Iphone en stroom op motor

Flo Amsterdam

MF veteraan
26 jan 2003
4.885
25
Amsterdam
Aloha,

Een vraag die wellicht al eens in gesteld...
Ik ben van de Iphone, en heb een Kawa Z750, ik zou graag mn Iphone willen gebruiken terwijl deze oplaad via de accu van motor...

Iemand een idee, hoe ik dit kan realiseren :)
Thx alvast.

👊🏼
 
1) Ergens een 12v USB-stopcontactje prikken.
2) Kabels aansluiten op de accu.
3) Zekering zo dicht mogelijk bij de accu in de 'pluskabel'.
4) iPhone aansluiten met het kabeltje en toeren maar?

Er zijn ook mounts voor op je stuur, o.a. van InterPhone.
 
ah ok, 12v usb doosje monteren waar dus de iphone ingeplugged gaat check
houder op t stuur heb ik al
aansluiten op de accu, no problemo
maar.... zekering op de plus kabel.... wat voor zekering en hoe hang ik die tussen mn plus draad.... 😅
 
Rechtstreeks aansluiten op de accu is wel een nadeel dat de lader niet uitschakelt zodra je het contact uit doet. Oftewel de accu trekt heel langzaam leeg.

Als je regelmatig rijdt is dit geen probleem. Maar na wat langer staan zoals je mss al raadt van wel.

Beter is aansluiten op een 12v draad. Sommige motoren hebben al een +/- connector/draad lopen voor bijv een navigatie, maar je kan het ook op de +/- van de koplamp aansluiten. Met zekering ertussen idd (zit bij de goeie laders er gewoon al standaard tussen)

Zodra je dan je contact in/uitschakelt gaat de lader ook mee aan/uit. Mooiste is een draadloze lader ofc.

Staan bijv wel filmpjes op youtube hoe je het op de koplamp aansluit.
 
zie bij bol, n usb aansluiting met een aan/uit knopje... zou ik die dan wel direct kunnen gooien op de accu, als ik de knop op uit heb, zou ie geen stroom moeten pakken.... denk ik dan, apparaatje kost zo'n 25eurie
 
Aftakken van het stadslicht is populair. Kan je nooit vergeten.
Ik sluit ze aan op de claxon, daar zit altijd een contactgeschakelde gezekerde constante plus op en een massa, de claxon is bijna altijd makkelijk bereikbaar omdat die eigenlijk nooit afgeschermd zit. Je hoeft dus bijna nooit wat uit elkaar te slopen en niet in de bedrading te knippen. Een Dubbele Faston en een 6 of 8 mm draadoog is voldoende. Voordeel van stadslichtaansluiting is wel dat je kan laden op parkeerlichtstand. Alleen, hoe lang :?

1662277945099.png
 
Ik sluit ze aan op de claxon, daar zit altijd een contactgeschakelde gezekerde constante plus op en een massa, de claxon is bijna altijd makkelijk bereikbaar omdat die eigenlijk nooit afgeschermd zit. Je hoeft dus bijna nooit wat uit elkaar te slopen en niet in de bedrading te knippen. Een Dubbele Faston en een 6 of 8 mm draadoog is voldoende. Voordeel van stadslichtaansluiting is wel dat je kan laden op parkeerlichtstand. Alleen, hoe lang :?

Bekijk bijlage 1800048
Precies zo heb ik het op de Triumph van mijn dochter gemaakt, ook op de claxon.
 
Zover ik weet, staan iPhones erom bekend dat de camera stabilisator kapot gaat door de trillingen en klappen van de motor tijdens het rijden. Dus ook wat door het onderstel doorgegeven wordt vanaf het wegdek. Of dat bij huidige generaties nog het geval is, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Wellicht wat research waardig voordat je ineens voor een dure reparatie van je telefoon staat. Zou zonde zijn!
 
Zover ik weet, staan iPhones erom bekend dat de camera stabilisator kapot gaat door de trillingen en klappen van de motor tijdens het rijden. Dus ook wat door het onderstel doorgegeven wordt vanaf het wegdek. Of dat bij huidige generaties nog het geval is, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Wellicht wat research waardig voordat je ineens voor een dure reparatie van je telefoon staat. Zou zonde zijn!
Foto van gister gemaakt met een iphone 13 die al 10.000+ km op het stuur zit.5FC39099-2D87-45EF-A82E-B7BA9706898E.jpeg

Mijn oide SE (2020) had er ook geen last van.
 
Foto van gister gemaakt met een iphone 13 die al 10.000+ km op het stuur zit.Bekijk bijlage 1800104

Mijn oide SE (2020) had er ook geen last van.
Het feit dat je überhaupt nog foto's kunt maken zegt al genoeg haha. Het was ook al weer jaren terug, dat het hier ook best vaak langskwam. Fijn dat ze er tegenwoordig geen last meer van hebben! Maar goed, een gewaarschuwd mens telt voor twee 😋
 
Het feit dat je überhaupt nog foto's kunt maken zegt al genoeg haha. Het was ook al weer jaren terug, dat het hier ook best vaak langskwam. Fijn dat ze er tegenwoordig geen last meer van hebben! Maar goed, een gewaarschuwd mens telt voor twee 😋
Klopt, je hoort het af en toe nog weleens. Maar dat heeft in mijn ervaring meer te maken met hoe de telefoon geklemd zit in de houder zelf. Als die niet goed geklemd zit gaat het idd nog steeds stuk.
 
Ik sluit ze aan op de claxon, daar zit altijd een contactgeschakelde gezekerde constante plus op en een massa, de claxon is bijna altijd makkelijk bereikbaar omdat die eigenlijk nooit afgeschermd zit. Je hoeft dus bijna nooit wat uit elkaar te slopen en niet in de bedrading te knippen. Een Dubbele Faston en een 6 of 8 mm draadoog is voldoende. Voordeel van stadslichtaansluiting is wel dat je kan laden op parkeerlichtstand. Alleen, hoe lang :?

Bekijk bijlage 1800048
Zo heb ik het dus ook gedaan. Simpel en je hoeft nergens in te knippen.
 
Zo heb ik het dus ook gedaan. Simpel en je hoeft nergens in te knippen.
Wel goed aansluiten heh. Ik ben de eerste keer 225 kilometer toeterend naar luxemburg gereden. De herrie went wel, maar de kramp in je duim wordt echt onhoudbaar
 
Laatst bewerkt:
ik heb deze erop , zitten 2 draden aan , + en - . van die claxon is wel een mooie optie, zit bij mij in de sigaretten aansteker aansluiting nu.
laad draadloos op, of via usb.klik systeem werkt prima. 1 hand erop en eraf.
Gebruik een oude iphone vanwegen de camera die naar de klote gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan