaan rijden.
Het eerste rondje is nooit accuraat. De tijd gaat pas lopen wanneer je een klein stukje bewogen bent.

Opzich maakt dit niets uit... het eerste rondje op het circuit kom je ook nooit vol gas over start/finish, dus wat dat betreft geen nadeel.

Vervolgens kun je gewoon rondjes blijven rijden zonder ook maar ergens aan te denken. Track Day gaat automatisch over naar 'lap 2' wanneer je voorbij het van te voor bepaalde punt gereden bent.

Eerste deel van de test dus geslaagd *O*
Alhoewel ik uiteraard niet kan zeggen hoe nauwkeurig de laptimer zijn werk doet. Dat moet nog blijken wanneer we dit naast de tijden van de transponder gaan leggen.
Maar een laptimer is ook niet zo nauwkeurig als de transponder.
Al denk ik wel dat de Iphone wat meer zal afwijken.
Maar als de iphone elk rondje net zo veel afwijkt, is 'ie meteen weer nauwkeurig :)

Als tweede wilde ik weten hoe het zou zijn wanneer ik van te voor in de pit zou staan om start/finish te bepalen, vervolgens terug te gaan naar mijn standplaats, de motor pakken en opstellen voor vertrek in de pitstraat.

Wanneer start/finish bepaald is kun je Track Day niet uitzetten, dit is dus zeker een nadeel :(
Wanneer Track Day aan blijft kun je de rondetijden wel stoppen, wanneer je weer op start drukt krijg je de vraag of je hetzelfde punt als de laatste keer weer wilt gebruiken.

Ik deed dit dus een km verder en reed vervolgens weer langs het punt dat ik in het begin had bepaald, daar pakt ie dan weer netjes op... dus zolang Track Day aan blijft staan is het aardig gebruiksvriendelijk.


Voordelen:
-werkt goed en zonder knopjes in te drukken bij start/finish

Nadelen:
-Waarschijnlijk minder nauwkeurig dan een laptimer(kan ik nog niet hard maken)
-Track Day mag niet uitgezet worden i.v.m. bepaalde start/finish
-Rondetijden worden niet opgeslagen, dit wordt dus pen en papier pakken elke sessie ;)

Al met al is het voor die € 10,- een erg goed programma :Y
 
Nou,

net terug van het testen van 'Track Day'.
Wat heb ik gedaan?

Een rondje opgezocht waar je ongeveer 35 seconden over rijd.
Ben op een bepaald punt gaan staan en heb de laptime-functie aangezet, het programma gaat dan je huidige positie bepalen en deze legt ie dus vast.
Daarna kun je gewoon gaan rijden.
Het eerste rondje is nooit accuraat. De tijd gaat pas lopen wanneer je een klein stukje bewogen bent.

Opzich maakt dit niets uit... het eerste rondje op het circuit kom je ook nooit vol gas over start/finish, dus wat dat betreft geen nadeel.

Vervolgens kun je gewoon rondjes blijven rijden zonder ook maar ergens aan te denken. Track Day gaat automatisch over naar 'lap 2' wanneer je voorbij het van te voor bepaalde punt gereden bent.

Eerste deel van de test dus geslaagd *O*
Alhoewel ik uiteraard niet kan zeggen hoe nauwkeurig de laptimer zijn werk doet. Dat moet nog blijken wanneer we dit naast de tijden van de transponder gaan leggen.
Maar een laptimer is ook niet zo nauwkeurig als de transponder.
Al denk ik wel dat de Iphone wat meer zal afwijken.
Maar als de iphone elk rondje net zo veel afwijkt, is 'ie meteen weer nauwkeurig :)

Als tweede wilde ik weten hoe het zou zijn wanneer ik van te voor in de pit zou staan om start/finish te bepalen, vervolgens terug te gaan naar mijn standplaats, de motor pakken en opstellen voor vertrek in de pitstraat.

Wanneer start/finish bepaald is kun je Track Day niet uitzetten, dit is dus zeker een nadeel :(
Wanneer Track Day aan blijft kun je de rondetijden wel stoppen, wanneer je weer op start drukt krijg je de vraag of je hetzelfde punt als de laatste keer weer wilt gebruiken.

Ik deed dit dus een km verder en reed vervolgens weer langs het punt dat ik in het begin had bepaald, daar pakt ie dan weer netjes op... dus zolang Track Day aan blijft staan is het aardig gebruiksvriendelijk.


Voordelen:
-werkt goed en zonder knopjes in te drukken bij start/finish

Nadelen:
-Waarschijnlijk minder nauwkeurig dan een laptimer(kan ik nog niet hard maken)
-Track Day mag niet uitgezet worden i.v.m. bepaalde start/finish
-Rondetijden worden niet opgeslagen, dit wordt dus pen en papier pakken elke sessie ;)

Al met al is het voor die € 10,- een erg goed programma :Y

Super verhaal! :} Opzich is het dus behoorlijk positief, behalve dan dat je hem niet uit kan zetten, maar ach. Ben zeker benieuwd hoeveel de tijden afwijken van die van de transponder! Maar dat is nog ff wachten..

Thx voor je test *D
 
Zal ff kijken of ik het programmatje kan vinden op Itunes.

Edit gevonden!

Maar de rondetijden onthoudt ie dus wel van bijvoorbeeld een hele sessie? Die verdwijnen dus pas als je hem uitzet?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan