iPhone als GPS laptimer!

Zal ff kijken of ik het programmatje kan vinden op Itunes.

Edit gevonden!

Maar de rondetijden onthoudt ie dus wel van bijvoorbeeld een hele sessie? Die verdwijnen dus pas als je hem uitzet?


Klopt, je kunt oneindig rondjes rijden... (i did :Z ) hij blijft het onthouden, totdat je Track Day uitzet of opnieuw een sessie gaat rijden.
 
Ik ga ChronoGPS gebruiken, dit is freeware dus gratisvoorniets :)
Gisteren even uitgeprobeerd met een paar rondjes industrieterrein en het lijkt allemaal goed te werken. Misschien wat minder mooi als de betaalde progjes maar als het maar doet waarvoor het gemaakt is......
 
Ik ga ChronoGPS gebruiken, dit is freeware dus gratisvoorniets :)
Gisteren even uitgeprobeerd met een paar rondjes industrieterrein en het lijkt allemaal goed te werken. Misschien wat minder mooi als de betaalde progjes maar als het maar doet waarvoor het gemaakt is......

Hoe werkt die dan? En hoe is de nauwkeurigheid?
 
Ik ga ChronoGPS gebruiken, dit is freeware dus gratisvoorniets :)
Gisteren even uitgeprobeerd met een paar rondjes industrieterrein en het lijkt allemaal goed te werken. Misschien wat minder mooi als de betaalde progjes maar als het maar doet waarvoor het gemaakt is......


Die laptimer functie in Track Day ziet er ook niet spectaculair uit hoor, gewoon balkjes onder elkaar ;)
 
Thnx, heb het ook al een keertje in de auto getest en daar werkte het prima :)
Ik sta er wel verbaasd van dat de gps module genoeg bereik heeft wanneer je hem in je zitje plaatst, had zelf gedacht om hem achterop te plakken met tape oid.

edit: beter! zie net dat zolder nu ook aan de track library is toegevoegd van racechrono, assen en zandvoort stonden er al in :)

Was ik zelf ook positief verbaasd over...

Bij racechrono voor Nokia onthoud-ie wel de tijden om later terug te kijken. Je kan dan ook per trackpoint zien wat je huidige snelheid was en nog wat grafiekjes. Op Zandvoort gebruikte ik de track library (stond al voorgeprogrameerd incl start/finish uiteraard+nog 3 tussentijden) Dan berekend-ie ook nog je fictieve ultieme ronde (=alle snelste secties bij elkaar opgeteld)

Enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat je 'm voor je sessie moet aanzetten en dan in je zak of onder je zadel moet doen en dat de tijd dan al loopt. Bij het terug kijken moet je dus effe doorspoelen zeg maar.
 
Was ik zelf ook positief verbaasd over...

Bij racechrono voor Nokia onthoud-ie wel de tijden om later terug te kijken. Je kan dan ook per trackpoint zien wat je huidige snelheid was en nog wat grafiekjes. Op Zandvoort gebruikte ik de track library (stond al voorgeprogrameerd incl start/finish uiteraard+nog 3 tussentijden) Dan berekend-ie ook nog je fictieve ultieme ronde (=alle snelste secties bij elkaar opgeteld)

Enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat je 'm voor je sessie moet aanzetten en dan in je zak of onder je zadel moet doen en dat de tijd dan al loopt. Bij het terug kijken moet je dus effe doorspoelen zeg maar.

Wel mooi, vooral de split times....
 
Hoe werkt die dan? En hoe is de nauwkeurigheid?


Als je ff googled kun je er wat screenshots van zien, je kan bijvoorbeeld grafieken over elkaar leggen om je rondes te analyseren.

Hoe nauwkeurig de progjes zijn zullen we pas weten als we tegelijkertijd met transponders rijden......
 
Als je ff googled kun je er wat screenshots van zien, je kan bijvoorbeeld grafieken over elkaar leggen om je rondes te analyseren.

Hoe nauwkeurig de progjes zijn zullen we pas weten als we tegelijkertijd met transponders rijden......
Ik heb ook RaceChrono op me n95 zitten ben benieuwd of het goed werkt
15 april weet ik meer :)
 
Heel wat mensen die het gaan proberen.. Ik ben benieuwd! Was het maar april....
 
Ik had zelf deze gezien Dynolicious nog niet aangeschaft maar uit testen die ik gezien heb bleek het zeer accuraat te werken.
De app die hier besproken wordt zal min of meer hetzelfde zijn denk ik. Kosten zijn ook gelijk.
Ga het in ieder geval wel uitproberen!
 
Cool, die ga ik ook even testen....
Ook zag ik nog een uitgebreide laptimer genaamd: 'Lapzero'

Deze probeer ik nog ergens te downloaden, kijken hoe die is :)
 
Leuk topic dit :W

Ik stoorde me eraan dat dit alleen voor de Iphone zou zijn, ik ben hierop gaan zoeken naar andere programma's voor meerdere telefoons. Even wat extra moeite gedaan en zal mijn inspanningen en bevindingen hier maar ff posten :9 :

Ik heb voor mijn telefoons (Nokia N73 (met blutooth GPS ontvanger) en Samsung Omnia (heeft interne GPS)) programma's gevonden en getest waarmee je je telefoon kan gebruiken als laptimer op het circuit. Werkt goed! *O* Je kan kiezen uit twee programma's:

Voor de Nokia N73 en andere symbian Nokia toestellen:

klik

Dit is een gratis applicatie, vrij te downloaden dus en niet verboden... Hierbij kan je verschillende tracks downloaden (zie de site), de circuits van Zandvoort/Assen/Zolder/Nürbergring bijvoorbeeld. Als je hier dan een keer bent is het een kwestie van je track kiezen en gas geven maar! Je navigatie doet de rest en achteraf is het uitlezen van je resultaten een eitje. Vergeet niet dat je voor de meeste symbian telefoons een bluetooth GPS ontvanger nodig hebt.


Ik heb ook een laptimer programma gevonden voor op Windows Mobile (Samsung Omnia, HTC o.a.) :

klik

Dit is ook een gratis proggie, maar het kan zijn dat je met interne GPS problemen hebt, daarvoor moet je een extra progje downen, maar die kan ik hier niet zetten O-) PM maar als je problemen ondervindt. Tracks zijn hier nog niet voor te downen, maar die kan je zelf maken als je op het circuit bent. Je loopt bijvoorbeeld alleen even naar de start/finish lijn en zet die positie vast. Dan heb je in ieder geval je rondetijden. Als je meer wilt analyseren kan je intermediate posities zelf toevoegen. Kan je doen door tijdens het rijden deze vast te zetten, of op het circuitterrein punten vast te zetten waar je dicht bij de baan kan komen.

Nuttig genoeg? Dacht het wel :+


P.S. Je kan met beide programma's dus ook gewoon je favoriete weggetje/rondje rijden en bepaalde posities invoeren. Bijvoorbeeld een rondje waarop je één bepaald punt vastzet als start/finish punt. Daarna is het rondjes gassen en uitlezen welke het snelste ging. Stel je meer punten in (intermediates) kan je uitlezen waar je sneller kan/tijd laat liggen. Alleen op afgesloten wegen natuurlijk O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan