iPhone op de motor!? Of toch niet zo veilig?

markand

MF'er
13 apr 2008
49
38
Uden
iPhone houder voor op de motor

Helaas heb ik er totaal geen vertrouwen in dat mijn iPhone blijft zitten in zo'n houder, bovendien lijkt me een regenbui ook niet de manier om de vette vingers van mijn scherm te krijgen..
Maar het zou wel geweldig zijn, standaard buienrader in beeld, of een van de navigatie pakketten, of file nieuws (om de file's op te zoeken mocht je zin hebben), of, of... de mogelijkheden lijken me gigantisch!!
Daarom erg jammer dat dit niet gaat werken,.. Is er iemand die wel een werkende oplossing heeft?
 
Ziet er niet echt uit van Goh dat zit goed vast....heb zelf mijn iphone in koekblik in een houder die je zelf vastklemt/dichtknijpt, dus dat zit wel stevig. Beste is een houder met bijvoorbeeld oplaadpunt erin, want dan klik je je telefoon daarin.
Wel jammer want zou ideaal zijn, Tom Tom op iphone komt er ook aan, dus heb je gelijk navigatie!
 
Waarom denk je niet dat deze beugel de iphone kan vasthouden dan?
Als de klemmen strak genoeg zijn en de iphone zit achter een kuipruitje zou ik niet weten waarom hij eraf zou vallen. En voor de regen zou je inderdaad een aparte skin moeten hebben.
 
iPhone houder voor op de motor

Helaas heb ik er totaal geen vertrouwen in dat mijn iPhone blijft zitten in zo'n houder, bovendien lijkt me een regenbui ook niet de manier om de vette vingers van mijn scherm te krijgen..
Maar het zou wel geweldig zijn, standaard buienrader in beeld, of een van de navigatie pakketten, of file nieuws (om de file's op te zoeken mocht je zin hebben), of, of... de mogelijkheden lijken me gigantisch!!
Daarom erg jammer dat dit niet gaat werken,.. Is er iemand die wel een werkende oplossing heeft?


Kijken of Shazam die hemelse muziek uit mijn Akra herkent!! O-)
 
Trillingen maakt niet uit. Zitten geen bewegende delen in dus.
Als je hem in je broekzak hebt of je tas beweegt hij ook heen en weer.

broekzak of tas zijn niet van die harde abrupte bewegingen. ik dacht dat die iphone nog een bewegende harde schijf had?
 
Er is 1 voordeel, hij is verzekerd tegen ongeveer alles.. Moet ik hem alleen wel terug vinden als de houder hem dan toch loslaat..
Hoe meer ik nadenk over de mogelijkheden hoe meer ik mijn telefoon op mijn stuur wil hebben. Het lijkt me dat er wel iets moet zijn waarmee je je handschoen toch kunt gebruiken op het scherm..
 
broekzak of tas zijn niet van die harde abrupte bewegingen. ik dacht dat die iphone nog een bewegende harde schijf had?


lijkt me niet.

ook niet echt bevorderlijk om in een item waarmee je loopt/rent/laat vallen een ouderwetse harde schijf zet.

zal wel soort van flashgeheugen zijn, dat is bovendien ook veel compacter
 
Naar mijn weten heeft een ipod geen old fashion harde schijf maar inderdaad gewoon flashgeheugen.

Apple zou "dom" moeten zijn om een fragiele harde schijf in een mobiel te steken...
 
CC005-IP-2.jpg


Car and Motorcycle Mount Solutions for the Apple iPhone 4S

Heb ooit op deze site besteld (was binnen 4 dagen in huis). Ze hebben alles van Ram-mount, daar hebben ze ook bovenstaande houder die je aan dat systeem kan bevestigen.
 
Ik heb sinds deze week navigatie op mijn iPhone en stop 'm gewoon in het kaartleesvak van een tanktas. Werkt perfect. Kan het scherm van de iphone goed lezen, heb een koptelefoontje in voor de gesproken aanwijzingen en er hoeft niets achter te blijven op de motor als ik 'm ergens parkeer. Het touch screen werkt zelfs zonder dat ik de iPhone uit het kaartleesvak hoef te halen! Wel moeten de handschoenen uit, maar ja...
 
Dat er geen "echte" hardeschijf in de iphone zit weet ik zeker. Ik heb die van mij namelijk helemaal opengehad en er zit alleen flash geheugen in. (iphone is nu helaas defect maar het wat te proberen om hem te repareren.)

Ik hou dit topic even in de gaten want volgende week heb ik mijn nieuwe iphone met gps en die moet en zal op de motor komen voor navigatie en iets van gps tracking om in google maps te kunnen kijken waar ik ben geweest.
 
Trillingen maakt niet uit. Zitten geen bewegende delen in dus.
Als je hem in je broekzak hebt of je tas beweegt hij ook heen en weer.

Moet je in OS3 wel de nieuwe shake-to-shuffle functie utzetten...

rij met het ding in m'n zak, maar is best vervelend als je bij elke drempel een nieuw liedje krijgt :P
 
Ik had precies zo'n soor houder voor mijn ipaq 6915. Voor op de fiets destijds. De eerste keer dat ik de oprit af ree vloog hij uit de houder. En die houder zat echt super strak want die koelkast paste er maar net in. Ik zou het er niet op wagen.
 
enig grote nadeel wat ik kan zien...

Een iphone werkt NIET met je handschoenen aan O-)
Los dat maar eens op :')

:^

http://www.zagg.com/invisibleshield/apple-iphone-3g-cases-screen-protectors-covers-skins-shields.php

Als je de iPhone een beetje onder je kuipruitje plaatst zal deze skin volgens mij voldoende bescherming moeten geven tegen kleine regendruppels. Als het echt keihard gaat regenen zou ik 'm lekker in je zak stoppen of in een tanktas...

Ik heb er zo 1, maar dat is echt niet genoeg bescherming tetgen vocht . Alle gaten waar vocht in kan komen zijn gewoon open voor het geluid e.d. Ook is de home button uitgespaard.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan