iPhone als GPS laptimer!

MotorOllie

MF veteraan
29 okt 2001
1.483
0
Enschede
Er is nu een applicatie beschikbaar die onder andere gebruikt kan worden als GPS laptimer! Dit betekent dus accurate rondetijden op elk circuit, zonder baken! Daarnaast kan de app verschillende zaken meten zoals acceleratietijden (0-100 km/h), G-krachten in bochten, 1/4 mile tijden, topsnelheid, enz.

Check: http://www.tomatounion.com/

Specs van de applicatie:

Measurements and timings for your car's power and acceleration.

Timed runs for a range of imperial and metric distances - 60 feet, quarter mile, 400 m, 1 km and many more.

Timed runs for a a range of imperial and metric speeds. 0-40 mph, 0-60 mph, 0-60 km/h, 0-100 km/h and more!

Ridiculously configureable testing. Choose only the measurements you care about. Want to measure both 60 ft and 1/4 mile, as well as 100 m and 400 m? No problems.

Real-time graphical display of cornering, acceleration and braking g-forces. With day and night themes!

Automatic lap timer utilizing Location Services (GPS) to detect completed laps (iPhone 3G required, sorry original iPhone/iPod Touch users!).

All units of measurement are available in imperial or metric. Power can be displayed in kilowatts, horsepower or even metric horsepower (PS) for the JDM fanboys.

Screenshots:

9.jpg


3.jpg


10.jpg


Echt gewledig als dit goed werkt! :} Ga de app aanstaande zaterdag op Assen testen... iemand al ervaring hier mee?
 
Hm, misschien maar zoiets voor mijn foon zelf bouwen.
Heb geen iPhone, maar wel GPS ingebouwd... :+

edit
is dus ook al software voor. *O*
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit!

Ik heb even zitten googlen om te kijken of zoiets er ook is voor mijn nokia en jawel!

racechrono is ook een gps laptimer speciaal voor symbian S60 :) (en het is gratis)

Ik hoop dat dit goed werkt. Zat al een tijdje over een laptimer na te denken maar is toch vrij prijzig voor die paar circuitdagen per jaar... dit zou een goede uitkomst zijn.
 
Klopt, volgens mij is er een applicatie voor Windows Mobile....

Deel anders ff je info, hebben anderen er ook nog wat aan O-) ;)
GPS Performance
http://classic.pocketgear.com/software_detail.asp?id=24172
Nog niet getest en de site van de maker is niet te bereiken, maar wel de download van het programma.
Gratis te gebruiken zonder geheugen. voor $38usd kun je dat wel opslaan ofzo.

Maar nog niet getest!
 
Staan er standaard al circuits in die software?
Keek net even... progje kost € 10.99 is niet veel
kun je zelf aangeven door de ronde te rijden en dan bij start finish aan te geven dat dat het rondje was.
ofzo :)
Vaak zelfs met meerdere splits.
Betekend wel dat je dan je phone op je stuur moet monteren of misschien dat het naderhand kan. Dunno.
 
GPS Performance
http://classic.pocketgear.com/software_detail.asp?id=24172
Nog niet getest en de site van de maker is niet te bereiken, maar wel de download van het programma.
Gratis te gebruiken zonder geheugen. voor $38usd kun je dat wel opslaan ofzo.

Maar nog niet getest!


Dit klinkt wel erg goed!! Even een houder voor mijn HTC op het stuur en knallen maar *D
 
Ik heb het even in de auto getest... je moet de startlocatie aangeven (dus even naar de pitstraat lopen en locatie instellen). Vervolgens kun je beginnen met meten. In de auto lijkt er een vertraging te zitten als je langs het ingestelde punt rijdt. Als ie dit consequent doet is het geen probleem ;)
GPS ontvangst in de auto is goed... in je binnenzak dus nog beter ;)

Zaterdag ga ik het testen tijdens de Cup, dus dan ik rondetijden naast elkaar gaan leggen. Meten = weten :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan